فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
شرایط زندگی یر گرجستان
امتیاز 5 از 5 از بین 244 امتیاز دهنده به شرایط زندگی یر گرجستان

اقامت در گرجستان را می توان از جهات مختلفی مورد بررسی قرار داد، تا مزیت ها و معایت آن آشکار شود. در بررسی های انجام شده برای اقامت در گرجستان، باید مواردی از جمله، چگونگی دریافت اقامت در گرجستان، شرایط آن، شرایط زندگی در گرجستان، هزینه های زندگی، کار و سایر موارد را در نظر داشته باشید.

اقامت در گرجستان از روش های گوناگون، مانند پناهندگی،ازدواج با شهروندان گرجی، کار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، تحصیل و خود اشتغالی صورت می گیرد. 

برای اقامت کاری، کافی است از طرف کارفرمای گرجی مورد تایید قرار گرفته و استخدام شوید. توجه داشته باشید که حقوق ها در این کشور در حدی بسیار نرمال و شاید پایین تر از درآمد در ایران باشد. از آنجایی که بیشتر کارمندان گرجی حاضر به کار با درآمد پایین نیستند، این مشاغل برای استخدام کارمندان خود از نیروهای خارجی که این فرصت را برای دریافت اقامت برای آن ها فراهم می کند، انتخاب می کنند. 

در سایر موارد داشتن تخصص در زمینه هایی که نیروی کار در این کشور بسیار پایین است، می تواند با حقوق و مزایای بسیار مناسبی باشد، که در جریان آن می تواند اقامت دائم این کشور را به همراه داشته باشد.

از دیگر روش های اقامت در گرجستان ثبت شرکت و سرمایه گذاری می باشد. با توجه به اینکه ایرانیان نیازی به دریافت ویزا گرجستان ندارند، فرد متقاضی پس از ثبت شرکت در گرجستان، باید در آمدزایی سالانه تعیین شده ای را که از سوی دولت گرجستان تعیین شده است، به انجام برساند. در این صورت فرد پس از حدود 3 سال می تواند برای اقامت در گرجستان درخواست دهد. 

ازدواج با شهروندان گرجی نیز می تواند روشی برای اقامت در گرجستان باشد. ازدواج باید به صورت رسمی ثبت شود و برای اینکه ثابت شود که این ازدواج فقط به قصد اخذ اقامت گرجستان نبوده، زوجین باید به مدت سه سال زندگی مشترک داشته باشند. پس از گذشت این مدت می توان برای اقامت در گرجستان اقدام کرد. به متقاضیان درخواست اقامت در گرجستان توصیه می کنیم که این روش را در صورتی که قصد ازدواج پایدار ندارند، انتخاب نکنند. زیرا به دلیل شفاف بودن دستگاه دولتی گرجستان و کوچک بودن این کشور در پنهان نشدن روابط طرفین، می تواند امتیاز منفی داشته باشد.

در صورتی که بتوانید از یکی از دانشگاه های گرجستان اخذ پذیرش تحصیلی داشته باشید، می توانید با بردن مدارک خود دال بر پذیرش تحصیلی شما، درخواست اخذ اقامت در گرجستان دهید. توجه داشته باشید که در صورت پذیرش تحصیلی گرجستان و به طور مثال حضور به مدت 2 سال در این کشور، به عنوان فاکتور مورد نظر برای اخذ شهروندی این کشور منظور نخواهد شد.

برای اقامت در گرجستان با خرید ملک در این کشور به ارزش 35 هزار دلار آمریکا (که این مبلغ هر سال ممکن است متغیر باشد) می توانید اقامت یک ساله دریافت کنید. این اقامت را می توانید هر سال تمدید کنید.

درج نظر