فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
دانشگاه های کانادا
امتیاز 5 از 5 از بین 435 امتیاز دهنده به دانشگاه ها کانادا

دانشگاه های کانادا

سیستم آموزشی و دانشگاه های کانادا از استانداردهای بین المللی برخوردار می باشد، که در رده بندی های جهانی نیز از رتبه بسیار خوبی برخوردار است. برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید حتما مدرک IELTS با نمره بالا داشته باشید و برای پذیرش از دانشگاه های ممتاز نیز باید معدل بالا از دانشگاه های معتبر در کشور مبدا داشته باشید. در بین دانشگاه های کانادا می توان به 13 دانشگاه بسیار معتبر و ممتاز اشاره کرد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

• دانشگاه آلبرتا (University of Alberta) در ادمونتون که آب و هوایی سرد دارد، واقع شده است. این دانشگاه برای مقطع کارشناسی که کمی هزینه های آن بالا و کارشناسی ارشد که از هزینه های مناسب تری برخوردار است، در بیشتر رشته ها پذیرش دارد. این دانشگاه جزء 5 دانشگاه برتر کانادا و 100 دانشگاه برتر در دنیا می باشد. جالب است بدانید، افرادی از جمله جو کلارک نخست وزیر سابق کانادا و ریچارد ادوارد تایلور نظریه پرداز سرشناس فیزیک و دریافت کننده جایزه نوبل در فیزیک از فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشند.

• دانشگاه مونترال (Montreal university) بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان در خارج از فرانسه می باشد. شهریه این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه های کانادا مناسب تر است و رشته های مهندسی و اقتصاد در آن بیشتر مطرح می باشد. این دانشگاه تسهیلات ویژه ای برای فرانسوی زبان ها و شهروندان فرانسوی قائل است، که می توانند با قیمتی مناسب که برای شهروندان کبک در نظر گرفته شده است به تحصیل در این دانشگاه مشغول شوند. بیشتر دانشگاه های کبک از این مزیت برخوردار می باشند. 

• دانشگاه دال هوزی (Dalhousie University) نیز یکی از بزرگترین دانشگاه های شرق مونترال در هالیفاکس می باشد. شهریه این دانشگاه از نظر پایین بودن در رتبه دوم در بین دانشگاه های خارج از کبک قرار دارد. این دانشگاه در رشته های حقوق و خبرنگاری و همچنین در رشته هنرهای آزاد بسیار شهرت دارد. 

• دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) از دیگر دانشگاه های کانادا است، که در ونکوور قرار دارد. این دانشگاه از معروفترین و خوشنام ترین دانشگاه های کانادا است، که در سال 2017 مطابق رده بندی معتبر نشریه تایمز، 36 مین دانشگاه معتبر دنیا و دومین دانشگاه معتبر کانادا می باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه بسیار مناسب می باشد، اما در مقاطع کارشناسی ارشد خصوصا در رشته هایی مثل زیست شناسی دریایی و داستان نویسی، هزینه ها برای دانشجویان بین المللی، کمی بیشتر از سایر دانشجویان است. تحصیل و زندگی در کانادا زیبا بسیار لذت بخش می باشد.

• دانشگاه یورک (York University) که در انتاریوی تورنتو واقع شده است، از تنوع بالایی برخوردار می باشد. این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ کانادا و دومین مدرسه آموزش عالی بزرگ در انتاریو می باشد. دانشگاه یورک همواره در برنامه‌های فضایی کانادا مشارکت داشته است. دانشکده علوم و مهندسی یورک اولین دانشکده تحقیقاتی کانادایی است، که در اکتشافات مریخ مشارکت داشته است و طراحی بخشی از ابزار تحقیقات فضایی و برنامه های جاری ناسا را به عهده دارد.

• دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan) بزرگترین دانشگاه در ایالت ساسکاچوان و جزء 15 دانشگاه برتر در کانادا می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه در رشته کارشناسی ارشد پایین می باشد. این دانشگاه در رشته های علوم پزشکی و کامپیوتر، کشاورزی و تاریخ شهرت دارد.

• دانشگاه تورنتو (University of Toronto) از جمله بزرگترین و مهمترین دانشگاه های کانادا است، که در تورنتو واقع شده است. شهریه این دانشگاه بسیار بالا می باشد، اما در رده علمی بسیار بالایی قرار دارد. همچنین عضو انجمن دانشگاه های آمریکا می باشد. در سال 2015 این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های دنیا در رده 34 جهان و رتبه 2 در کانادا قرار داشته است.

• دانشگاه کوئین (Queen's University) در کینگ استون واقع شده است. این دانشگاه در استان اونتاریو، ارزان ترین دانشگاه محسوب می شود. این دانشگاه در رشته های مهندسی، حقوق، پزشکی، علوم سیاسی و جغرافی شهرت دارد. همچنین این دانشگاه توسط مجله مک لین، دومین دانشگاه معتبر کانادا در رشته پزشکی شناخته شده است.

• دانشگاه مموریال کانادا (Memorial University of Newfoundland) در نیوفاندلند دارای 60 سال قدمت می باشد. این دانشگاه از محل درآمدهای نفتی اداره می شود و شهریه بسیار پایینی دارد. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه و ارزان می باشد. دانشگاه مموریال عضو انجمن جهانی دانشگاه ها است.

• دانشگاه مک گیل (McGill University) در شهر مونترال کانادا قرار دارد و برای دانشجویانی که از پرداخت شهریه معاف می شوند، شرایط مناسبی دارد و پذیرش تحصیلی کانادا توسط این دانشگاه تا حدودی آسان تر می باشد.

درج نظر