فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
درباره گرجستان
امتیاز 5 از 5 از بین 248 امتیاز دهنده به درباره گرجستان

درباره گرجستان

گرجستان در شرق دریای سیاه واقع شده است. این کشور در میانه اروپا و آسیا قرار دارد و به کشورمان ایران بسیار نزدیک است. درباره گرجستان می توان گفت که این کشور در قفقاز، بین دریای سیاه و دریای خزر، قرار دارد. گرجستانی ها به زبان گرجی صحبت می کنند که زبان رسمی این کشور می باشد و با حروف الفبای مخصوص به خود نوشته می شود. جالب است بدانید که الفبای گرجی یکی از 14 الفبای موجود در دنیا می باشد. فرهنگ مردم گرجستان یکی از غنی ترین فرهنگ ها می باشد که با آداب و رسوم و فرهنگ منطقه قفقاز در هم آمیخته است.

مهمترین شهرهای توریستی در گرجستان تفلیس، کوتایسی، زوگدیدی، باتومی، سیغناغی، بورجومی، پوتی، سوخومی و روستاوی می باشد که این شهرها دارای آثار تاریخی فراوانی هستند. در بین کشورهای اروپایی متنوع ترین اقلیم مربوط به گرجستان می باشد. گرجستان 12 اقلیم متفاوت و 42 منطقه زیست گاهی منحصر به فرد دارد که می توان گفت بکرترین طبیعت در بین کشورهای اروپایی می باشد. 

برای کار درباره گرجستان می توان گفت، حتما باید به زبان گرجی و یا روسی تسلط داشته باشید، زیرا اولویت کار با این افراد می باشد. متاسفانه دستمزدها در این کشور بسیار پایین است و گرجی ها خود، توقع بالایی در این مسئله از کارفرمای خود ندارند. 

شرایط بسیار آرام و بدون دغدغه برای زندگی در گرجستان می باشد. این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا تلاش می کند تا سطح زندگی مردم را به اروپا نزدیک کند. مردم این کشور بسیار شاد هستند و در روزهای تعطیل هفته به تفریحات در گرجستان می پردازند. سطح دغدغه و استرس در بین مردم گرجستان بسیار پایین است.

تنوع آب و هوا گرجستان بسیار بالا می باشد. دو سوم گرجستان کوهستانی است. رشته کوه هایی که در مرز بین روسیه و گرجستان قرار دارد، از ورود هوای سرد به گرجستان جلوگیری می کند.

از جمله آثار تاریخی و جادبه های گردشگری در گرجستان می توان به کلیسای سمبا در تفلیس، حمام های سولفور در تفلیس، مسجد دو محراب در تفلیس، کلیسا متخی در تفلیس، آبشار ماخونتستی در باتومی، باغ گیاه شناسی در باتومی و... را نام برد. برای ورود به این کشور نیازی به درخواست ویزا گرجستان برای ایرانیان نیست.

 

درج نظر