فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
واحد پول گرجستان
امتیاز 5 از 5 از بین 410 امتیاز دهنده به واحد پول گرجستان

واحد پول گرجستان

برای سفر به کشور گرجستان نیاز به اطلاعاتی دارید، که دانستن واحد پول گرجستان یکی از آن ها می باشد. واحد پول گرجستان لاری است که معمولا به صورت GEL (GEORGIAN LARI) بر روی محصولات درج می شود. پول خرد گرجستان تتری نامیده می شود که هر 100 تتری معادل یک لاری می باشد.

لاری گرجستان به صورت اسکناس های 5، 10، 20، 50 و 100 لاری و گاهی 200 و 500 لاری وجود دارد. پول خرد که تتری نام دارد به صورت سکه های 1، 2، 5، 10، 20 و 50 تتری می باشد.

گرجستان به دلیل برداشت قانون ویزا گرجستان برای ایرانیان، مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. اگر به گرجستان سفر می کنید نگران تبدیل ریال خود به لاری نباشید. در حال حاضر صرافی های ایرانی در کشور گرجستان خصوصا شهر تفلیس برای تعویض ریال به واحد پول گرجستان موجود می باشد. حتی در برخی از صرافی ها امکان دریافت لاری و دلار با کارت عابر بانک های ایرانی توسط دستگاه های کارت خوان بانک های ایرانی میسر می باشد. اما توصیه می کنیم در صورتی که در موقعیت خاصی قرار نگرفته اید، این کار را انجام ندهید، زیرا کارمزد بالایی دارد. برای تبدیل پول خود به لاری می توانید به صرافی هایی که 24 ساعته خدمات رسانی می کنند، نیز مراجعه کنید. تعداد این صرافی ها زیاد است و هر لحظه و در هرجا می توانید پول خود را چنج کنید.

برای چنج کردن پول خود به واحد پول گرجستان می توانید به بانک ها نیز مراجعه کنید. بیشتر اجناس در گرجستان با واحد پول گرجستان یعنی لاری خرید و فروش می شود. به غیر از ملک و ماشین که در این کشور به دلار خرید و فروش می شود. همچنین در طول اقامت در گرجستان باید در بیشتر رستوران ها از واحد پول گرجستان برای پرداخت هزینه ها استفاده کنید، البته می توانید رستوران هایی را پیدا کنید که به دلار هزینه ها را دریافت می کنند.

با توجه به نوسانات بازار ارز در این روزها، نمی توان معادل دقیق واحد پول گرجستان را به صورت دقیق اعلام کرد. به همین دلیل توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر به صرافی ها مراجعه کنید.

درج نظر