فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
Alternate Text
ویزای تحصیلی تمامی-کشور-ها
امتیاز 5 از 5 از بین 410 امتیاز دهنده به ویزای تحصیلی تمامی-کشور-ها

ویزای تحصیلی تمامی-کشور-ها

علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند، ویزای تحصیلی چیست، برای دریافت آن باید چه شرایطی داشته باشیم؟، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی چیست؟ سوالاتی هستتند که در این مقاله قصد داریم به آن ها بپردازیم، چنانچه به کسب اطلاعات در این زمینه نیاز دارید، در ادامه با ایران ویزا همراه باشید.

ویزای تحصیلی چیست؟

امروزه با پیشرفت نظام آموزشی کشور های مختلف به خصوص کشور های اروپایی و کانادا، افراد بسیاری علاقمند و متقاضی تحصیل در کشور های مذکور می باشند و آمار مهاجرت تحصیلی روز به روز در حال افزایش است، همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ویزای تحصیلی برای افرادی صادر می شود که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، درواقع افرادی که مایل به ادامه تحصیل در کشور های دیگر می باشند، پس از طی کردن مراحل اخذ پذیرش تحصیلی باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی کشور مورد نظر خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که دارندگان ویزای تحصیلی اجازه اقامت در کشور مقصد را در طول مدت تحصیل کسب می کنند و جالب است بدانید که بسیاری از این دانشجویان و دانش آموزان، پس از پایان دوره تحصیل خود نسبت به دریافت اقامت کشور مورد نظر اقدام می کنند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی

دریافت ویزای تحصیلی کشور های مختلف شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد، این قوانین و ضوابط از سوی اداره مهاجرت هر کشور تعیین می شود و متقاضیان پیش از اقدام به دریافت ویزای تحصیلی باید اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور مورد نظر خود کسب نمایند، برخی از مهم ترین مواردی که به هنگام صدور ویزا برای افراد واجد شرایط بررسی می شود عبارتند از شرایط مالی، سابقه تحصیلی متقاضی، شرایط سنی و دانش زبانی که در ادامه این بخش به توضیح موارد مذکور می پردازیم.

1. شرایط مالی:متقاضیان ویزای تحصیلی باید مدارکی را برای اثبات توانایی تأمین هزینه های تحصیل به سفارت کشور مورد نظر خود ارائه دهند، توجه داشته باشید که افراد بالای 18 سال باید مدارک مربوط به تمکن مالی خود را به سفارت ارائه دهند، برای متقاضیان زیر 18 سال نیز ارائه مدارک تمکن مالی سرپرست ضروری است.

2. وضعیت تحصیلی: دانشگاه ها و مراکز آموزشی موجود  در کشور های مختلف شرایط و معیار های متفاوتی برای پذیرش دانشجو دارند . متقاضیان باید توجه به قوانین و شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظر و همچنین وضعیت تحصیلی خود نسبت به دریافت پذیرش  و ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

3. شرایط زمانی: متقاضیان دریافت ویزا تحصیلی باید در نظر داشته باشند که شرایط زمانی مطلوب یکی از مهم ترین معیار ها می باشد، در واقع میزان فاصله بین زمان فارغ التحصیلی و زمان پذیرش در دانشگاه کشور مقصد باید کم باشد، در صورتی که این فاصله زیاد باشد و به اصطلاح گپ تحصیلی وجود داشته باشد درخواست پذیرش متقاضیان رد خواهد شد.

4. دانش زبانی: یکی دیگر از معیار ها و فاکتور های مهم برای دریافت پذیرش تحصیلی، دارا بودن دانش زبانی مطلوب است، البته این مورد تا حد زیادی به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد و باید بدانید که در برخی از موارد داشتن مدرک زبان الزامی است اما در برخی از موارد امتیاز به شمار می آید.

 

مراحل دریافت ویزای تحصیلی 

نحوه و مراحل دریافت ویزای تحصیلی بسته به کشور مقصد و همچنین دانشگاه مورد نظر متفاوت است، اما به طور کلی هر دانشجو برای اخذ ویزای تحصیلی باید مراحل زیر را طی کند، البته توجه داشته باشید که این مراحل پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید انجام شود.

دریافت وقت سفارت:

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ابتدا باید نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام کنند، برای دریافت وقت سفارت می توانید به سایت سفارت مربوطه مراجعه کرده و فرم وقت سفارت و یا نامه درخواست را تکمیل و به ایمیل مربوطه ارسال نمایید.

تحویل مدارک و مصاحبه:

پس از دریافت وقت سفارت باید با در دست داشتن تمامی مدارک مورد نیاز به محل سفارت مربوطه مراجعه کنید، توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی اغلب کشور ها با متقاضیان مصاحبه حضوری انجام می دهند، بنابراین حضور فرد متقضی الزامی می باشد.

