فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه ایتالیا
امتیاز 5 از 5 از بین 435 امتیاز دهنده به نقشه ایتالیا

نقشه ایتالیا

نقشه ایتالیا یکی از جالب ترین نقشه ها برروی زمین می باشد. شاید بیشتر شما عزیزان با این نقشه آشنایی داشته باشید. و اما چرا جالب؟

ایتالیا بر روی نقشه به شکل یک چکمه دیده می شود، و این مسئله برای بسیاری از افراد بسیار عجیب و جالب است. ایتالیا کشور بسیار منحصر به فردی است. این کشور از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی برخوردار است. به طوری که می توان گفت که نیمی از آثار تاریخی در دنیا در این کشور قرار دارد. جمعیت ایتالیا 60 میلیون نفر است و مساحت این کشور در حدود 301230 کیلومتر می باشد. که می توان گفت از این مقدار مساحت حدود 294020 کیلومتر مربع خشکی و حدود 7210 کیلومتر مربع آب می باشد. همچنین کشور ایتالیا 7600 کیلومتر ساحل دارد. 

این کشور به دلیل دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان که در طول تاریخ در این کشور به وجود آمده است یکی از کشورهای توریستی در جهان شناخته شده است.

پایتخت ایتالیا رم می باشد و این کشور از شبه جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنی تشکیل شده است. این کشور یکی از کشورهای توسعه یافته از لحاظ شرایط اقتصادی ایتالیا می باشد.

دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و همچنین یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد، که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود.

مرزهای این کشور 2.932.1 کیلومتر می باشد. ایتالیا با کشورهایی چون اتریش (430 کیلومتر) ، فرانسه (488 کیلومتر) ، واتیکان ( 3.2 کیلومتر) ، سان مارینو (39 کیلومتر) ، اسلوونی (232 کیلومتر) و سوئیس (74 کیلومتر) مرز مشترک دارد. 

بلندترین نقطه در ایتالیا کوه مونته بیانکو می باشد که ارتفاع آن 748.4 متر از سطح دریا و کمترین ارتفاع آن دریای مدیترانه می باشد. لازم به ذکر است برای ورود به این کشور به دلیل قرار گرفتن در اروپا حتما باید ویزا ایتالیا تهیه شود. 

درج نظر