فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه کانادا
امتیاز 5 از 5 از بین 268 امتیاز دهنده به نقشه کانادا

نقشه کانادا

کانادا در شمال قاره آمریکا واقع شده است. نقشه کانادا نشان می دهد که این کشور از سه قلمرو و ده استان تشکیل شده است. همچنین در نقشه کانادا این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده شده است. مساحت این کشور 9.98 میلیون کیلومتر مربع می باشد که دومین کشور پهناور در دنیا از نظر مساحت و چهارمین کشور پهناور دنیا از نظر مساحت خشکی است.

جالب است بدانید که مرز مشترک کانادا با ایالات متحده آمریکا، بلندترین مرز زمینی در جهان است. بر روی نقشه کانادا مشاهده خواهید کرد که بخش زیادی از خاک این کشور به دلیل سرمای زیاد و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است.

کانادا به دارا بودن منابع طبیعی و طبیعت زیبا و شگفت انگیز شهرت زیادی دارد. بیشتر گردشگرانی که ویزا کانادا را تهیه می کنند به طبیعت زیبا کانادا علاقه مند می باشند. مانند آبشار نیاگارا که پهناورترین آبشار در دنیا می باشد و در مرز بین کانادا و آمریکا واقع شده است. همچنین یکی از جاذبه های گردشگری کانادا محسوب می شود که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

در کل آب و هوا کانادا سرد و قطبی می باشد. البته بخش جنوب غربی در آن در استان بریتیش کلمبیا، از آب و هوای معتدل تری برخوردار می باشد. 

اگر بخواهیم این کشور را بر اساس نقشه کانادا بررسی کنیم، نزدیک به نیمی از کانادا را فلات لارنسی می سازد. منطقه ای که کم و بیش همیشه پوشیده از سنگ سخت که خلیج هودسون را در بر دارد و تا عمق سرزمین های درونی نفوذ کرده است. پایانی دور از دریای این فلات سراشیبی تندی دارد، که در شرق در کنار زمین‌ های پست پیرامون رود لارنس و دریاچه‌ های بزرگ پیدا است. به سمت غرب که می روید رشته ای از دریاچه های بیشتر مرز با جلگه های سبزه زار میانی را جدا می کند.

درج نظر