فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
Alternate Text
ویزای پزشکی شینگن
امتیاز 5 از 5 از بین 231 امتیاز دهنده به ویزای پزشکی شینگن

ویزای پزشکی شینگن

ویزای پزشکی شینگن به بیمارانی که امکان درمان آن ها در کشور مبدأ وجود ندارد، اجازه ورود و اقامت در کشور های حوزه شینگن با هدف ادامه روند درمان را می دهد، در این بخش از سایت ایران ویزا به معرفی این ویزا، بررسی شرایط مورد نیاز، مدارک لازم و غیره خواهیم پرداخت، چنانچه به دریافت این ویزا نیاز دارید مطالعه این بخش می تواند اطلاعات کاملی در رابطه با ویزای پزشکی شینگن در اختیارتان قرار دهد.
ویزای پزشکی شینگن چیست؟
همانطور که در مقدمه اشاره کردیم ویزای پزشکی شینگن مجوز ورود و اقامت در حوزه شینگن می باشد که برای برخی از بیماران با شرایط خاص صادر می شود، ویزای پزشکی نوع C ویزای شینگن به شمار می آید و دارندگان آن می توانند در یک بازه زمانی 180 روزه به مدت 90 روز در کشور مقصد اقامت کنند، لازم به ذکر است که نام دیگر ویزای پزشکی ویزای درمانی می باشد.
ویزای پزشکی شینگن برای چه کسامی صادر می شود؟
ویزای درمانی یا پزشکی شینگن تحت شرایطی بسیار خاص و برای دسته معدودی از بیماران صادر می شود، در ادامه می توانید لیستی از شرایط مورد نیاز و افراد واجد شرایط برای دریافت ویزای پزشکی شینگن را مشاهده نمایید.
- بیماران خاص که امکان درمان آن ها در کشور مبدأ وجود ندارد نظیر بیماران سرطانی (تومور های ثانویه، کلیه، چشم، پروستات، شش، سینه، مغز، استخوان و غیره)، بیمارانی که تومور های بدخیم مغزی که در مراحل اولیه بیماری هستند.
- بیمارانی که دارای دعوتنامه معتبر و رسمی از سوی پزشک معالج و یا موسسات درمانی واقع در کشور مقصد نظیر بیمارستان ها، کلینیک ها و درمانگاه ها و غیره، در این دعوتنامه باید مواردی نظیر نحوه روند درمان، مدت زمان درمان، ضرورت انجام معالجه و غیره اشاره شود.
- بیمارانی که نیاز به جراحی های پیوندی و یا تعویضی دارند.
مراحل دریافت ویزای پزشکی شینگن
1. در ابتدای امر شخص بیمار باید مدارک خود را برای پزشک مورد نظر واقع در کشور مقصد ارسال کرده و درخواست ادامه درمان خود را به منظور دریافت دعوتنامه رسمی ارائه کند
2. پس از انجام مرحله دوم نوبت به دریافت وقت سفارت کشور مقصد می رسد، بدین منطور کافیست به سایت سفارت مراجعه کرده و فرم درخواست وقت سفارت را تکمیل نمایید، پس از تکمیل فرم درخواست وقت سفارت باید آن را به آدرس ایمیل مندرج در سایت سفارت ارسال نمایید. 
3. پس از ارسال درخواست وقت سفارت متقاضیان باید نسبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز ویزای شینگن اقدام نمایند، برای صدور ویزای پزشکی نیز مانند تمامی ویزای های دیگر باید مدارک مشخصی را به سفارت تحویل دهید، نتیجه درخواست ویزای شما کاملاً به مدارکی که به سفارت تحویل می دهید بستگی دارد، بنابراین این مرحله را می توان مهم ترین مرحله در روند دریافت ویزای شینگن دانست، از این رو بهتر است با کارشناسان مجرب و فعال در زمینه اخذ ویزا مشورت نمایید، تیم ایران ویزا آماده ارائه خدمات خود در زمینه جمع آوری مدارک مورد نیاز ویزای شینگن می باشد.
4. پرداخت هزینه ها، مصاحبه و تحویل مدارک در واقع آخرین مراحل به منظور دریافت ویزای پزشکی شینگن می باشد، متقاضیان باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز ویزای پزشکی شینگن، در زمان تعیین شده از سوی سفارت، شخصاً و به صورت حضوری به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا و انجام مصاحبه، روند دریافت ویزا را به پایان برسانند.
پس از انجام مرحله چهارم بسته به نوع درخواست شما و مدارکی که ارائه داده اید بین 15 تا 45 روز زمان می برد تا نتیجه درخواست شما از طرف سفارت ارائه شود.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای پزشکی شینگن
همانطور که می دانید برای دریافت ویزای پزشکی شینگن باید مدارک مشخص شده ای را به سفارت کشور مقصد ارائه دهید، در ادامه این بخش از مقاله می توانید لیستی از مدارک ضروری دریافت ویزای شینگن را مشاهده نمایید.
- عکس پرسنلی رنگی (3*4 با زمینه سفید)
- مدارک تمکن مالی
- رسید پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزا 
- شناسنامه فرد متقضی 
- گذرنامه فعلی و تمامی گذرنامه های پیشین
- فرم درخواست ویزای پزشکی شینگن
- گزارش وضعیت مالی و شغلی همسر و شخص همراه
- مدارک مربوط به توانایی تأمین هزینه های مربوط به روند درمان 
- بیمه مسافرتی معتبر
- سند ملکی
- دعوتنامه رسمی از سوی پزشک یا مراکز درمانی معتبر واقع در کشور مقصد
- گواهی پزشگ معالج (این گواهی باید شامل اطلاعاتی نظیر نوع بیماری، تاریخچه بیماری، دارو های مصرفی، طول درمان و غیره باشد)
- آزمایش های انجام شده بیمار در طول درمان 
هزینه اخذ ویزای پزشکی شینگن
برای دریافت ویزای پزشکی شینگن باید مبلغی را تحت عنوان وقت سفارت پرداخت نمایید که این مبلغ بدون احتساب مالیات و هزینه کارگزاری برای ویزای های کوتاه مدت 60 یورو و برای ویزا های بلند مدت 90 یورو می باشد، لازم به ذکر است که هزینه وقت سفارت کشور های عضو معاهده شینگن باید به صورت نقدی و در محل سفارت پرداخت شود، همچنین توجه داشته باشید که این مبلغ فارغ از نتیجه درخواست ویزا، غیر قابل استرداد می باشد.
اطلاعات تکمیلی در رابطه با ویزای پزشکی شینگن
- بهترین کشور ها از نظر ارائه خدمات درمانی عبارتند از کشور های اتریش، آلمان، سوئد و انگلستان.
- اولین شرط برای دریافت ویزای درمانی شینگن عدم امکان ادامه درمان در کشور مبدأ می باشد.
- پیش از آغاز سفر باید تمامی هزینه های مربوط به درمان در کشور مقصد پرداخت شود. 
امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با ویزای پزشکی شینگن کسب نمایید توجه داشته باشید که روند دریافت ویزا، مدارک مورد نیاز و سایر موارد ممکن است با توجه به شرایط شما تغییر کنند، بنابراین پیش از هر گونه اقدامی از کارشناسان مجرب و فعال در زمینه اخذ ویزا کمک بگیرید، برای کسب اطلاعات تخصصی بیشتر می توانید با کارشناسان ایران ویزا در ارتباط باشید.

درج نظر