گفتنی است که انجام صحیح روند دریافت ویزای تحصیلی از اهمیت بسیار زیادی دارد و نیازمند تخصص و دانش می باشد، بنابراین توصیه ما به شما مشورت با کارشناسان فعال در زمینه اخذ ویزا می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی

مدارک مورد نیاز هم مانند مراحل دریافت ویزای تحصیلی تا حد زیادی به سیاست ها و قوانین اداره مهاجرت کشور مقصد بستگی دارد اما مدارک عمومی مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی عبارتند از:

- اصل و کپی پاسپورت معتبر: متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی برای اخد این ویزا باید پاسپورت معتبر به سفارت ارائه دهند، شرایط مربوط به مدت اعتبار پاسپورت برای کشور های مختلف متفاوت است اما باید بدانید که در بسیاری از کشور ها ویزای تحصیلی تا پایان مدت اعتبار پاسپورت معتبر می باشد.

همچنین لازم به ذکر است که متقاضیان باید کپی تمامی پاسپورت های منقضی خود را نیز در صورت وجود به سفارت ارائه دهند.

-گواهی اشتغال به تحصیل یا کار: متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی باید گواهی اشتغال به تحصیل را به سفارت مربوطه ارائه دهند، در صورت دانشجو یا دانش آموز نبودن اشخاص می توانند گواهی اشتغال به کار را به سفارت تحویل دهند

- نامه پذیرش تحصیلی: همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم، لازمه دریافت ویزای تحصیلی دریافت پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه ها موجود در کشور مقصد می باشد، -گواهی پایان دوره های تحصیلی: از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی گواهی ترجمه شده پایان گواهی پایان دوره های تحصیلی می باشد، برخی از این گواهی ها عبارتند از گواهی پایان دوره متوسطه، گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی، گواهی پایان دوره کارشناسی و غیره.

- فرم درخواست ویزا یا اپلیکیشن فرم: این فرم در واقع شامل اطلاعات متعددی در رابطه با متقاضی ویزا می باشد و پر کردن آن از اهمیت بسیاری برخوردار است بنابراین به هنگام پر کردن اپلیکیشن فرم حتما با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید گفتنی است که در این رابطه می توانید از خدمات رایگان ما استفده کنید.

- شناسنامه متقضی ویزا به همراه دو نسخه کپی و ترجمه رسمی

- گواهی تمکن مالی: این گواهی برای اثبات توانایی تأمین هزینه های تحصیل به سفارت ارائه می شود و یکی از اصلی ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی به شمار می آید، این گواهی هم می تواند مدارک مربوط به دارایی های شخص متقضی باشد (سند ملکی، گردش حساب بانکی و غیره) و هم می تواند مدارک مالی یکی از نزدیکان و بستگان شخص متقضی در کشور مقصد باشد. 

- مدارک مربوط به سوابق شغلی

- دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید.

- انگیزه نامه (SOP): در این نامه متقاضیان باید هدف خود از تحصیل در کشور مورد نظر و همچنین برنامه های بعد از پایان تحصیلات را بیان کنند.

- مدرک زبان: همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم، داشتن مدرک زبان یکی از اصلی ترین شرایط درخواست ویزای تحصیلی می باشد و متقاضیان باید مدارک زبان خود را به سفارت کشور مربوطه تحویل دهند.

مطالب تکمیلی در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی

- نحوه دریافت پذیرش تحصیلی از داشگاه های خارجی

همانطور که در بخش های پیشین اشاره کردیم، لازمه دریافت ویزای تحصیلی هر کشوری اخد پذیرش یکی از دانشگاه ها و موسسه های معتبر کشور مقصد می باشد، برای پذیرش از دانشگاه های کشور مقصد ابتدا باید درخواست خود را برای دانشگاه ارسال کنید، پذیرش یا عدم پذیرش درخواست شما به نکات متعددی بستگی دارد که در مقاله نحوه دریافت پذیرش دانشگاه ها خارجی تمامی آن ها را بررسی نموده ایم.

- بودجه مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی

تمکن مالی یکی از مهم ترین شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی می باشد اما توجه داشته باشید که بودجه مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی بسته به کشوری که انتخاب کرده اید می تواند متفاوت باشد، به طور مثال برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان شما باید توانایی تأمین هزینه های سال اول زندگی خود را داشته باشید اما برای برخی از کشور ها حداقل بودجه مالی مورد نیاز برابر تمامی هزنه های مدت زمان تحصیل می باشد.

- شرایط کار برای دارندگان ویزای تحصیلی

این مورد تا حد زیادی به قوانین کشور مقصد بستگی دارد، اما به طور کلی دارندگان ویزای تحصیلی در هفته 20 ساعت اجازه کار دارند.

امیدواریم با مطالعه این بخش از سایت ایران ویزا اطلاعاتی کلی در رابطه با ویزای تحصیلی کسب کرده باشید و این اطلاعات برایتان مفید واقع شود.

 

درج نظر