فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
Alternate Text
ویزای کاری تمامی-کشور-ها
امتیاز 5 از 5 از بین 447 امتیاز دهنده به ویزای کاری تمامی-کشور-ها

ویزای کاری تمامی-کشور-ها

ویزای کاری

امروزه مهاجرت کاری به یکی از دغدغه های مردم ایران تبدیل شده است و بسیاری از افراد قصد دارند که از طریق کاری به کشور ها مختلف مهاجرت کنند، اگر شما نیز جزء این دسته افراد هستید باید در نظر داشته باشید که برای مهاجرت کاری به کشور های دیگر باید ویزا کاری کشور مورد نظر را دریافت نمایید، این مقاله در رابطه با ویزای کاری، مدارک مورد نیاز، شرایط و مراحل دریافت آن می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ایران ویزا همراه باشید.

ویزای کاری چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم ویزای کاری برای افرادی که قصد کار کردن در کشور های دیگر را دارند صادر می شود و دارندگان این نوع از ویزا می توانند در کشور مربوطه مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند.

روش های دریافت ویزای کاری

افراد برای دریافت ویزای کاری کشور های مختلف روش های بسیاری وجود دارد که در اداکمه به برسی آن ها می پردازم

- دریافت پیشنهاد شغلی از یک شرکت معتبر واقع در کشور مقصد

در این مورد باید آگهی درخواست کارمند باید به مدت سه ماه در روزنامه ها رسمی کشور مقصد چاپ شود و در صورت پیدا نشدن فرد مناسب کارفرما یا شرکت مورد نظر می تواند نسبت به جذب نیرو در سطح بین الملل اقدام نماید.

- اجازه پیدا کردن موقعیت شغلی 

در برخی از موارد و تحت یک شرایط خاص به متقاضیان ویزای کاری، اجازه اقامت یک ساله و جست و جوی شغل در کشور مقصد صادر می شود.

مراحل دریافت ویزای کاری

افرادی که قصد دریافت ویزای کاری را دارند باید مراحل مشخصی را بدین منظور طی کنند، در ادامه به بررسی و توضیح این مراحل خواهیم پرداخت:

1. پیدا کردن کار در کشور مقصد

در صورتی که افراد قصد داشته باشند پس از دریافت پیشنهاد کاری به کشور مقصد بروند، برای دریافت ویزای کاری ابتدا باید نسبت به پیدا کردن کار در کشور مورد نظر اقدام کنند، البته در نظر داشته باشید که تحت شرایط خاص می توانید پس از رفتن به کشور مقصد کار مورد نظر خود را پیدا کنید.

2. دریافت وقت سفارت

دومین مرحله برای اخذ ویزای کاری، دریافت وقت سفارت از کنسولگری کشور مورد نظر می باشد، بدین منظور متقاضیان می توانند به سایت سفارت مراجعه کنند، سپس فرم درخواست وقت سفارت را تکمیل و به آدرس ایمیل سفارت ارسال نمایند.

3. جمع آوری مدارک

پس از دریافت وقت سفارت متقاضیان می توانند نسبت به جمع آوری مدارک مورد نیاز اقدام کنند، این مرحله بسیار حائز اهمیت است و تأثیر مستقیم بر روی نتیجه درخواست افراد دارد، در این مرحله متقاضیان باید در رابطه با مدارک مورد نیاز تحقیق کرده و آن ها را آماده نمایند، توجه داشته باشید که در این رابطه می توانید از نظرات کارشناسان تیم ایران ویزا بهره ببرید.

4. ارائه مدارک به سفارت و انجام مصاحبه کاری

پس از انجام مراحل قبل نوبت به ارائه مدارک و انجام مصاحبه می رسد، بدین منظور متقاضیان باید در زمان تعیین شده از سوی سفارت به کنسولگری مراجعه کرده و ضمن پرداخت هزینه های مربوطه، مدارک را به سفارت تحویل دهند، از آنجایی که ویزای کاری در واقع یک نوع ویزای بلند مدت به شمار می آید اغلب کشور های پیش از صدور آن، با شخص متقضی مصاحبه حضوری انجام می دهند که در واقع آخرین مرحله دریافت ویزای کاری می باشد.

 

شرایط دریافت ویزای کاری

متقاضیان دریافت ویزای کاری باید شرایط به خصوصی را برای دریافت این نوع از ویزا داشته باشند و این شرایط به خصوص بسته به کشور مقصد ممکن است متفاوت باشد اما به طور کلی عبارتند از:

- سلامتی جسمی و روحی : یکی از مهم ترین شرایطی که به هنگام صدور ویزای کاری بررسی می شود سلامت جسمی و روحی شخص متقضی می باشد.

- دارا بودن مهارت متناسب با شغل پیشنهاد شده 

- دارا بودن سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی

- شرایط سنی مشخص

- دانش زبانی کافی 

- شرایط سنی مشخص (18 تا 45 سال)

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری

- فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی 

- ارائه اصل شناسنامه و پاسپورت

- تمامی پاسپورت های منقضی

- مدارک تمکن مالی 

- بیمه نامه مسافرتی معتبر

- مدارک رزرو هتل و یا محل اقامت 

- ارائه دو قطعه عکس رنگی  با زمینه سفید

- گواهی عدم سوء پیشینه

لازم به ذکر است که تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی و در برخی مواقع به زبان کشور مقصد ترجمه شوند.

مطالب تکمیلی در رابطه با ویزای کاری

- اخذ ویزای کاری به معنای اجازه اقامت دائم نیست.

- ویزای کاری با ویزای تجاری متفاوت است 

- اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کاری امکان پذیر بوده و شرایط مخصوص به خود را دارد.

با تشکر از همراهی شما، امیدواریم مطالب این بخش از سایت برایتان مفید واقع شود، توجه داشته باشید که ایران ویزا آماده ارائه خدمات خود در زمینه اخذ ویزای کاری می باشد.

 

درج نظر