فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
جاذبه های گردشگری گرجستان
امتیاز 5 از 5 از بین 176 امتیاز دهنده به جاذبه های گردشگری گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان

جاذبه های گردشگری گرجستان از جمله اهداف مسافران برای بازدید از این کشور می باشد. گرجستان از جمله کشورهایی است که به دلیل نزدیک بودن به ایران و برداشتن قانون ویزا گرجستان برای ایرانیان، مورد استقبال قرار گرفته است. از جاذبه های گردشگری گرجستان می توان هم به مناظر زیبا و طبیعی و هم به آثاری که طی سال ها و در تاریخ پر فراز و نشیب این کشور به وجود آمده است، اشاره کنیم.

خط ساحلی سحر آمیز گرجستان یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی می باشد که علاوه بر زیبایی، با توجه به تحقیقات دانشگاه اورکی گرجستان ثابت شده است که شن و ماسه های آن دارای خواص درمانی می باشد که در دنیا بسیار کمیاب است.

یکی از محله های قدیمی و دیدنی در گرجستان که در کنار رود کورانه قرار دارد و آثار تاریخی از جمله حمام های قدیمی در آن واقع شده است. وجود این حمام ها در این منطقه به دلیل وجود چشمه های آب گرم فراوانی می باشد که در این مکان است و می توان گفت که این چشمه ها شهرت جهانی دارند.

کلیسای صخره ای گرجستان که در نزدیکی شهر چیاتورا واقع شده است و به آن پلکان بهشت هم گفته می شود. این کلیسای صخره ای، به ستون کانسخی نیز معروف است که بین قرن ششم تا هشتم ساخته شده است و در آن راهبی به مدت 20 سال زندگی کرده است. جالب است بدانید که برای همگان سوال است که، حتی در این زمان رفتن به بالای این صخره دشوار است، چگونه در آن زمان مصالح ساختمانی را برای ساخت این کلیسا به بالای صخره برده اند؟!

کلیسای جامع تثلیث که به سامبا نیز معروف می باشد نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد. این کلیسا در سال 1995 تا 2004 تکمیل شده است. ظرفیت این کلیسا به 15 هزار نفر می رسد. این کلیسای بزرگ از 9 کلیسای کوچک و 5 کلیسای دیگر در طبقه زیرین تشکیل شده است. این کلیسا شامل بخش های مختلفی از جمله آکادمی علوم دینی، فرهنگستان الهیات، کارگاه‌ های آموزشی، استراحتگاه و... تشکیل شده است.

علاوه بر مکان هایی که گفته شد، جاذبه های گردشگری دیگری از جمله کلیسای جامع مادر مقدس باتومی (Holy Mother Virgins Nativity Cathedral)، پل ماخونتستی (Bridge Mahunetseti)، آکواریوم باتومی (Aquarium)، پارک 6 می (6 May park)، ستونهای باتومی (colonnades) و برج الفبا باتومی(Alphabetic Tower) می باشد که توصیه می کنیم در طول اقامت در گرجستان و بازدید از مراکز خرید گرجستان از آن ها دیدن فرمایید.

 

درج نظر