فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا هلند
امتیاز 5 از 5 از بین 106 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا هلند

کشور هلند در اروپای غربی واقع شده است که به دلیل موقعیت جغرافیایی، دارای آب و هوای بسیار مطبوع می باشد. این کشور به دلیل پرورش گل در ابعاد وسیع سالانه دارای بازدیدکنندگان زیادی از فستیوال های گل می باشد که این کشور را تبدیل به کشور توریستی کرده است. قدم زدن در این کشور نیز می تواند جزء تفریحات به حساب آید، هلند از کانال های آبی فراوانی تشکیل شده است که جلوه ای خاص به این کشور داده است.

کشور هلند برای مسافران عزیزی که قصد گردشگری، کار، تجارت و... را در این کشور دارند، ویزا هلند صادر می کند. ویزا هلند به صورت شنگن باید دریافت شود، زیرا این کشور یکی از اعضای پیمان شنگن در اروپا می باشد.

ویزا هلند از نظر مدت زمان اقامت در این کشور به دو نوع ویزا بلند مدت و ویزا کوتاه مدت تقسیم می شود. همچنین ویزا هلند از نظر تعداد دفعات ورود به این کشور به دو دسته ویزای Single (ویزای یک بار ورود) و ویزای Multiple (چند بار ورود) تقسیم می شود.

 

انواع ویزا هلند عبارت است از:

• ویزای توریستی هلند

• ویزای تحصیلی هلند

• ویزای کار هلند

• ویزای تجاری هلند

• ویزای ملاقات خانواده و بستگان

• ویزای ترانزیت فرودگاهی

 

ویزای توریستی هلند

برای افرادی صادر می شود که قصد گردشگری و بازدید از جاذبه های گردشگری هلند را داشته باشند. این نوع ویزا برای اقامت در مدت زمان 90 روز در یک دوره 180 روزه صادر می شود. برای این نوع ویزا باید حتما به صورت حضوری در سفارت این کشور در تهران حضور داشته باشید. این نوع ویزا قابل تمدید نیست و پس از اتمام تاریخ ویزا هلند باید از این کشور خارج شوید. توجه داشته باشید که با دریافت ویزای توریستی هلند اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت. 

ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند برای افرادی صادر می شود، که برای تحصیل در این کشور اقدام کرده اند. برای تحصیل در هلند ابتدا باید مدارک و رزومه تحصیلی خود را برای یکی از دانشگاه های هلند ارسال کنید و پذیرش تحصیلی هلند را دریافت کنید. پس از آن نامه ای مبنی بر پذیرش تحصیلی برای شما ایمیل می شود، که باید به همراه ریز نمرات درسی، دیپلم 12 ساله و سایر اطلاعات شخصی خود به سفارت این کشور ارائه دهید. این نوع ویزا بلند مدت صادر می شود.

ویزای کار هلند

افرادی که قصد کار در این کشور را دارند، باید ویزا کار هلند را دریافت کنند. این افراد باید با توجه به مهارت های شغلی هلند، تخصص های خود، رزومه تحصیلی و... برای استخدام و کار در این کشور اقدام کنند. در این کشور الویت استخدام با شهروندان هلندی می باشد. به این صورت که آگهی استخدام ابتدا در هلند به مدت سه ماه منتشر می شود، در صورتی که کارمند مورد نظر پیدا نشود، مجددا به همین مدت انتشار می یابد. در این مدت نیز اگر نتیجه ای حاصل نشود، کارفرما می تواند از بین مهاجرانی که قصد کار در این کشور را دارند، استخدام را انجام دهد. برای این افراد نیز ویزای طولانی مدت صادر خواهد شد. پس از اتمام تاریخ ویزا در صورت توافق طرفین قرارداد می توانید ویزای کاری خود را تمدید کنید.

ویزای تجاری هلند

ویزای تجاری هلند مختص افرادی می باشد، که تصمیم به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور را دارند. در این صورت باید گواهی ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری و کارت بازرگانی خود را به همراه سایر مدارک به سفارت این کشور تحویل دهند. در بیشتر موارد برای تاجرانی که مجبورند چندین بار در سال به این کشور رفت و آمد کنند، ویزای مالتی هلند (ویزای چند بار ورود) به مدت 5 سال صادر می شود. این نوع ویزا هلند به صورت بلند مدت صادر می شود.

ویزای ملاقات خانواده و بستگان

برای دریافت این نوع ویزا باید از طرف یکی از بستگان درجه یک و یا آشنایان خود دعوتنامه هلند را دریافت کنید. این نوع ویزا صرفا برای ملاقات بستگان صادر می شود و نباید به قصد دیگری وارد این کشور شوید. دعوتنامه را باید به همراه سایر مدارک ویزا هلند ارائه دهید. توجه داشته باشید که فرد دعوت کننده باید یکی از شروندان هلند باشد. دعوتنامه باید به صورت کتبی و از طرف فرد دعوت کننده خطاب به سفارت این کشور در ایران نوشته شده و به همراه مدارک و اطلاعات شخصی فرد ارسال شود.

