فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه اتریش
امتیاز 5 از 5 از بین 378 امتیاز دهنده به نقشه اتریش

نقشه اتریش

اتریش یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد. پایتخت این کشور وین است. بر روی نقشه اتریش، این کشور با وسعت 580 کیلومتری، که از شرق به غرب کشیده شده است، در همسایگی کشورهای مختلفی قرار گرفته است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین مرز مشترک دارد. اتریش کوهستانی بوده و مساحت آن به 899.387.8 کیلومتر مربع می باشد. در نقشه اتریش این کشور به 9 ایالت تقسیم شده است که به صورت فدرال اداره می شود. این 9 ایالت شامل بورگن لاند، کرنتن، نیدر استرایس، اوبر استرایس، سالزبورگ، اشتایر مارک، تیرول، فورآرلبرگ و وین می باشد.

در نقشه اتریش همچنین این کشور از شمال و جنوب با کوهستان های آلپ از غرب و شرق با مسیر تجاری دانوبین در ارتباط است. رشته کوه های آلپ از جمله مناطق توریستی است که همه ساله و در تمام فصول سال گردشگران زیادی را به خود می بیند به همین علت درخواست ویزا اتریش بسیار بالا می باشد. این رشته کوه همچنین به دره آلپ نیز شهرت دارد، منبع مهمی برای اغلب رودخانه های بزرگ اروپا از جمله راین، رود پو و همچنین دانوب می باشد.

بر روی نقشه اتریش، این کشور به آب های آزاد راه نداشته و 98.3 درصد آن از خشکی پوشیده شده است. 

آب و هوا اتریش را می توان به دلیل رودهایی که در پای کوهستان ها جاری است، خاص و منحصر به فرد دانست. کوهستان های آلپ و دامنه های این کوهستان دارای آب و هوایی مدیترانه ای می باشد. در غرب شاهد آب و هوای مرطوب تری نسبت به شرق خواهید بود که دلیل آن بادهایی است که در غرب بیشتر از شرق می وزد. آب و هوای غرب اتریش با این میزان رطوبت، سالانه بارش هایی به هزار میلی متر را به خود می بیند و می توان آن را به آب و هوای اقیانوس اطلس نسبت داد.

 

درج نظر