فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
شرایط زندگی یر مالزی
امتیاز 5 از 5 از بین 229 امتیاز دهنده به شرایط زندگی یر مالزی

برای اخذ اقامت مالزی، متقاضیان باید طبق قوانین و مقررات این کشور مراحلی را که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد طی کنند، تا به نتیجه مورد نظر برسند. برخی از افراد تحت شرایط خاصی تابعیت و اقامت مالزی را دریافت می کنند، این شرایط از این قرار است :

• هر شخصی که در مالزی، در زمان و یا بعد از استقلال مالزی و یا قبل از اکتبر 1962 متولد شده باشد.

• هر شخصی که قبل از روز استقلال مالزی، در این کشور به دنیا آمده باشد.

• هر شخصی که از والدین خارجی در مالزی به دنیا آمده باشد بعد از 6 سال شهروند مالزی محسوب می شود.

• هر شخصی که در خارج از مالزی و یا بعد از استقلال مالزی، از والدینی که اقامت مالزی دارند به دنیا آمده باشد نیز مقیم مالزی محسوب میشود.

• هر شخصی در مالزی که بعد از اکتبر 1962 از والدینی که مقیم مالزی هستند متولد شود، شهروند مالزی محسوب می شود.

طبق قوانین و مقررات اخذ تابعیت و اقامت مالزی، افرادی که در مالزی از والدین خارجی متولد می شوند باید تقاضای ثبت تابعیت خود را از دولت مالزی بخواهد. این افراد باید تا حدودی با زبان مالایی آشنایی داشته باشند. در صورتی که شخصی خواهان اخذ اقامت مالزی باشد باید تقاضای خود را با دولت مالزی مطرح کند و در صورت توافق سفارت، ابتدا باید تابعیت قبلی خود را از دست بدهد، سپس به تابعیت مالزی درآید، علاوه بر آن داشتن شرایط ذیل نیز ضروری است:

1. حتما باید با زبان مالایی آشنایی داشته باشند و بتوانند نمره موفقیت آمیزی را در آزمون زبان این کشور اخذ کنند.

2. افرادی می توانند درخواست اقامت مالزی را داشته باشندکه 10 سال در این کشور زندگی کرده باشند.

لازم به ذکر است تابعیت و اقامت مضاعف در مالزی امکان پذیر نمی باشد، و افراد حتما باید تابعیت قبلی خود را از دست داده باشند. همچنین متقاضیان اقامت و ویزای مالزی می توانند از طریق طرح خانه دوم و زندگی به مدت 10 سال در این کشور نیز اقامت دائم این کشور را کسب کنند. در این طرح افراد می توانند با همسر و فرزندان خود برای اخذ اقامت مالزی اقدام کنند. در این روش ابتدا اقامت 10 ساله صادر می شود، که بعد از آن قابل تمدید است. اگر فرد متقاضی و یا همسر وی پدر و مادری بالای سن 60 سال داشته باشند، نیز می توانند برای آنان به عنوان همراه اقامت دائم مالزی را دریافت کنند. لازم به ذکر است افرادی که از این طریق برای دریافت اقامت مالزی اقدام می کنند اجازه کار و یا تجارت در مالزی ندارند و انجام این امر غیر قانونی محسوب می شود. این اقامت به دو صورت ارائه می شود، 1) برای افراد بالای 50 سال 2) برای افراد زیر 50 سال که شرایط برای هر گروه سنی متفاوت است. 

