فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
وقت سفارت کانادا
امتیاز 5 از 5 از بین 201 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید کانادا

وقت سفارت کانادا

کانادا یکی از کشور هایی است که ایرانیان برای ورود به آن نیاز به دریافت ویزای این کشور را دارند، اولین مرحله برای دریافت این ویزا نیز دریافت وقت سفارت کانادا است، اگر می خواهید بدانید که وقت سفارت چیست؟، چگونه باید دریافت شود؟ و یا هزینه وقت سفارت کانادا چقدر است؟ مطالعه این مقاله را از دست ندهید و در ادامه با ایران ویزا همراه باشید.
وقت سفارت
انگشت نگاری یکی از کار های ضروری برای دریافت ویزای کانادا به شمار می آید و متقاضیان به منظور انجام انگشت نگاری باید وقت سفارت کانادا را دریافت نمایند، این وقت سفارت تعیین کننده زمان مراجعه به سفارت توسط متقاضیان به منظور انجام مراحل دریافت ویزای کانادا می باشد.
با دریافت وقت سفارت متقاضیان می توانند به سفارت کانادا مراجعه کرده و ضمن تحویل مدارک مربوطه و پرداخت هزینه وقت سفارت کانادا، وقت انجام انگشت نگاری خود را دریافت نمایند.
دریافت وقت سفارت کانادا
دریافت وقت سفارت به منظور انجام انگشت نگاری و در نهایت دریافت ویزای کانادا امری ضروری است و متقاضیان به طور کلی می توانند از دو روش نسبت به دریافت وقت سفارت کانادا اقدام نمایند، در ادامه این بخش از مقاله به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.
نحوه دریافت وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین
یکی از راه های دریافت وقت سفارت کانادا روش آنلاین می باشد، متقاضیانی که این روش را برای دریافت وقت سفارت کانادا انتخاب می کنند باید مطابق مراحل زیر عمل کنند.
1. مراجعه به سایت کارگزاری VFS
 در این مرحله باید به سایت vfsglobal به آدرس vfsglobal.ca/Canada/ مراجعه کرده و کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 دریافت وقت سفارت کانادا
 

به طور مثال در این تصویر ما ابتدا با انتخاب قاره اروپا، کشور ترکیه را برای انجام امور دریافت ویزای خود انتخاب کرده ایم.
2. کلیک بر روی گزینه Book an appointment
پس از انتخاب کشور مورد نظر به صفحه ای که در تصویر زیر می بینید هدایت خواهید شد، در این صفحه باید روی عبارت Book an appointment کلیک نمایید.

دریافت وقت سفارت کانادا

3. کلیک بر روی گزینه online
پس از کلیک بر روی گزینه Book a pointment صفحه زیر را مشاهده می کنید، در این صفحه می توانید انواع روش های دریافت وقت سفارت کانادا را مشاهده کنید، بر روی گزینه آنلاین کلیک نمایید.

 دریافت وقت سفارت کانادا


پس از کلیک بر روی عبارت view more مربوط به بخش آنلاین باید مطابق تصویر بر روی قسمت مشخص شده کلیک نمایید.

 

دریافت وقت سفارت کانادا

 

4. ثبت نام در سایت VFS گلوبال 
بعد از کلیک بر روی قسمت قبل به صفحه ورود به سایت هدایت می شوید، در صورتی که در این سایت حساب کاربری ندارید می توانید بر روی گزینه New user  کلیک کرده و نسبت به ثبت نام در سایت اقدام نمایید.

 

دریافت وقت سفارت کانادا

 

با ورود به صفحه ساخت حساب کاربری اطلاعات مورد نیاز سایت را وارد کرده و فرم را سابمیت کنید، پس از سابمیت کردن فرم لینک فعال سازی حساب کاربری برای شما ایمیل خواهد شد، بنابراین به ایمیل خود مراجعه کرده و بر روی لینک مذکور کلیک نمایید، پس از تکمیل ثبت نام در سایت شما قادر به دریافت وقت سفارت، تمدید وقت و یا کنسل کردن وقت سفارت خود خواهید بود، پس از ثبت نام نیز باید مطابق مراحل زیر عمل نمایید.
5. انتخاب خدمات درخواستی
پس از ثبت نام در سایت VFS و تأیید حساب کاربری خود می توانید وارد سایت شده و فرآیند دریافت وقت سفارت کانادا را آغاز نمایید، در پنلی که برای شما باز می شود گزینه های مختلفی وجود دارد که شما برای دریافت وقت سفارت کانادا باید گزینه مشخص شده در تصویر زیر را انتخاب نمایید.
 

