فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
واحد پول ایتالیا
امتیاز 5 از 5 از بین 446 امتیاز دهنده به واحد پول ایتالیا

واحد پول ایتالیا

واحد پول ایتالیا در گذشته ای نه چندان دور لیره بوده است. ولی در سال 2002 واحد پول ایتالیا به یورو تغییر کرد. واحد پول ایتالیا با نشان EUR و نماد € نشان داده می شود. در حال حاضر بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این واحد پولی مبادلات خود را انجام می دهند و در تمام این کشورها اعتبار دارد. هر یورو برابر با 100 سنت است. در طوا اقامت در ایتالیا حتما مطمئن شوید که در طول یک روز گردشگری در ایتالیا به اندازه کافی پول نقد همراهتان باشد، زیرا مردم ایتالیا علاقه بیشتری به پول نقد دارند.

برای استفاده از خودپردازهای بانک ها در ایتالیا، می توانید به دستگاه هایی که دارای علامت Bancomat می باشد مراجعه کنید. این دستگاه ها می توانند به چندین زبان مختلف خدمات رسانی کنند و شما می توانید به هر زبانی که راحت تر هستید از آن ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که روزهایی که بانک ها در ایتالیا فعالیت دارند از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 13:30 و از ساعت 15 تا 14 می باشد، البته ممکن است این ساعات در برخی از شهرهای ایتالیا متفاوت باشد. پس سعی کنید کارهای بانکی خود را در این مدت زمانی انجام دهید.

نگران استفاده از چک های بانکی و مسافرتی نباشید. بیشتر رستوران ها، بانک ها، ایستگاه های راه آهن و فرودگاه های ایتالیا و حتی بیشتر هتل های ایتالیا آن را برای شما تبدیل می کنند. اگر شما دارای یکی از کارت های مستر کارت، امریکن اکسپرس، ویزا کارت، Maestro و Cirrus می باشید به راحتی می توانید از آن ها در ایتالیا استفاده کنید. اما ممکن است در برخی از رستوران ها برای استفاده از این کارت ها از شما مبلغ بیشتری دریافت شود که حتما باید قبل از استفاده از آن از این مطلب مطمئن شوید.

ایرانیان عزیز باید بدانند که برای سفر به ایتالیا حتما باید ویزا ایتالیا تهیه شود.

 

درج نظر