فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اقتصاد هلند
امتیاز 5 از 5 از بین 102 امتیاز دهنده به شرایط اقتصادی هلند

اقتصاد هلند

سیستم و شرایط اقتصادی هلند مبتنی بر بازار است، که از گذشته تا به امروز وجود داشته و همچنین امتحان خود را پس داده است. طبق آخرین آمارها، رشد اقتصادی هلند در دوازده ماه منتهی به ژوئن به 3.1 درصد رسیده است که بهترین عملکرد اقتصادی این کشور در 10 سال اخیر محسوب می شود. هلند دارای رتبه نهم صادرات در جهان می باشد. در سال 2016 میزان صادرات این کشور به 435 میلیارد دلار رسیده است. جالب است بدانید که بسیاری از هلندی ها با کسب و کار با خارجی ها آشنا هستند، به این خاطر که سابقه طولانی در مراودات خارجی و بازرگانی دارند.

هلندی ها در کسب و کار خود چشم اندازی طولانی مدت برای خود در نظر می گیرند، که این یکی از دلایل موفقیت آن ها در این زمینه است. 

جایگاه هلند در جهان شامل، ششمین کشور صادر کننده جهانی کالا، نهمین کشور صادر کننده خدمات بازرگانی، هشتمین در بین وارد کنندگان عمده جهانی کالا و هشتمین وارد کننده عمده خدمات تجاری می باشد. همچنین هلند ششمین کشور سرمایه گذار جهانی با 635 میلیارد دلار در سال 2006 است.

در شرایط اقتصادی هلند، همچنین می توان گفت که این کشور از بزرگترین صادر کنندگان محصولات کشاورزی و غذایی در دنیا می باشد. از دیگر اقلام صادراتی هلند می توان از انواع کفش و پوشاک نام برد که 10 درصد و دارو که 5 درصد از صادرات را تشکیل می دهد. هلند به کشورهایی از جمله آلمان، بلژیک، بریتانیا، فرانسه و آمریکا بیشترین صادرات را دارد.

همچنین از اقلام وارداتی به این کشور می توان از نفت تصفیه شده، نفت خام، رایانه، تلفن و ماشین نام برد. از کشورهایی که بیشترین واردات را به هلند دارند می توان از آمریکا، روسیه، بلژیک، چین و آلمان نام برد.

در دهه های اخیر، به دلیل شرایط اقتصادی هلند و موقعیت های کاری مناسب و شرایط مهاجرت به هلند، اقامت در هلند بسیار افزایش یافته است. به این منظور باید اعلام کنیم که متقاضیان کار در این کشور باید ابتدا برای دریافت ویزا هلند اقدام کنند تا بتوانند خود را در مشاغل مختلف در هلند محک بزنند.

 

درج نظر