دریافت وقت سفارت کانادا

 

6. انتخاب دفتر VAC مورد نظر و تکمیل اطلاعات وقت درخواستی
پس از انتخاب خدمات دریافت وقت سفارت کانادا باید دفتر VAC  مورد نظر خود را انتخاب نمایید، به طور مثال در صورتی که کشور ترکیه برای انجام امور ویزای خود انتخاب کرده باشید در این بخش می توانید از میان شهر های آنکار و استانبول دفتر VAC مورد نظرتان را با توجه به شرایط انتخاب نمایید، از دیگر اطلاعاتی که در این بخش از شما گرفته می شود می توان به شماره درخواست و نوع درخواست شما اشاره کرد.

 

دریافت وقت سفارت کانادا

  
7. ارائه اطلاعات شخصی 
پس از انتخاب دفتر VAC مورد نظر به صفحه درخواست ها راهنمایی خواهید شد، در این صفحه باید روی گزینه Add Applicant کلیک کنید، سپس وارد صفحه ارائه مشخصات می شوید.
 

دریافت وقت سفارت کانادا


8. انتخاب زمان مورد نظر برای مراجعه به سفارت
بعد از اضافه شدن درخواست به صفحه درخواست هایتان با کلیک بر روی دکمه continue وارد صفحه انتخاب تاریخ مورد نظر می شوید، در این صفحه باید یکی از تاریخ ها قابل رزرو را انتخاب نموده و بر روی دکمه Confrim  کلیک نمایید.
 

 