افراد بالای 50 سال:

این افراد باید ثابت کنند که سرمایه نقدی 350 میلیون تومانی که معادل 300 هزار رینگیت مالزی می شود، به عنوان سپرده بانکی در ایران داشته باشند. مورد دیگر اینکه باید ثابت کنند که می توانند، درآمد ماهانه یازده میلیون تومان معادل 10 هزار رینگیت داشته باشند. این درآمد به حساسیت میزان سرمایه نیست و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد، به همین خاطر با گواهی حقوقی از شرکت دولتی و یا خصوصی و اجاره بهای املاک و سود سپرده و سهام نیز قابل ارائه است. پس از اخذ اقامت لزومی به انتقال درآمد خود به مالزی ندارید، ولی در صورت انجام این کار می توانید از پرداخت مالیات معاف شوید. پس از موافقت با اقامت شما باید یک سپرده ثابت به مبلغ 150 هزار رینگیت (واحد پول مالزی) به نام خودتان افتتاح نمایید که پس از گذشت یک سال می توانید تا سقف 30 درصد از این مبلغ را برای مخارج مشخص، از جمله خرید آپارتمان، هزینه تحصیلی فرزندان در مالزی و درمان برداشت کنید. 70 درصد باقی مانده را از سال دوم تا زمانی که اقامت در مالزی دارید در حساب ثابت خود نگهدارید، لازم به ذکر است که حساب بانکی شما باید با واحد پولی مالزی (رینگیت) باز شود. 

افراد زیر 50 سال:

این افراد نیز باید سرمایه ای حدودا 350 میلیون تومانی معادل 300 هزار رینگیت در سپرده ای در بانک های ایران داشته باشند. مورد دیگر داشتن درآمد ماهانه یازده میلیون تومان معادل 10 هزار رینگیت باشند، که بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و می تواند به صورت گواهی حقوقی از شرکت دولتی و یا خصوصی و اجاره بهای املاک و سود سپرده و سهام نیز ارائه شود. پس از اخذ اقامت لزومی به انتقال درآمد خود به مالزی ندارید ولی در صورت انجام این کار می توانید از پرداخت مالیات معاف شوید. پس از موافقت با اقامت شما باید یک سپرده ثابت به مبلغ 300 هزار رینگیت ( واحد پول مالزی) به نام خودتان افتتاح نمایید، که پس از گذشت یک سال می توانید تا سقف 30 درصد از این مبلغ را، برای مخارج مشخص از جمله خرید آپارتمان، هزینه تحصیلی فرزندان در مالزی و درمان برداشت کنید و 70 درصد باقی مانده را از سال دوم، تا زمانی که در مالزی اقامت دارید در حساب ثابت خود نگهدارید.

شما می توانید با خرید ملک نیز جهت اقامت خود در مالزی اقدام کنید و زندگی در مالزی را تجربه کنید، و مبلغ مورد نظر را به جای سپرده گذاری در بانک ملک خریداری کنید. 

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت (خانه دوم من) در مالزی:

• هر نفر 5 قطعه عکس به اندازه 4*6

• کپی تمام صفحات گذرنامه (حتی صفحات سفيد)

• کپی برابر اصل صفحات گذرنامه همه افراد خانواده

• ترجمه رسمی اسناد املاک (در صورت وجود)

• ترجمه رسمی اساسنامه شرکت، جواز کسب، کارت اتاق بازرگانی و یا هر گونه مجوز حرفه ای (در صورت وجود)

• ترجمه آخرين مدرک تحصيلی

• رزومه انگليسی

• گواهی موجودی بانکی به مبلغ حداقل 350 ميليون تومان که اين پول می تواند در حساب های جداگانه، به اسم فرد متقاضی و همسر وی باشد مجموع مبالغ حساب های مختلف، باید به حداقل مورد نياز برسد. همچنين دارايی حساب های ارزی و حساب های بانکی خارج از ايران نيز قابل قبول است.

• اسناد در آمدی، نظير گواهی حقوق، فيش بازنشتگی، اظهار نامه در آمدی، اجاره نامه، سود سهام ، سود سپرده بانکی و ... که مجموع در آمد فرد متقاضی و همسر وی می بايست بالای 11 ميليون تومان در ماه اعلام شود.

• ترجمه شناسنامه های همه اعضا خانواده

• ترجمه سند ازدواج برای افراد متاهل

• ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه

برای ارسال مدارک ویزا مالزی و صرفه جویی در هزینه و زمان می توانید از سایت سفارتخانه مالزی استفاده کنید و قوانین و مقررات مالزی را مطالعه فرمایید.

درج نظر