فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
قوانین تحصیل در هلند
امتیاز 5 از 5 از بین 173 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید هلند

قوانین تحصیل در هلند

قوانین تحصیل در هلند و سیستم آموزشی این کشور، تحصیل در این کشور را تا 16 سالگی اجباری اعلام کرده است. دوره دبیرستان در قوانین تحصیل در هلند، از 12 سالگی شروع می شود و حداکثر 6 سال طول می کشد. مدت زمان تحصیل در دیپلم بستگی به تحصیل در یکی از برنامه های دوره عمومی و یا حرفه ای دارد. ممکن است دانش آموز در یکی از دوره های:

• دوره دیپلم مقدماتی دانشگاهی (VWO)، که بالاترین سطح تحصیلات متوسطه محسوب می شود و 6 سال به طول می انجامد.

• دوره آموزشی متوسطه عمومی پیشرفته (HAVO)، که پنج سال به طول می انجامد.

• آموزش متوسطه عمومی و مقدماتی (MAVO) ، که چهار سال به طول می انجامد.

• دوره های آموزش حرفه ای (VBO) یا Voorbereidend Beroepsonderwijs که آموزش در یک رشته به خصوص به مدت چهار سال می باشد، که می تواند بلافاصله دانش آموزان را وارد بازار کار کرده و یا برای آموزش حرفه ای پیشرفته (MBO) یا Middelbaar Beroepsonderwijs آماده سازد.

شرط ورود به دانشگاه های هلند، داشتن یکی از مدارکی است که در بالا ذکر شد. در غیر این صورت برای تحصیل در دانشگاه های هلند در صورتی که 21 سال داشته باشید باید امتحان ورودی دانشگاه ها را پشت سر بگذارید. برای افراد خارجی که قصد تحصیل در دانشگاه های هلند را دارند باید حتما مدرکی معادل دیپلم هلند را در دست داشته باشند.

هلند یکی از کشورهایی است، که بورسیه تحصیلی دانشگاه های خود را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. بورسیه های تحصیلی توسط دانشگاه های دولتی و یا موسسه های معتبر ارائه می شود. 

سال تحصیلی در هلند از سپتامبر تا ژوئن به طول می انجامد. اگر دانشجو در حین تحصیل بتواند کار نیمه وقت انجام دهد، باید حتما نسبت به دریافت بیمه خدمات درمانی اقدام کند. در قوانین و مقررات هلند دانشجویان  تنها 10 ساعت در هفته اجازه کار دارند و یا می توانند به جای کار هفتگی به صورت تمام وقت در تابستان کار کنند. هر ساعت کار دانشجویی دستمزدی برابر 7 یورو دارد. همچنین دانشجویان دکتری را به عنوان محقق به حساب می آورند و دانشگاه، نسبت به تحقیقات آنها دستمزد تعیین کرده و پرداخت می کند. این حقوق از 1400 یورو در سال اول شروع می شود و به 2400 یورو نیز در روزهای آخر می رسد.

 

درج نظر