فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
واحد پول کانادا
امتیاز 5 از 5 از بین 498 امتیاز دهنده به واحد پول کانادا

واحد پول کانادا

واحد پول کانادا، دلار کانادا (Canadian Dollar) می باشد که به اختصار به صورت CAD (سی ای دی) نشان داده می شود. واحد پول کانادا از نظر حجم مبادلات در دنیا در رتبه هفتمین واحد پولی قرار گرفته است. هر دلار کانادا 100 سنت (¢) می باشد. واحد پول کانادا و اسکناس های آن در گذشته به صورت کاغذی بوده ولی امروزه برای افزایش امنیت و طول عمر در گردش، اسکناس های جدید از جنس پلاستیک می شود.

اسکناس های کانادایی در مقادیر 5 دلاری، 10، 20، 50 و 100 دلاری چاپ شده است. سکه ها نیز به مقادیر 5، 10، 25، 50، 1 و 2 دلاری ضرب می شود. جالب است بدانید که کانادایی ها برای هر کدام از سکه ها اسم مستعاری انتخاب کرده اند، که علاقه مند به استفاده از آن نیز می باشند. این سکه های به نام های پنی (یک سنت)، نیکل (پنج سنت)، دایم (ده سنت)، کوارتر (بیست و پنج سنت)، لونی (یک دلار) و تونی (دو دلار) می باشد. همچنین اصطلاح دیگری که برای دلار کانادا به کار می رود Buck می باشد.

اسکناس در کانادا بیش از همه Note یا Banknote نامیده می شود. لازم است بدانید که خودپرداز های موجود در کانادا تنها اسکناس های 20 دلاری در اختیار مشتریان قرار می دهند. همچنین ممکن است با فروشگاه هایی مواجه شوید که اسکناس های 50 یا 100 دلاری را قبول نکنند. بنابراین توصیه می کنیم در صورت اقامت در کانادا به صورت دائم و یا موقت، سعی کنید اسکناس های خود را خردتر کنید.

اگر برای گردشگری در این کشور ویزا کانادا دریافت کرده اید، برای خرید کالا ها، خدمات و پرداخت صورت حساب ها راه های مختلفی وجود دارد. شما می توانید از پول نقد، چک، مانی اوردر، کارت های اعتباری، دبیت کارت و یا بانکداری آنلاین استفاده کنید.

اگر دارای حساب جاری در یکی از بانک های کانادا باشید، می توانید از دسته چک نیز استفاده کنید. البته برخی از کسب و کارها چک شخصی نمی پذیرند. ولی بیشتر کسب و کارها در صورت مشاهده کارت شناسایی چک را نیز می پذیرند.

درج نظر