فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
ویژگی های گرجستان
امتیاز 5 از 5 از بین 436 امتیاز دهنده به ویژگی های گرجستان

ویژگی های گرجستان

یکی از ویژگی های گرجستان برای ایرانیان سفر بدون نیاز به ویزا گرجستان می باشد. این امر و نزدیک بودن گرجستان به ایران سبب شده است که سالانه گردشگران زیادی از ایران به این کشور سفر کنند. در سال 2015 حدود 25 هزار و در سال 2014 بیش از 147 هزار گردشگر ایرانی از این کشور دیدن کرده اند. از ویژگی های گرجستان زبان گرجی می باشد که در آن کلماتی از زبان فارسی مشاهده می شود.البته این تعداد بسیار محدود است. رایج ترین زبان خارجی در گرجستان زبان روسی می باشد.

یکی از ویژگی های گرجستان علاقه شدید مردم به لباس های مشکی می باشد. در برخی داستان ها گفته شده است که دلیل آن، تاریخ پر فراز و نشیب و غمناک گرجستان است. تا این حد که اگر فردی با لباسهای رنگی در خیابان ظاهر شود همه به این نتیجه می رسند که آن فرد خارجی است!

یکی دیگر از ویژگی های گرجستان که بسیار جالب می باشد، این است که پسران عروس خود را به خانه پدری می برند و در آنجا با پدر و مادر و یا حتی پدر بزرگ و مادر بزرگ خود زندگی می کنند. یکی از رسوم مردم گرجستان این است که خانه بعد از پدر به پسر می رسد، لازم به ذکر است که یکی از دلایل این کار شاید گران بودن خرید مسکن در گرجستان است.

متاسفانه شرایط اقتصادی گرجستان نشان دهنده فقر در بین خانواده های گرجی می باشد. دولت گرجستان در تلاش است تا زندگی مردم را به سطح استانداردهای اروپایی برساند، اما بیکاری در این کشور یکی از نگرانی های جوانان است. گرجستان پس از پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی به تازگی اقتصادی رو به رشد را در برنامه های خود در نظر دارد.

 

جاذبه های گردشگری گرجستان یکی دیگر از ویژگی های این کشور می باشد که با توجه به تاریخ پر فراز و نشیب این کشور دارای آثار تاریخی بسیار زیادی است. کلیسای سیونی (در تفلیس)، کلیسا متخی (در تفلیس)، موزه های مختلف، باغ گیاه شناسی و... از جمله جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد.

درج نظر