فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
درباره ارمنستان
امتیاز 5 از 5 از بین 159 امتیاز دهنده به درباره ارمنستان

درباره ارمنستان

درباره ارمنستان گفتنی های زیادی است. این کشور در همسایگی ایران قرار دارد و ایرانیان به راحتی و بدون ویزا ارمنستان می توانند از این کشور دیدن کنند. اطلاعات بسیاری درباره ارمنستان و مکان های دیدنی در این کشور وجود دارد که توصیه می کنیم قبل از سفر خود به این کشور، درباره ارمنستان مطالعه کنید.

ارمنستان در قفقاز جنوبی واقع شده است و پایتخت آن ایروان می باشد. این کشور از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم‌ مرز است. بیش از 90 درصد از ارمنستان در ارتفاعی بیش از هزار متر قرار گرفته است از این رو ارمنستان را کشوری کوهستانی می دانند.

آب و هوا ارمنستان در فصل تابستان بسیار ملایم است و همیشه توده هوای گرم از سمت ایران به این کشور وارد می شود. در فصل زمستان نیز این کشور دارای آب و هوای بسیار سرد می باشد و فشار هوا افزایش می یابد. 

در اوایل سال 1990 میلادی انتخابات شورای عالی ارمنستان از اتفاقات بزرگ در این کشور بوده است. شرایط اقتصادی ارمنستان در حال حاضر بر پایه صنعت گردشگری و توریست می باشد. سالانه گردشگران زیادی از این کشور دیدن می کنند. بیشتر گردشگران از کشورهای اطراف و منطقه می باشند.

درباره ارمنستان و فرهنگ و هنر در این کشور می توان به ادبیات غنی این کشور که یکی ار قدیمی ترین ها می باشد، اشاره کرد. یکی از بزرگترین پدیده زبان ادبی قدیمی ارمنی یعنی، گرابار است که کم‌ اهمیت تر از زبان یونانی باستان نیست.

همچنین معماری در این کشور بسیار خاص است و از 4500 سال پیش از آن استفاده می شده است. البته این معماری در طی سالیان، دست خوش تغییراتی شده است که از آن ها آثاری به جا مانده است. این آثار از جاذبه های گردشگری ارمنستان می باشد که بسیار زیبا و چشم نواز هستند. از جمله می توان به صومعه تاتو، کلیسای جامع سنت گرگور، موزه ماتنداران، معبد گارنی، صومعه گغارد و... اشاره کرد.

درج نظر