فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه انگلستان
امتیاز 5 از 5 از بین 426 امتیاز دهنده به نقشه انگلستان

نقشه انگلستان

انگلستان (England) یکی از چهار بخش کشور بریتانیا می باشد که برای ورود به آن باید ویزا انگلستان را دریافت کنید. نقشه انگلستان در بررسی های انجام شده نشان می دهد، که این کشور از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم مرز است. ولز از مهم ترین و عمده ترین اجزاء بریتانیا محسوب می شود. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتی، و در شرق دریای شمال و در جنوب نیز کانال مانش آن را از اروپای قاره ای و کشور فرانسه جدا می کند.

با مشاهده نقشه انگلستان، این کشور از 9 ناحیه تشکیل شده و دارای 48 استان و 326 شهرستان می باشد. مساحت لندن که بزرگترین شهر در انگلستان محسوب می شود 243.610 کیلومتر مربع و مساحت آب های این بخش 1.34 درصد می باشد. 

در نقشه انگلستان جزایر زیادی به چشم می خورد. از این تعداد جزیره می توان از جزیره وایت و جزیره من نام برد که از جمله جاذبه های گردشگری انگلستان نیز به شمار می روند. همچنین پر آب ترین رود انگلستان که تیمز نام دارد از میان شهر لندن عبور می کند و به دریای شمال می ریزد.

در اطلاعات کشور انگلستان جالب است بدانید که در دوران پیش از تاریخ (حدود 8 هزار سال پیش) انگلستان به ایرلند و خاک اصلی اروپا متصل بود. با آب شدن یخ ها و بالا آمدن آب دریاها، حدود ده هزار سال پیش از ایرلند و حدود دو هزار سال بعد از اروپای قاره ای جدا می شود.

در حال حاضر انگلستان به 48 شهرستان تشریفاتی تقسیم شده است. این شهرستان ها که در طول تاریخ و از قرون وسطی به بعد به وجود آمده اند، در درجه اول به عنوان یک مرجع جغرافیایی استفاده می شوند. البته سابقه تشکیل این شهرستان ها کمتر است و به سال 1974 نیز می رسد. این کشور همچنین به 83 ناحیه شهری و غیر شهری تقسیم می شود. 

درج نظر