فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
درباره ی سوئیس
امتیاز 5 از 5 از بین 306 امتیاز دهنده به درباره سوئیس

درباره ی سوئیس

کشور سوئیس در اروپای غربی واقع شده است. این کشور از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه می باشد و مساحت آن 41.283 کیلومتر مربع است. جمعیت این کشور 7.500 هزار نفر می باشد و پایتخت آن برن می باشد. زبان های رسمی در سوئیس آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی می باشد. بنابراین این کشور دارای چهار زبان رسمی می باشد، که یکی از ویژگی های سوئیس محسوب می شود. واحد پول سوئیس فرانک و یورو می باشد.

نمی توان درباره سوئیس صحبت کرد و از طبیعت بکر، با دشت های سبز و آبشارهای زیبای آن که از جاذبه های گردشگری سوئیس محسوب می شود حرفی نزد. نزدیک به هفتاد درصد سوئیس را کوه‌ های سر‌ به فلک ‌کشیده پوشانده که 60 درصد این منطقه‌ کوهستانی در کوهستان آلپ واقع است. پنج شهر مهم که درباره سوئیس می توان گفت بازل، ژنو، برن، لوزان و زوریخ می باشد. 

آب و هوای غالب در سوئیس معتدل می باشد و در مناطق مختلف، متفاوت می باشد. تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها سرد و برفی است. جالب است درباره سوئیس بدانید، که بلندترین یخچال کوهستان آلپ به طول 14 مایل که میراث جهانی یونسکو به شمار می رود در این کشور واقع شده است.

مطلب دیگری که باید درباره سوئیس بدانید، اینکه یکی از کشورهای ثروتمند جهان محسوب می شود. بانکداری در سوئیس یکی از مهم ترین بخش ها در اقتصاد این کشور می باشد. همچنین شرکت های بیمه نقش بسیار مهمی در شرایط اقتصادی سوئیس ایفا می کند. صنعت توریسم نیز از دیگر منابع اقتصادی این کشور محسوب می شود. 

اکثریت مردم در سوئیس مسیحی می باشند و اسلام دومین دین در این کشور می باشد. البته سایر ادیان نیز در این کشور حضور دارند که تعداد مریدان آن ها کمتر از این دو مورد است.

درباره سوئیس و سیستم آموزشی در این کشور می توان گفت که دارای 20 دانشگاه معتبر در سطح دنیا می باشد. دانشگاه های سوئیس در همه مقاطع و زمینه ها به ارائه خدمات می پردازد، که دانشگاه زوریخ از بهترین آنها می باشد.

درج نظر