فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
هزینه زندگی در سوئیس
امتیاز 5 از 5 از بین 210 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس

آشنایی بیشتر متقاضیان سفر به کشور سوئیس می تواند آنها را در مدیریت هزینه زندگی در سوئیس کمک کند. زندگی در سوئیس بسیار لذت بخش می باشد و اگر یک بار تجربه سفر به این کشور را داشته باشید، قطعا با آن مواجه خواهید شد. البته هزینه های زندگی در سوئیس تا حدودی بالاست و کمی متفاوت با سایر کشورهای اروپایی می باشد.

هزینه زندگی در سوئیس تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله خورد و خوراک، مکان زندگی، هزینه های تحصیل و حمل و نقل می باشد. به همین منظور شرایط زندگی شما بسیار مهم است. هر چقدر هزینه ها در این کشور بالا باشد خوشبختانه درآمدها نیز بالا است، که تامین هزینه های زندگی را برای افرادی که اقامت در سوئیس را انتخاب کرده اند، آسان می کند. 

هزینه زندگی در سوئیس در شهرهای مختلف آن، متفاوت می باشد. به طور مثال هزینه زندگی در شهرهایی مانند ژنو و زوریخ بالاتر است. هزینه زندگی در سوئیس برای دانشجویان در یک ماه 1000 تا 2000 فرانک می باشد، که شامل هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل، خوابگاه، شهریه و... می شود. شهریه دانشجویان خارجی که در دانشگاه های سوئیس در حال تحصیل هستند، حدود 1000 تا 8000 فرانک در ماه می باشد. با توجه به مواردی که گفته شد هزینه های زندگی دانشجویی در سوئیس ماهانه به طور متوسط 1500 فرانک می باشد.

در مورد مسکن و هزینه های آن می توان گفت که در محله های مختلف، متفاوت می باشد. اجاره بها برای سوئیت دو نفره نقلی ماهیانه 750 فرانک (واحد پول سوئیس) و اجاره بهای آپارتمان یک خوابه 40 تا 50 متری حدودا 1300 فرانک می باشد. این مبالغ اگر همراه با وسایل منزل باشد 100 تا 150 فرانک افزایش می یابد. و به آن ماهانه 100 فرانک برای پرداخت قبوض اضافه کنید. از دیگر هزینه های زندگی در سوئیس خورد و خوراک است، که می توان گفت با صرفه جویی شما در آشپزی و سفارش غذاهای رستورانی، رابطه مستقیم دارد. با این وجود هزینه ای برابر با 200 تا 400 فرانک در ماه دارد. در مورد پوشاک نیز می توانید به حراجی های فصلی سر بزنید و از تخفیفات آن استفاده کنید. 

درج نظر