فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
جاذبه های گردشگری سوئیس
امتیاز 5 از 5 از بین 314 امتیاز دهنده به جاذبه های گردشگری سوئیس

جاذبه های گردشگری سوئیس

سوئیس کشور زیبایی است که حتی دانستن و دیدن عکس های مناظر دیدنی آن می تواند لذت بخش باشد. سفر به سوئیس کمی با هزینه های بالا روبه رو است، اما در صورتی که می توانید به این کشور سفر کنید بازدید از جاذبه های گردشگری سوئیس را از دست ندهید. در ادامه این مطلب می خواهیم با جاذبه های گردشگری سوئیس بیشتر آشنا شویم.

• منطقه دریاچه ژنو بر روی سه تپه ایجاد شده است که چشم انداز زیبای تاکستان ها، کوه های پوشیده از برف آلپ و دریاچه ژنو را در اختیار علاقه مندان به طبیعت قرار می دهد. بهترین زمان برای سفر به این منطقه ماه های ژانویه و ژوئن می باشد. همچنین در این ماه ها می توانید در فستیوال های موسیقی و غذا شرکت کنید و از آن ها لذت ببرید.

• مجسمه شیر لوسرن در سال 1972 ساخته شد. در این سال گارد سوئیس، طی انقلاب فرانسه قتل عام شدند. چند دهه بعد لوکاس آهورن این مجسمه غمگین را که توسط برتل توروالدسن طراحی و یک مجسمه ساز دانمارکی، روی تخته سنگی در خارج از شهر لوسرن حجاری کرد. این مجسمه شیری را در واپسین لحظات کشمکش با مرگ، به صورت نمادین به تصویر کشیده است.

• شهر قدیمی برن از دیگر جاذبه های گردشگری سوئیس می باشد، که قدم زدن در این شهر و مشاهده گذرگاه های طاقی قرن پانزدهمی و آب نماهای رنسانسی قرن شانزدهمی، شما را به عمق تاریخ این شهر وارد می کند تا لحظاتی را در این قرون زندگی کنید.

• آبشارهای تروملباخ که در دره لاتربرونن معروف به دره 72 آبشار واقع شده است و بزرگترین مجموعه آبشارهای زیر زمینی اروپا محسوب می شود. جالب است بدانید که این آبشار ذوب آب ها را از قله یونگ فرا به پایین دره هدایت می کند و همچنین برای بازدید گردشگران دسترسی دارد.

• گرویر را پایتخت پنیر سوئیس می نامند. پنیر گرویر که یکی از معروف ترین پنیرهای دنیا می باشد، در همین شهر تولید می شود. دیدن از این شهر و تست این پنیر و تمام دسرهایی که با آن تهیه می شود می تواند برای بازدید کنندگان هیجان انگیز باشد.

• قلعه زیبای شیلون در جزیره کوچکی در مجاورت دریاچه ژنو واقع شده است. در این قلعه دیدنی می توانید چشم انداز زیبایی از کوه های آلپ نیز داشته باشید.

• از جمله محبوب ترین جاذبه های گردشگری سوئیس کوه ماترهون می باشد. جالب است بدانید که این کوه رکورد دار بیشترین تعداد عکس را دارد. دهکده زیبا و تفریحی زرمات نیز در این محدوده واقع شده است. برخی از ورزشکاران برای کوهنوردی و اسکی که از تفریحات سوئیس می باشد، به این منطقه سفر می کنند.

• قله شیلتورن با ارتفاع سه هزارمتری دارای یک رستوران گردان بر فراز خود می باشد، که مطمئناً غذا خوردن در آن با منظره فوق العاده ای که در اختیارتان قرار می دهد بسیار لذت بخش است. از این رستوران می توانید قله یونگ فرا، رشته کوه یورا و کوه های ووژ و بلان را نیز مشاهده کنید. 

• کاپل بروک قدیمی ترین پل چوبی سرپوشیده در اروپاست که بر روی دریاچه لوسرن ساخته شده و مربوط به قرن چهاردهم می باشد. این پل در سال 1990 دچار آتش سوزی می شود و بعد از آن به شکل مدرن تری بازسازی می شود. بر روی این پل می توانید شاهد آثاری از قرن هفدهم باشید، که رویدادهای تاریخی سوئیس را به تصویر می کشد.

• آبشار راین به پهنای 125 متر و ارتفاع 25 متر جزء بزرگترین آبشارهای اروپا بشمار می رود. با این مختصات این آبشار دارای حجم بالایی از آب می باشد که به آن شهرت دارد.

• رودخانه ژنو بزرگترین رودخانه آلپ می باشد که به خاطر زیبایی طبیعت آن از جمله جاذبه های گردشگری سوئیس محسوب می شود. در هنگام قایق سواری بر روی این دریاچه می توانید سایر جاذبه های این شهر از جمله فواره Jet d’Eau را با ارتفاع 150 متر مشاهده کنید.

• از دیگر جاذبه های گردشگری سوئیس قلعه چیلون ( Chillon) می باشد که تا کنون الهام بخش بسیاری از نویسندگان و هنرمندان بوده است. افرادی مثل لرد بایرون و ویکتور هوگو نویسنده مشهور تاریخ، از افرادی بوده اند که درباره قلعه چیلون تا حالا نوشته اند.

• بزرگترین شهر سوئیس زرویخ نام دارد که قطب اصلی گردشگری در این کشور به حساب می آید. بیشتر هتل های سوئیس که بسیار شهرت دارند، در این شهر واقع شده است. خیابان های سنگفرش شده ای که در بخش تاریخی این شهر واقع شده است، با رستوران، کافه ها و گالری های زیادی که در آن واقع شده دیدنی است.

• شهر ژنو نیز که از آن به عنوان پایتخت صلح جهانی یاد می شود، مقر اصلی صلیب سرخ جهانی می باشد. در این شهر می توانید به موزه l’horlogerie که کلکسیونی از بهترین ساعت ها و جواهرات در آن موجود است سر بزنید. 

• اینتر لاکن (INTERLAKEN) در منطقه برنِس اُبرلند (Bernese Oberland) بین دو دریاچه تون (Thun) و برینز (Brienz) است و بین سه کوه ایگر (Eiger)، مانچ (Mönch) و جانگفرا (Jungfrau) واقع شده است. بیشتر مردم این کشور و یا برخی از گردشگران از این منطقه برای کوهنوری، دوچرخه سواری، پاراگلایدر، عکاسی و استراحت در هوای فوق العاده آن استفاده می کنند.

• سومین شهر معروف در سوئیس که بیشتر به اسم شهر هنر شهرت دارد، دارای بیش از 40 موزه می باشد که بیشترین تعداد موزه نسبت به مساحت شهری زا داراست. این شهر زیبا به خاطر مناظر و چهره تاریخی شهر، کلیساهایی به سبک معماری گوتیگ و رومی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

درج نظر