فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
Alternate Text
ویزای توریستی تمامی-کشور-ها
امتیاز 5 از 5 از بین 435 امتیاز دهنده به ویزای توریستی تمامی-کشور-ها

ویزای توریستی تمامی-کشور-ها

صنعت توریسم روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد و سالانه افراد بسیاری با هدف گردشگری به کشور های مختلف جهان سفر می کنند، گردشگران ایرانی برای سفر به اغلب کشور های جهان نیاز به دریافت ویزای توریستی دارند، از این رو قصد داریم در این بخش از سایت ایران ویزا اطلاعات کلی در رابطه با ویزای توریستی در اختیارتان قرار دهیم، چنانچه از علاقمندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه با ما همراه باشید.
ویزای توریستی چیست؟
ویزای توریستی در واقع مجوز ورود به کشور های مختلف می باشد که توسط سفارت کشور برای متقاضیان صادر می شود، توجه داشته باشید که این نوع از ویزا برای افرادی که با هدف گردشگری سفر می کنند و یا افرادی که قصد دیدار با خانواده، دوستان و آشنایان خود را دارند صادر می شود.
انواع ویزای توریستی
ویزای توریستی در مجموع دارای دو نوع مختلف است که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم:
ویزای توریستی یک بار ورود (سینگل)
این نوع از ویزا برای متقضیانی که با هدف گردشگری یا بازدید از آشنایان سفر می کنند ضادر می شود، دارندگان ویزای توریستی سینگل تنها اجازه یکبار ورود به کشور مقصد را دارند، لازم به ذکر است که مدت اعتبار این نوع از ویزا سه ماه پس از زمان صدور می باشد.
ویزای چندبار ورود (مولتیپل)
آمار صدور این ویزا به نسبت ویزای سینگل کمتر است و دارندگان این نوع از ویزای توریستی می توانند در طول مدت زمان اعتبار ویزا می توانند به صورت نامحدود به کشور مقصد ورود داشته باشند، اعتبار ویزای مولتیپل نیز همانند ویزای سینگل 3 ماه است.
مراحل دریافت ویزای توریستی
برای دریافت ویزای توریستی نیز همانند سایر انواع ویزا ها باید مراحلی را طی کنید که در ادامه این بخش از مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
- دریافت وقت سفارت: پیش از هر کاری متقاضیان اخذ ویزای توریستی باید نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام نمایند، برای دریافت وقت سفارت می توانید از خدمات ایران ویزا استفاده نمایید، همچنین می توانید به سایت سفارت کشور مورد نظر مراجعه کرده و فرم درخواست وقت سفارت را دانلود، تکمیل و به ایمیل سفارت ارسال نمایید.
- جمع آوری مدارک مورد نیاز
پس از ارسال ایمیل درخواست وقت سفارت نوبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی می رسد
- مراجعه به سفارت یا کارگزاری و ارائه مدارک مورد نیاز 
متقاضیان دریافت ویزای توریستی باید در زمان تعیین شده توسط سفارت، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به محل سفارت مراجعه نمایند، همچنین برخی از افراد که ترجیح می دهند که کارهای دریافت ویزای خود را به کارگزاری ها بسپارند باید مدارک را به کارگزاری تحویل دهند.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی
همانطور که می دانید برای دریافت ویزای توریستی نیز مدارکی را باید به سفارت کشور مورد نظر خود ارائه دهید، این مدارک بسته به کشور مقصد و سیاست های آن ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی
- اصل گذرنامه معتبر به همراه تمامی پاسپورت های منقضی
- مدارک مربوط به تمکن مالی 
- واچر هتل و یا مدارک مربوط به محل اقامت 
- رزرو بلیط رفت و برگشت 
- بیمه نامه مسافرتی معتبر 
- سند ملکی
- دعوتنامه (برای برخی از کشور ها نظیر آلمان ضروری است)
- ارائه گردش حساب مالی
- گواهی اشتغال به کار 
- سه قطعه عکس رنگی 3*4 رنگی با زمینه سفید
توجه داشته باشید که تمامی مدارک مذکور باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند
هزینه دریافت ویزای توریستی 
هزینه دریافت ویزای توریستی به توجه به کشور مورد نظر ممکن است متفاوت باشد، به طور مثال هزینه دریافت ویزای توریستی  تمامی کشور های عضو پیمان شینگن 60 یورو می باشد که در قالب هزینه وقت سفارت و به صورت نقدی از متقاضیان دریافت می شود، البته گفتنیست که این مبلغ برای کودکان 6 تا 12 سال 35 یورو می باشد.
از آنجایی که اقدام برای دریافت ویزا توریستی به صورت شخصی کمی زمان بر می باشد بسیاری از افراد انجام امور مربوط به اخذ ویزا را به کارگزاری های معتبر و تأیید شده از سوی سفارت می سپارند، این کارگزاری ها در قبال انجام مراحل دریافت ویزا 28 یورو از متقاضیان دریافت می کنند.
نکات ضروری در رابطه با ویزای توریستی
- صدور ویزای توریستی بسته به کشور صادر کننده بین 3 هفته تا 4 ماه متغییر است بنابراین گردشگران برای اخذ ویزا توریستی بهتر است 4 ماه پیش از سفر نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایند.
- ارائه مدارکی نظیر سند ملکی، دعوتنامه و غیره برای بسیاری از کشور ها ضروری نمی باشد، اما بی شک تأثیر به سزای در تأیید درخواست شما خواهند داشت. 
امیدواریم این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با ویزای توریستی در اختیارتان قرار دهد.

درج نظر