ویزای ترانزیت فرودگاهی

این ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد دارند از فرودگاه های هلند به مقصد دوم خود سفر کنند. متقاضیان این نوع ویزا در مدت حضور در فرودگاه اجازه خروج از آن را ندارند. این نوع ویزا نیز کوتاه مدت صادر می شود.

مراحل دریافت ویزا هلند

برای دریافت ویزا هلند باید فرم درخواست ویزای مورد نظر خود را از کارگزاری سفارت هلند در ایران دریافت کنید. سپس به دقت و کامل آن را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که این فرم باید به زبان انگلیسی پر شود. توصیه می کنیم که درخواست خود را حداقل سه ماه قبل از تاریخ سفر، برای تعیین وقت و انجام امور ویزا هلند شروع کنید. تحویل این مدارک به کارگزاری سفارت هلند می باشد و برای تعیین وقت سفارت هلند و ارائه انگشت نگاری بیومتریک نیز باید به این مکان مراجعه کنید. در صورت تایید مدارک، ایمیلی مبنی بر وقت سفارت هلند برای شما ارسال خواهد شد، که در آن زمان مصاحبه قید شده است. توجه داشته باشید، که وقت مصاحبه را نمی توانید کنسل و یا تغییر دهید. اگر دعوتنامه هلند دارید، آن را قبل از ملاقات حضوری در سفارت دریافت کنید. حتما باید از ایمیل وقت ملاقات حضوری در کنسولگری یک نسخه به صورت چاپ شده، تحویل دهید.

هزینه صدور ویزا هلند باید در زمان مصاحبه با افسر پرونده پرداخت شود. این مبلغ را باید به صورت نقدی و به واحد پول هلند، برای هر نفر معادل 60 یورو و برای کودکان 6 تا 11 سال برابر با 35 یورو بپردازید.

البته کودکان زیر 6 سال، شهروندان ارمنی و آذربایجانی زیر 12 سال، دانش آمورزان و محققانی که برای پروژه های تحقیقاتی به این کشور سفر می کنند، همسر، فرزندان یا بستگان درجه یک زیر 21 سال شهروندان هلندی، نمایندگان زیر 25 سال سازمان های غیر انتفاعی که برای شرکت در رویدادهای علمی، فرهنگی، ورزشی و... به هلند سفر می کنند و افرادی که در استخدام سازمان های بین المللی با ماهیت هلند هستند، از پرداخت هزینه صدور ویزا هلند معاف می باشند.

حداقل زمان رسیدگی و بررسی مدارک ویزا هلند 20 روز کاری می باشد و در تمام این مدت نیز باید گذرنامه در اختیار سفارت قرار داده شود.

در ادامه این مطلب به بررسی مدارک کلی تر برای دریافت ویزا هلند اشاره خواهیم کرد. اما متقاضیان محترم برای دسترسی به اطلاعات دقیق تر، می توانند به بخش مدارک ویزا هلند مراجعه کرده و اطلاعات دقیق تری با توجه به ویزای مورد درخواست خود به دست آورند.

 

مدارک مورد نیاز ویزا هلند عبارت است از:

• اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی از تمام صفحات آن

• گذرنامه معتبر متقاضی که حداقل شش ماه اعتبار (شش ما پس از پایان ویزا هلند، اعتبار داشته باشد) و دو صفحه خالی داشته باشد

• دو قطعه عکس رنگی 4*6 و زمینه سفید

• بلیط رفت و برگشت به هلند و کپی از آن

• رزرو یکی از هتل های هلند برای تمام مدت اقامت در هلند

• اصل فرم درخواست ویزا هلند که به صورت دقیق و خوانا پر شده باشد

• بیمه مسافرتی معتبر با پوشش 30 هزار یورو برای هر فرد

• گواهی تمکن مالی متقاضی به همراه پرینت گردش سه ماهه اخیر حساب شخصی، که به زبان انگلیسی و بر روی سربرگ های انگلیسی بانک که با مهر و امضا تایید شده باشد

• گواهی اشتغال به کار که برای کارمندان شامل قرارداد کار، اجازه خروج از طرف کارفرما، مفاصای حساب مالیاتی برای فیش حقوقی و برای مشاغل آزاد نیز شامل کپی جواز کسب، گردش حساب بانکی شش ماه گذشته و مفاصای حساب مالیاتی الزامی می باشد.

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• ارائه سند مالکیت که به نام متقاضی و یا همسر وی باشد (با ترجمه آن به زبان انگلیسی)

درج نظر