فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
آب و هوای گرجستان
امتیاز 5 از 5 از بین 376 امتیاز دهنده به آب و هوا گرجستان

آب و هوای گرجستان

گرجستان یکی از زیباترین کشورها از نظر طبیعت و آثار تاریخی می باشد و گردشگران زیادی از این کشور بازدید می کنند. این زیبایی طبیعی به خاطر آب و هوا گرجستان می باشد که بسیار مطبوع است و تنوع زیادی دارد. آب و هوا گرجستان نقش به سزایی در ازدحام گردشگران در این کشور دارد. این تنوع آب و هوا گرجستان در هر ناحیه، این کشور را برای تمام فصول دیدنی می کند و باعث به وجود آمدن چشمه های آب گرم و معدنی، آبگیرهای بزرگ، غارها، آبشار و مناظر زیبای دشت و کوهستان می شود. دو آب و هوای اقلیمی، دو ناحیه شرقی و غربی را از هم جدا می کند. همچنین رشته کوه قفقاز در تعادل آب و هوا گرجستان بسیار موثر بوده و مانع از نفوذ توده های هوایی سرد از روسیه به گرجستان می شود. همچنین رشته کوه کوچک قفقاز نیز تا حدی از ورود توده های هوای گرم و خشک جنوبی جلوگیری می کند.  

جالب است بدانید که در تابستان درجه هوای گرجستان تا 10 درجه از تهران خنک تر می باشد. 

بارش در گرجستان به صورت یکنواخت و پراکنده است. اما در ماه های پاییز تا حدودی شدید می باشد. مناطق غربی گرجستان پست است، که دارای آب و هوای نسبتا گرمی می باشد. آب و هوا گرجستان نسبت به ارتفاع متغییر است. مرطوب ترین دوره در گرجستان، فصل های بهار و تابستان می باشد، در حالیکه در فصل های پاییز و زمستان آب و هوا خشک می باشد. 

یکی از بهترین فصل های گرجستان که گفته شده است بسیار هیجان انگیز می باشد و مناسب برای اقامت در گرجستان، فصل بهار است که این فصل را برای مسافرت پیشنهاد می کنیم.

آب و هوای گرجستان در فصل تابستان گرم و خشک می باشد. ماه های ژوئن و اوت از جمله ماه های بسیار گرم محسوب می شود.

فصل پاییز بسیار سرد است و در برخی از روزها زمین یخ زده می شود. گاهی نیز هوای آفتابی، هوای سردی را که در پشت خود دارد نشان نمی دهد. در کل در این فصل باید لباس گرم به همراه داشته باشید.

آب و هوا گرجستان در فصل زمستان برفی است و دمای هوا بین 2 تا 4 درجه سانتیگراد می باشد. بیشتر افراد برای استفاده از بازی های زمستانی به این کشور سفر می کنند.

رفتن به گرجستان برای ایرانیان نیازی به دریافت ویزا گرجستان و یا خدمات پیکاپ ویزا ندارد، به همین خاطر همه ساله ایرانیان زیادی به این کشور سفر می کنند.

درج نظر