فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا گرجستان
امتیاز 5 از 5 از بین 475 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا گرجستان

گرجستان کشوری است در منطقه قفقاز که در اوراسیا واقع شده است. پایتخت و بزرگترین شهر در این کشور تفلیس می باشد. این کشور در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است. به تازگی این کشور در حال توسعه و پیشرفت بوده و در تلاش برای رسیدن به استانداردهای اروپا می باشد.

ایرانیان عزیزی که قصد سفر به این کشور را برای گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری این کشور داشته باشند، نیازی به تهیه ویزا گرجستان نخواهند داشت و می توانند به مدت 45 روز در این کشور اقامت داشته باشند. این نوع ویزا در لب مرز برای مسافر صادر می شود.

انواع ویزا گرجستان عبارت است از:

• ویزای مسافرتی گرجستان

• ویزای کار گرجستان

• ویزای تحصیلی گرجستان

ویزای گرجستان به دو صورت صادر می شود:

1. به صورت حضوری که در این روش متقاضی باید به سفارت خانه گرجستان در تهران مراجعه کند و تمامی مدارک ویزا مورد نظر خود را به سفارت این کشور ارائه دهد. در این روش هم شخص متقاضی و هم وکیل وی می تواند برای دریافت ویزا گرجستان اقدام کند. همچنین آژانس های مسافرتی معتبر  می توانند برای مسافر خود درخواست ویزا بدهند.

2. ویزای الکترونیکی گرجستان یا evisa که برای دریافت آن باید از طریق سایت سفارت به آدرس www.evisa.gov.ge مراجعه کنید و مراحل اخذ ویزا گرجستان را طی کنید. در این روش نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد و امکان ارسال اطلاعات به صورت آنلاین و پرداخت آنلاین مبلغ ویزا از طریق مستر کارت و یا ویزا کارت برای هر شخص می باشد. باید از این ویزا پرینت گرفته و در هنگام ورود به این کشور ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز ویزا الکترونیکی شامل اسکن رنگی از پاسپورت متقاضی و اسکن رنگی از عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید می باشد. این مدارک را باید در هنگام طی کردن مراحل دریافت ویزا گرجستان وارد سایت کنید. 

توجه داشته باشید که هزینه ویزا گرجستان برای هر فرد به مبلغ 20.5 دلار می باشد. از این مبلغ 20 دلار برای صدور ویزا و 0.5 دلار آن برای دو درصد هزینه خدمات بانکی گرجستان دریافت می شود.

متقاضیان محترم باید توجه داشته باشند که اعتبار گذرنامه آن ها باید حداقل تا 3 ماه پس از اعتبار تاریخ ویزا باشد. ویزای صادر شده به صورت Multiple entry می باشد، که مسافر می تواند در بازه زمانی 3 ماه به مدت 30 روز در این کشور اقامت داشته و می تواند در این مدت به این کشور رفت و آمد کند، اما مدت زمان اقامت در گرجستان نباید بیشتر از 30 روز شود. در صورت رعایت نکردن مدت زمان مجاز اقامت در این کشور ممکن است از طرف دولت گرجستان جریمه نقدی شده و یا چندین سال از سفر به این کشور محروم شوید. 

در هنگام وارد کردن مدارک ویزا به صورت آنلاین باید مدارک مورد نیاز اثبات بازگشت از این کشور مانند بلیط برگشت و سایر مدارک ویزا گرجستان از جمله رزرو یکی از هتل های گرجستان، پول کافی جهت پوشش هزینه های اقامت در این کشور و بیمه مسافرتی را ارائه دهید. این کار را باید در مرحله سوم از پر کردن مدارک ویزا مورد نظر گرجستان انجام دهید. در کل انجام مراحل و درخواست ویزا گرجستان باید برای هر فرد متقاضی که به همراه خانواده خود اقدام کرده است به صورت جداگانه صورت گیرد، بدون توجه به گروه سنی!

مدت زمان رسیدگی و صدور نتیجه ویزای گرجستان حدود 5 روز کاری به طول می انجامد. 

در طی پروسه ثبت نام آنلاین به این نکات توجه داشته باشید:

• ایمیلی که برای تایید ثبت نام متقاضی ارسال می شود، حداکثر تا یک ساعت اعتبار دارد و در این مدت باید تایید شود در غیر این صورت Application لغو شده و تمامی پروسه Apply ویزای الکترونیکی باید مجددا تکرار شود.

• بعد از ایمیل تایید، ایمیل دیگری ارسال می شود که طی آن باید در مدت زمان 5 ساعت اقدام به پرداخت هزینه ویزا به صورت آنلاین و از طریق مستر کارت و یا ویزا کارت کنید. اگر در این بازه زمانی اقدام به پرداخت نکنید باز هم این پروسه کنسل خواهد شد و باز هم باید کلیه مراحل درخواست ویزا گرجستان را مجددا طی کنید.

• کارت اعتباری که با آن هزینه ها را به صورت آنلاین پرداخت می کنید، لزوما نباید به نام خود متقاضی باشد. این محدودیت تا مدتها وجود داشت که پس از مدتی از قوانین و مقررات گرجستان خارج شد.

• توجه داشته باشید که هزینه ویزا گرجستان قابل برگشت نمی باشد.

 

درج نظر