فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
ویژگی های اسپانیا
امتیاز 5 از 5 از بین 245 امتیاز دهنده به ویژگی های اسپانیا

ویژگی های اسپانیا

کشور اسپانیا در جنوب غربی اروپا واقع شده است و یکی از ویژگی های اسپانیا این است که این سرزمین تقریبا از هر طرف به آب راه دارد. تنها قسمت کوچکی از آن که در غرب، به پرتغال و شمال غربی آن به فرانسه و آندورا محدود می شود.

اکثر مردم این کشور به زبان اسپانیایی کاستیلین صحبت می کنند. جز این زبان، در شمال شرقی به زبان کاتالانی، زبان گالیسین در شمال شرقی و زبان باسک در شمال این کشور رایج است. از نظر تعداد افرادی که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند، اسپانیایی در جایگاه سوم  قرار دارد که از ویژگی های اسپانیا محسوب می شود.

از دیگر ویژگی های اسپانیا این است که این کشور به موجب قانون اساسی، به 17 ایالت خود مختار تقسیم شده است و هر کدام دارای مجلس ایالتی و دولت محلی مجزا می باشد.

این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد و ویزا اسپانیا به صورت شنگن صادر می شود. اگر دارای ویزا تحصیلی اسپانیا هستید، می توانید در طول اقامت در اسپانیا، بدون کنترل گذرنامه با آن به اکثر کشورهای اروپایی سفر کنید.

یکی از ویژگی های فرهنگی این کشور تلفیق سنت و مدرنیسم در بین مردم می باشد. علاوه بر این به لحاظ برنامه ریزی های سازمان دهی شده و هدفدار دارای ویژگی هایی است که به عنوان الگوی مناسبی مورد توجه قرار گرفته است. که از آن جمله می توانیم به صنعت توریسم، حفظ و اشاعه فرهنگ و زبان اسپانیایی در سطح دنیا، به خدمت گرفتن نهادهای مالی و اقتصادی در بخش فرهنگ و... اشاره کنیم.

از دیگر ویژگی های اسپانیا شرایط اقتصادی رو به رشد این کشور می باشد که با توجه به آن، این کشور در تولید روغن زیتون رتبه اول را دارد و بزرگترین آن می باشد. همچنین نهمین کشور قدرتمند دنیا از لحاظ اقتصاد محسوب می شود و همچنین پنجمین قدرت اقتصادی اروپا نیز می باشد.

درج نظر