فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
Alternate Text
اطلاعات ویزا شینگن
امتیاز 5 از 5 از بین 164 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا شینگن

اطلاعات ویزا شینگن

ویزای شینگن چیست؟، چه کشور هایی عضو معاهده شینگن هستند؟، ویزای شینگن چند نوع دارد؟ مراحل دریافت ویزای شینگن به چه شرح است؟ مدارک لازم برای دریافت این نوع از ویزا چیست؟ این ها سوالاتی هستند که در این مقاله قصد داریم به آن ها پاسخ دهیم، چنانچه قصد دریافت ویزای شینگن را دارید و یا علاقمند کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه ایران ویزا را همراهی کنید.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن در واقع مجوز ورود به کشور های حوزه شینگن می باشد، حوزه شینگن شامل 26 کشور اروپایی می باشد که قانون کنترل گذرنامه را برای شهروندان خود حذف کرده اند، در سطح بین الملل نیز هر شخص با دارا بودن ویزای شینگن هر یک از کشور های غضو این پیمان می تواند به سایر کشور ها نیز سفر نمایند.

چه کشور هایی عضو معاهده شینگن می باشند؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، 26 کشور اروپایی عضو معاهده شینگن هستند که نام آن ها عبارتند از اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبرگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، برای ورود به هر یک از کشور های مذکور باید با توجه به هدف سفر نسبت به دریافت نوعی از ویزای شینگن اقدام نمایید.

انواع ویزای شینگن 

همانطور که در بخش های پیشین اشاره کردیم، ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که در ادامه لیستی از آن ها را مشاهده می کنید

1. ویزای اتحادیه شینگن:

این نوع از ویزا خود شامل سه نوع مختلف می باشد که عبارتند از ویزای شینگن نوع A، ویزای شینگن نوع B و ویزای شینگن نوع C که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

- ویزای شینگن نوع A | ویزای فرودگاهی شینگن که دارندگان تنها می توانند به صورت محدود در یکی از فرودگاه های واقع در حوزه شینگن توقف داشته باشند.

- ویزای شینگن نوع B | این نوع ویزای شینگن برای افرادی است که قصد عبور از حوزه شینگن را دارند و حدود 5 روز اعتبار دارد.

- ویزای شینگن نوع C | ویزای کوتاه مدت است که اجازه اقامت حداکثر 90 روز را به دارندگان می دهد و در دو نوع سینگل (یک بار ورود) و مولتیپل (چند بار ورود) صادر می شود.

2. ویزای اعتباری منطقه محدود:

این نوع از ویزای شینگن در شرایط ویژه نظیر پناهندگی صادر می شود و دارندگان تنها اجازه اقامت در کشوری که صادر کننده ویزا است، را دارند.

3. ویزای ملی شینگن:

این ویزا در واقع ویزای شینگن نوع D می باشد و برای متقاضیانی که با هدف تعیین شده و برای مدت زمانی مشخص به منطقه شینگن سفر می کنند صادر می شود، باید بدانید که ویزا های تحصیلی و کاری در دسته ویزای های ملی شینگن قرار می گیرند.

شرایط ویزای شینگن چیست؟

شینگن یکی از سخت ترین ویزا ها به خصوص برای متقاضیان ایرانی می باشد و افراد برای دریافت آن باید شرایط خاصی داشته باشند که در ادامه این بخش از مقاله به بررسی آن ها می پردازیم

- گردش حساب قابل قبول برای سفارت

گردش حساب و توانایی تأمین هزینه ها در طول اقامت در حوزه شینگن یکی از مهم ترین شرایطی است که گردشگران باید داشته باشند، خوب است بدانید که گردش حساب از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن می باشد.

- برنامه سفری مشخص

ارائه برنامه سفر مشخص و تعیین هدف از سفر می تواند کمک به سزایی در راستای صدور ویزای شینگن برای شما انجام دهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن

از جمله مدارکی که برای دریافت ویزای شینگن ضروری است می توان به فرم تکمیل شده درخواست ویزا، گذرنامه معتبر، بیمه مسافرتی معتبر، مدارک مربوط به محل اقامت، مدارک تمکن مالی، عکس پرسنلی، مدارک شغلی، بلیط رفت و برگشت هواپیما و غیره اشارع مرد ،البته در نظر داشته باشید که برای دریافت هر نوع از ویزای شینگن باید مدارک مخصوص به آن ویزا را ارائه کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقاله مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن را مطالعه نمایید.

قیمت ویزای شینگن

متقاضیان ویزای شینگن باید بدانند که سفارت کشور های حوزه شینگن در قبال بررسی مدارک آن ها هزینه ای دریافت نمی کنند، اما قیمت ویزای شینگن یا هزینه دریافت این نوع از ویزا در قالب وقت سفارت از مراجعین سفارت دریافت می شود این مبلغ برای ویزای کوتاه مدت حدود 60 یورو و برای ویزای بلند مدت حدود 90 یورو می باشد و متقاضیانی که از خدمات کارگزاری نیز استفاده می کنند باید حدود 88 یورو برای دریافت ویزا هزینه کنند، توجه داشته باشید که این هزینه غیر قابل استرداد نمی باشد و باید به صورت نقدی به سفارت داده شود، همچنین لازم به ذکر است هزینه اخذ ویزای شینگن برای افراد زیر 12 سال 35 یورو می باشد.

نکات مهم در رابطه با ویزای شینگن

همانطور که می  دانید دریافت ویزای شینگن در حال حاضر برای شهروندان ایرانی امری بسیار سخت می باشد و انجام آن نیاز به تخصص و علم دارد بنابراین پیش از هر نوع اقدامی بهتر است اطلاعات خود را در رابطه با ویزای شینگن بالا برده و همچنین از نظر کارشناسان مجرب در این زمینه بهر ببرید، در ادامه این بخش نکاتی را که به هنگام دریافت ویزای شینگن باید به آن ها توجه کنید را ذکر کرده ایم.

1. تمام مدارکی به سفارت ارائه می دهید باید در راستای قانع کردن افسر سفارت مبنی بر قطعیت بازگشتتان به کشور مبدأ می باشد.

2. برخی از انواع ویزا های شینگن نیاز به مصاحبه حضوری دارد و متقاضیان باید شخصاً به سفارت کشور مورد نظر مراجعه کنند.

3. ویزای شینگن تنها برای افراد واجد شرایط صادر می شود و افرادی موفق به اخذ ویزای شینگن می شوند هرگز نمی توانند به کشور های اروپایی پناهنده شوند مگر در موراد خاص بنابراین پس از دریافت ویزای شینگن درخواست پناهدگی نکنید، چرا که درخواستتان به احتمال زیاد رد خواهد شد.

4. برای افزایش شانس قبول درخواست ویزا می توانید با خرید تور اروپا نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایید.

5. تمامی مدارکی که به سفارت کشور مورد نظر ارائه می دهید باید به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده و دارای تأییدیه های درخواستی سفارت باشد برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن مراجعه نمایید.

امیدواریم اطلاعات موجود در این مقاله برایتان مفید واقع شود برای کسب اطلاعات در رابطه با هر یک از بخش های موجود در مقاله ویزای شینگن می تواند به صفحه مخصوص بخش مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی را مطالعه نمایید، همچنین در صورت نیاز به مشاوره می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره بگیرید.

درج نظر