فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
آب و هوای ارمنستان
امتیاز 5 از 5 از بین 412 امتیاز دهنده به آب و هوا ارمنستان

آب و هوای ارمنستان

آب و هوای ارمنستان در برخی از مناطق بسیار متفاوت از هم می باشد. به دلیل موقعیت جغرافیایی ارمنستان و قرار گرفتن آن در مرز بین آسیا و اروپا و در میان دریای سیاه و دریای خزر، آب و هوا در برخی مناطق آن تا حدودی متفاوت از سایر نقاط است. آب و هوای گرمسیری در جنوب ارمنستان به دلیل قرار گرفتن نیمه گرمسیری آن که در میان گودال های مرکزی کوه های کوچک قفقاز واقع شده است، مشاهده می شود. همچنین پوشش گیاهی نیز در این منطقه شامل گیاهان و درختان گرمسیری از جمله پرتقال، زیتون، لیمو و... می باشد.

با توجه به اینکه بیش از 90 درصد ارمنستان در ارتفاع قرار دارد، می توان سایر مناطق آن را با آب و هوای کوهستانی نام برد. با این وجود تفاوت دما در ارمنستان بسیار مشاهده می شود و حتی می توانید در یک شهر، تنها بین دو ناحیه مختلف تفاوت دمایی بین 2 تا 3 درجه را حس کنید.

در کل آب و هوای ارمنستان به تغییرات ارتفاع بستگی دارد و اغلب در فصل تابستان نیز می توانید به مناطقی در ارمنستان بروید که دمای هوای مطبوعی داشته باشد. بهترین فصل های سفر به ارمنستان می تواند فصل بهار و پاییز باشد که از آب و هوای متعادل تری برخوردار است. 

لازم به ذکر است که میانگین دمای آب و هوای ارمنستان در تابستان بین 18 تا 35 درجه سانتیگراد می باشد که گاهی شاهد دمایی برابر با 44 درجه سانتیگراد نیز خواهید بود. اما در فصل زمستان می توان گفت آب و هوای ارمنستان دمایی بین 2 تا 10 درجه سانتیگراد را خواهد داشت. در پایتخت این کشور می توانید هوای برفی را در زمستان ها تجربه کنید و برای برف بازی و اسکی به پیست های اسکی در این منطقه بروید.

جاذبه های گردشگری ارمنستان و آب و هوای متعادل ارمنستان طبیعت بسیار زیبایی را برای بازدید کنندگان در این کشور به وجود آورده است. در قوانین و مقررات ارمنستان برای ایرانیان متقاضی سفر به این کشور قانون ویزا ارمنستان لغو شده است و تنها برای اقامت های طولانی مدت نیاز به تهیه ویزا ارمنستان می باشید.

 

درج نظر