فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
مدارک مورد نیاز برای ویزای سوئیس
امتیاز 5 از 5 از بین 475 امتیاز دهنده به مدارک ویزا سوئیس

مدارک مورد نیاز برای ویزای سوئیس

در صورتی که قصد سفر به سوئیس دارید، ابتدا باید ویزا سوئیس را تهیه کنید. برای تهیه ویزای سوئیس ابتدا باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را دریافت کرده، سپس مدارک ویزا سوئیس را تهیه کنید و در مصاحبه حضوری در سفارت خانه این کشور آن ها را ارائه دهید.

ویزای سوئیس انواع مختلفی دارد که برای هر یک از آن ها باید مدارک مختص به آن را تهیه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به صورت دقیق مدارک ویزا سوئیس را به اطلاع شما برسانیم.

• اصل گذرنامه با امضا، به همراه گذرنامه های قبلی. توجه داشته باشید که ارائه گذرنامه برای هر فرد باید به صورت جداگانه باشد. تاریخ اعتبار گذرنامه نیز باید تا 6 ماه پس از برگشت از سوئیس باشد.

• شش قطعه عکس 4.5*3.5 رنگی، با زمینه سفید که از روبرو گرفته شده باشد و بدون لبخند و عینک باشد. باید حتما گردی صورت دیده شود و حداکثر برای شش ماه گذشته باشد. نکته قابل توجه این است که عکس نباید با ویزا و یا پاسپورت های قبلی شما یکی باشد.

• اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه آن و کپی از تمام صفحات آن

• اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک، که بر روی سربرگ بانک و به زبان انگلیسی باشد. توجه داشته باشید که تاریخ دریافت این مدارک، باید مربوط به 10 روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و بر روی برگه A4 گرفته شود. همچنین ارائه همزمان گواهی تمکن مالی و کارکرد حساب سه ماهه الزامی می باشد. حداقل موجودی حساب بانکی متقاضی باید 500 میلیون ریال باشد. 

• اصل و ترجمه سند مالکیت در صورت موجود

• اصل و ترجمه مدارک شغلی متقاضی. پزشکان باید پروانه مطب و یا حکم کارگزینی و یا آخرین فیش حقوقی از محل کار، پروانه دائم پزشکی و یا کارت نظام پزشکی خود را ارائه دهند و وکیلان باید پروانه وکالت ارائه دهند. توجه داشته باشید، که صاحبان مشاغل دولتی باید حکم کارگزینی و یا نامه از سازمان با ذکر اطلاعات دقیق مدت زمان اشتغال، میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی، آخرین فیش حقوقی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان. همچنین بازنشسته ها باید حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی خود را ارائه دهند. در مشاغل غیر دولتی نیز باید گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان ارائه شود.

• ارائه اصل و ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان. دانش آموزانی که قصد سفر در سال تحصیلی را دارند، باید علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، اصل و ترجمه رضایتنامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر را نیز ارائه دهند.

• اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم های خانه دار

• برای فرزندان زیر 18 سال که بدون حضور والدین سفر می کنند، حتما باید رضایتنامه محضری با امضا والدین به همراه ترجمه آن صادر شود.

توجه داشته باشید که حضور کلیه افراد به جز افراد زیر 12 سال برای انگشت نگاری در مرکز VFS الزامی می باشد، اما این امکان برای افرادی که زیر 2 سال ویزای شنگن (به جز یونان و ایتالیا) دریافت کرده اند، وجود دارد که بدون حضور در سفارت خانه سوئیس برای تحویل مدارک ویزا سوئیس آن را دریافت کنند. این افراد صرفا باید برای انجام عملیات انگشت نگاری طبق زمان اعلام شده مراجعه کنند. 

درج نظر