فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
ویژگی های کشور هند
امتیاز 5 از 5 از بین 115 امتیاز دهنده به ویژگی های هند

ویژگی های کشور هند

بخش اعظم جنوب آسیا را شبه قاره هند به خود اختصاص داده است. این وسعت جغرافیایی یکی از ویژگی های هند به شمار می رود. هند یکی از بزرگترین کشورهای دنیا می باشد و این موقعیت سوق الجیشی آن به لحاظ دسترسی به آب ها و قرار گرفتن آن در حد فاصل آسیای جنوب غربی و آسیای شرقی حایز اهمیت است.

دسترسی به این آب ها صنعت پرورش ماهی و ماهی گیری را توسعه داده است. وجود آبگیرها، دریاچه ها، کانال ها، رودخانه ها و سواحل غربی و شرقی اقیانوس هند و سایر خلیج ها برای بیش از شش میلیون نفر ایجاد اشتغال کرده است. هند ششمین کشور تولید کننده ماهی در سطح جهان و دومین تولید کننده ماهی بومی در سطح جهان است.

از دیگر ویژگی های هند تنوع جغرافیایی این کشور می باشد که کوه، بیابان، دشت، فلات و تپه را شامل می شود. این تنوع را در حیات جانوران این کشور نیز مشاهده می کنید. این کشور زیستگاه بسیاری از حیوانات و پستانداران بزرگ از جمله، فیل، کرگدن تک شاخ و ببر می باشد. همچنین بیش از دو هزار گونه پرنده و سه نوع کرکدیل در این کشور زندگی می کنند.

یکی از ویژگی های هند که بسیاری از مردم دنیا نمی توانند آن را حتی برای لحظه ای تحمل کنند، طبخ غذاهای تندی می باشد که خوردن آن ها کار هر کسی نیست. فلفل سیاهی که در این غذاها به کار می رود، در هند کاشته می شود. این فلفل ها علاوه بر تندی عطر و طعم خاصی نیز به غذاها می دهند. خوردن غذاهای تند در جنوب این کشور بیشتر می باشد و در شمال هند کمتر مشاهده شده است.

از دیگر ویژگی های هند تولید ادویه جات می باشد، که تاثیر زیادی بر شرایط اقتصادی این کشور داشته. هند 70 درصد از ادویه جهان را تامین می کند.

لازم به ذکر است که در قوانین و مقررات هند برای ورود به این کشور، باید ویزا هند را دریافت کنید. سالانه گردشگران زیادی به خاطر جاذبه های گردشگری هند و فستیوال های جذاب در این کشور به آن سفر می کنند.

درج نظر