فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
راه های مهاجرت به اتریش
امتیاز 5 از 5 از بین 193 امتیاز دهنده به راه های مهاجرت اتریش

راه های مهاجرت به اتریش

اتریش از جمله کشورهای اروپایی می باشد که به خاطر استانداردهای زندگی، کیفیت در آموزش، شرایط اقتصادی ثابت و پیشرو، امید به زندگی بالا و بیمه و خدمات درمانی با کیفیت انتخاب بسیاری از مهاجران می باشد. روش های مهاجرت به اتریش متنوع است و هر فرد براساس شرایطی که در آن قرار دارد، می تواند یکی از این روش ها را انتخاب کند. یکی از روش های مهاجرت به اتریش را می توانید از بین این موارد انتخاب کنید:

• مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

• مهاجرت به اتریش از طریق کار

• مهاجرت به اتریش از طریق تولد

• مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

• مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

• مهاجرت به اتریش از طریق خود حمایتی

• مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل در این کشور

مهاجرت به روش تحصیل در اتریش یکی از ارزان ترین راه های مهاجرت می باشد. در این روش تنها با دریافت ویزا تحصیلی اتریش نمی توانید اقامت دائم بگیرید. در این روش دانشجویان پس از اتمام تحصیل می توانند یک فرصت شش ماهه برای پیدا کردن کاری که تخصص آن را دارند اقدام کنند. در صورتی که موفق به این کار شوند، می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند. این ویزا در ابتدا دارای 3 سال اعتبار اقامت در اتریش می باشد. پس از گذشت سه سال، اعتبار اقامت شما به 5 سال تمدید شده و پس از گذراندن این دوره می توانید اقامت دائم اتریش را دریافت کنید.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت

در صورتی که برای سرمایه گذاری واجد شرایط وام های سرمایه گذاری در اتریش باشید و طرح تجاری ارائه شده از طرف شما مورد تایید قرار گیرد می توانید اقامت اتریش را دریافت کنید.

مهاجرت به اتریش از طریق کار

افرادی که دارای تخصص لازم در مهارت های شغلی اتریش باشند، می توانند در این کشور درخواست کار داده و از طریق مکاتبه و یا آگهی استخدام شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. در صورتی که بتوانند از طرف کارفرما استخدام شوند، ویزا اتریش را دریافت کرده و وارد این کشور می شوند. معیارهای امتیاز دهی به این افراد مدرک زبان، سن، سابقه کاری و مدرک تحصیلی می باشد. نوع دیگر آن ویزا جستجوی کار است که شش ماهه است و متقاضی طی این مدت باید امتیاز لازم را جهت اخذ ویزا کسب کند. پس از کاریابی در اتریش و سپری شدن 4 سال و پرداخت مالیات می توانید اقامت دائم اتریش را دریافت کنید.

مهاجرت به اتریش از طریق از طریق ازدواج

از دیگر روش های مهاجرت به اتریش ازدواج شخصی غیر اتریشی با فردی اتریشی و مقیم این کشور می باشد. برای ازدواج باید سن متقاضی بالای 18 سال باشد و در صورتی که پایین تر از این سن است، باید با اجازه قیم باشد. زوجین باید به مدت شش سال که 5 سال آن باید در خاک اتریش باشد با یکدیگر زندگی کنند. پس از آن شخص غیر اتریشی می تواند برای اخذ اقامت دائم اتریش اقدام کند. البته شرایطی برای این افراد وجود دارد مانند تسلط به زبان آلمانی، عدم سوء پیشینه کیفری و داشتن تمکن مالی لازم.

مهاجرت به اتریش از طریق خود حمایتی

در این روش افراد باید نشان دهند که تمکن مالی که مقدار آن را دولت اتریش تعیین می کند در حساب بانکی خود دارند. البته این مبلغ هر سال تغییر می کند و حتما باید افزایش یا کاهش نرخ ارزی این کشور را نسبت به واحد پول ایران در نظر بگیریم. این نوع از مهاجرت مختص افرادی است که منبع درآمد و یا منابع مالی خود را در کشور خودشان و یا در جایی دیگر دارند و نیازی به کار کردن در اروپا ندارند، و بتوانند از پس هزینه های زندگی، بیمه، تحصیل و... بربیایند و برای آن نیازی به کسب و کار نداشته باشند، اقامت خود حمایتی اتریش را ارائه می دهد.

مهاجرت به اتریش از طریق تولد

این روش در نظام کشورها بر اساس خاک و خون می باشد. در نظام خون تابعیت فرد به تابعیت والدین وی مبتنی است اما در نظام خاک تابعیت فرد به محلی که در آن متولد شده است، بستگی دارد. قوانین و مقررات اتریش بر اساس خون است. اگر فرزندی در اتریش از پدر و مادر اتریشی متولد شود، مقیم این کشور محسوب می شود. تابعیت از پدر و مادر به کودک می رسد و حتی اگر کودکی در کشوری دیگر از پدر و مادر اتریشی متولد شود، اتریشی محسوب می شود.

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی این کشور

پناهندگی برای افرادی می باشد که از نظر مشکلات سیاسی، مذهبی، نژادی و... در کشور خود مورد آسیب قرار گرفته باشد و کشورش را ترک کند. در این صورت دولت اتریش موظف است حقوقی از جمله حق مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، بیمه درمانی و مبلغی ماهانه یا هفتگی را به این افراد پرداخت کنند. درخواست پناهندگی پس از سپری شدن مراحل پرونده در دفاتر مراکز پلیس این کشور و انجام مصاحبه با این افراد تایید یا رد می شود که این پروسه تا 2 سال به طول می انجامد.

درج نظر