فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
واحد پول آلمان
امتیاز 5 از 5 از بین 273 امتیاز دهنده به واحد پول آلمان

واحد پول آلمان

از سال 2002 واحد پول آلمان به طور رسمی به یورو تغییر کرد. یورو به انگلیسی Euro و با نماد € نشان داده می شود. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با واحد پول آلمان و همچنین 18 کشور دیگری که این واحد پول ار دارند آشنا کنیم.

در 16 دسامبر 1995 برای اولین بار نام یورو انتخاب شد. این ایده و یکسان سازی واحد پول کشورهای اتحادیه اروپا توسط وزیر اقتصاد سابق فرانسه به نام ژاک دلور که از سال 1985 تا سال 1995 ریاست کمیسیون اروپا را به عهده داشت، ارائه شد. هدف از این کار دست یابی به تجارت آزاد در بین این کشورها، تقویت هویت اروپایی در بازارها و تثبیت قیمت ها و رشد اقتصادی اعضا بود. وی واحد پول مشترک را یک هدف پولی مشترک توصیف کرده است که تا حدودی موجب رهایی از جنبش های سرمایه داری در این منطقه می شود.

واحد پول یورو که به نوعی بزرگترین قدرت تجاری جهان را شکل داد و به دومین واحد بزرگ ذخایر ارزی جهان و دومین ارز مبادلاتی پس از دلار آمریکا تبدیل شد، با هدف وصل کردن کشورهای اروپایی برای مقاصد مختلف تجاری و سیاسی، در بین آشوب های سیاسی و اقتصادی به وجود آمد. در شرق اروپا بساط کمونیسم برداشته شده بود و منطقه متزلزل شده و شاهد فراز و فرودهای زیادی شده بود. در سال 1989 دیوار برلین فرو ریخته بود و آلمان ها در تلاش برای ایجاد اتحاد بودند. 

با اتمام جنگ جهانی دوم، اتحادیه اروپا تاسیس شد اما اقتصاد منطقه به سمت تک قطبی شدن حرکت می کرد. تا اینکه در سال 1992 در یکی از شهرهای هلند معاهده ای امضا شد که یکی از مفاد آن یکی شدن واحد پول در این منطقه بود. نماد یورو از حرف اپسیلون در الفبای یونانی (E) الهام گرفته شده است که از سال 2002 توسط بانک مرکزی اروپا سکه ها و اسکناس  های آن منتشر شده است.

هر یورو در واحد پول آلمان به 100 سنت تقسیم می شود که از 1 و 2 و 5 و 10 و 20 و 50 سنت تشکیل شده است. همچنین سکه های یورو نیز 1 و 2 یورویی دارد. لازم به ذکر است که در هنگام دریافت ویزا آلمان حتما باید هزینه آن را به یورو به صندوق سفارت خانه آلمان پرداخت کنید.

 

درج نظر