فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
آب و هوای مالزی
امتیاز 5 از 5 از بین 350 امتیاز دهنده به آب و هوا مالزی

آب و هوای مالزی

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. برای سفر به این کشور می توانید بدون نیاز به ویزا مالزی به مدت دو هفته در این کشور اقامت داشته باشید. و اما آب وهوا مالزی در بیشتر فصل های سال گرم و مرطوب می باشد. آب و هوا مالزی متاثر از نزدیکی به استوا می باشد، همچنین خورشید 12 ساعت در طول روز در حال تابش می باشد. اما این کشور دارای مناطق ساحلی می باشد که به طور دائم تحت تاثیر بادهای مطبوع موسمی است. با وجود آب و هوای گرم مالزی بارش باران در تمامی فصل ها اتفاق می افتد. کشور مالزی در میزان بارندگی، رتبه ششم را در بین کشورهای دیگر دارد.

معمولا بین ماه های می تا سپتامیر بارندگی ها به سمت غرب مالزی سرازیر می شود که می تواند بر شهرهایی مانند کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی تاثیر بگذارد. با این حال کوالالامپور به دلیل همجوار بودن با دره های کوهستانی نسبتا خنک تر از سایر نقاط مالزی می باشد. دمای هوا در این شهر حدودا بین 29 تا 35 درجه سانتیگراد در طول روز است که به 25 تا 29 درجه سانتیگراد در طول شب می رسد.

جالب است بدانید که دمای هوا در مناطق مختلف مالزی بسیار متفاوت می باشد. آب و هوای مالزی در مناطق کوهستانی بسیار خنک و مطلوب می باشد. همچنین آب و هوای مالزی و گرمای آن همیشه برای افراد اروپایی که برای فرار از آب و هوای سرد و برفی به این منطقه روی می آورند بسیار مطبوع است.

و اما برای افرادی که قصد سفر و اقامت در مالزی را دارند چه زمانی مناسب است؟

در ماه های می تا جولای بارش بارندگی در کوالالامپور به شدت کاهش پیدا می کند و می توان گفت که آب و هوا مالزی در آن زمان گرم و مرطوب می باشد. این هوا همچنین برای رفتن به سواحل دیدنی و جاذبه های گردشگری مالزی بسیار مناسب می باشد.

لازم به ذکر است که اگر از ساعات صبحگاهی برای گردشگری در مالزی بیرون می روید، حتما لباس مناسب به همراه خود ببرید، زیرا بیشتر زمان های بارش باران در این کشور در ساعات غروب آفتاب اتفاق می افتد. 

درج نظر