دریافت وقت سفارت کانادا

دریافت وقت سفارت کانادا به صورت حضوری 
همانطور که پیش تر اشاره کردیم روش حضوری دومین روشی است که متقاضیان می توانند از طریق آن نسبت به دریافت وقت سفارت کانادا اقدام نمایند.
افرادی که این روش را برای دریافت وقت سفارت انتخاب می کنند، باید در ساعات کاری به سفارت کانادا مراجعه نمایند، همانطور که می دانید در حال حاضر سفارت کانادا در کشور ایران فعالیتی ندارد، بنابراین برای دریافت وقت حضوری باید به یکی از کشور های همسایه سفر کرده و به سفارت کانادا در کشور مورد نظر مراجعه نمایید از این رو توصیه ما به شما اقدام به صورت آنلاین می باشد.
لازم به ذکر است که نزدیک ترین سفارت ها به ایران سفارت کانادا در شهر های آنکارا و استانبول می باشد، چنانچه قصد مراجعه به سفارت های مذکور را دارید باید در نظر داشته باشید که ساعت کاری آن ها از دوشنبه تا جمعه همه روزه از 8:00 تا 16:45 می باشد.
دریافت وقت سفارت از طریق ایمیل، چت آنلاین و یا تلفن
یکی دیگر از راه های دریافت وقت سفارت کانادا، ارسال درخواست دریافت وقت سفارت خود به کارگزاری VFS می باشد، بدین منظور می توانید به سایت yfsglobal.com و طی کردن 1، 2 . 3 که پیش تر اشاره کردیم فرم درخواست وقت سفارت موجود در بخش Email را تکمیل نمایید تا این کارگزاری نسبت به اخذ وقت سفارت کانادا برای شما اقدام نماید.
دو راه دیگر نیز برای دریافت وقت سفارت کانادا وجود دارد که تماس تلفنی و چت آنلاین با پشتیبانی های کارگزاری می باشد و شما می توانید از آن ها استفاده کرده و وقت سفارت خود را دریافت نمایید، اما توجه داشته باشید که هیچ یک از راه های مذکور در میان متقاضیان ایرانی مجبوبیت ندارد، چرا که شما از این طریق درخواست وقت سفارت را به کارگزاری اعلام می کنید ولی در صورت درخواست آنلاین و یا حضوری شما مستقیماً درخواست خود را به سفارت کانادا اعلام می کنید و به طبع سریع تری موفق به اخذ وفت سفارت خواهید شد.
مدارک مورد نیاز برای دریافت وقت سفارت کانادا
تمامی متقاضیان وقت سفارت کانادا ملزم به ارسال مدارکی مشخص به سفارت هستند، تفاوتی ندارد که از کدام روش نسبت به دریافت وقت سفارت کانادا اقدام می کنید، تمامی این مدارک را باید به سفارت تحویل دهید.
- کپی یا اسکن صفحه اول پاسپورت معتبر
- اطلاعات تماس
- اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد و غیره 
هزینه دریافت وقت سفارت کانادا 
هزینه دریافت وفت سفارت کانادا شامل هزینه سفارت و انگشت نگاری می باشد، این هزینه به نسبت سن افراد بستگی دارد در ادامه لیست هزینه ها به طور مجزا برای هر گروه سنی را مشاهده می کنید.
- هزینه وقت سفارت کانادا برای کودکان 4 تا 14 سال 
سفارت | 100 دلار کانادا 
انگشت نگاری | عدم نیاز به انگشت نگاری 
- هزینه وقت سفارت کانادا برای متقاضیان 14 تا 80 سال 
سفارت | 100 دلار 
انگشت نگاری | 85 دلار 
- هزینه وقت سفارت کانادا برای افراد بالای 80 سال 
سفارت | 100 دلار کانادا
انگشت نگاری | نیازی به انگشت نگاری ندارند 
لازم به ذکر است هزینه وقت سفارت برای کودکان زیر 4 سال رایگان می باشد، همچنین در نظر داشته باشید که نحوه پرداخت وقت سفارت کانادا به روش اقدام شما بستگی دارد، بدین ترتیب متقاضیانی که روش آنلاین را برای دریافت وقت سفارت کانادا انتخاب می کنند، باید هزینه وقت سفارت کانادا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند و متقاضیانی که برای دریافت وقت سفارت کانادا به سفارت این کشور مراجعه می کنند باید به هنگام مراجعه هزینه دریافت وفت سفارت را به صورت نقدی و در محل سفارت پرداخت نمایند.
اطلاعات تماس سفارت های نزدیک به ایران 
همانطور که پیش تر اشاره کردیم کشور کانادا هیچ سفارت فعالی در ایران ندارد، از این رو متقاضیان ویزای کانادا باید از طریق سفارت کانادا در کشور های همسایه اقدام کنند از این رو در ادامه این بخش از مقاله اطلاعات تماس سفارت کانادا در شهرهای دبی، آنکارا، استانبول و غیره را در اختیارتان قرار دهیم.
- اطلاعات تماس سفارت کانادا در دبی
ایمیل: info.canauh@vfshelpline.com
شماره تماس: +97142055881
آدرس : Canada Visa Application Centre VFS (GCC) LLC,Office MO2, Mezzanine Floor, Silver Wave Building,(Union National bank) Mina Road, Abu Dhabi
- اطلاعات تماس سفارت کانادا در آنکارا
ایمیل: ankara-im-enquiry@international.gc.ca
فکس: 00903124092712
تلفن تماس: 00903124092700
آدرس: Immigration Section, Cinnah Caddesi 58, 06690 Cankaya, Ankara, Turkey
- اطلاعات تماس سفارت کانادا در استانبول
شماره تماس: 00902123859700
شماره فکس: 00902123571000
ایمیل: ISTBL-CS@international.gc.ca
آدرس: ۲۰۹ Buyukdere Caddes
با تشکر از همراهی شما امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با دریافت وقت سفارت کانادا کسب کرده باشید و این اطلاعات برایتان مفید واقع شود، گفتنیست که تیم ایران ویزا آماده ارائه خدمات خود در زمینه اخذ ویزا، اخذ اقامت و مشاوره رایگان می باشد، چنانچه به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید، همچنین لازم به ذکر است که در صورت نیاز به کسب اطلاعات در رابطه با ویزای کانادا و انواع آن می توانید به صفحه ویزای کانادا در سایت ایران ویزا مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

نظرات کاربران


Avatar
پاسخ
amini - ارسال شده در 25 آذر 1398

سلام من میخوام تو سایت وی اف اس ثبت نام کنم، ولی لینک فعالسازی برام نمی فرسته چیکار کنم؟

Avatar
admin - ارسال شده در 25 آذر 1398

با سلام، برخی از مواقع ایمیل فعالسازی با تأخیر ارسال می شود، می توانید در روز های آتی امتحان کنید، چنانچه برای دریافت وقت سفارت کانادا عجله دارید می توانید از طریق خدمات کارگزاری ها نسبت به دریافت وقت سفارت کانادا اقدام نمایید.

Avatar
پاسخ
شیما - ارسال شده در 25 آذر 1398

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا حتما باید سابقه سفر به اروپا داشته باشیم؟

Avatar
admin - ارسال شده در 25 آذر 1398

با سلام، خیر دارا بودن سابقه دریافت ویزای شینگن و سفر به اروپا برای اخذ ویزای کانادا امتیاز بسیار مهمی می باشد اما ارائه آن ضروری نیست

درج نظر