فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
جاذبه های گردشگری ارمنستان
امتیاز 5 از 5 از بین 393 امتیاز دهنده به جاذبه های گردشگری ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان این کشور را تبدیل به موزه ای روباز کرده است. همه ساله ایرانیان زیادی به دلیل جاذبه های گردشگری ارمنستان  که بسیار جذاب و زیبا می باشد و همچنین بی نیازی به ویزا ارمنستان به این کشور سفر می کنند. همچنین این کشور دارای طبیعت بسیار زیبایی می باشد که می توان گفت به یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان تبدیل شده است.

دریاچه سوان یکی از همان نقاط طبیعی می باشد که در استان گغارکونیک قرار دارد. این دریاچه بزرگترین دریاچه قفقاز و بزرگترین دریاچه کوهستانی آب شیرین در دنیا می باشد.

معبد گارنی نام یکی از آثار تاریخی ارمنستان که در استان کوتایک در نزدیکی ایروان می باشد. این معبد در سال 77 بعد از میلاد مسیح در دوره یونان ساخته شده است. این معبد که مورد استفاده مهرپرستان در آن زمان قرار می گرفته یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان محسوب می شود. 

صومعه خور ویراپ زمانی به عنوان مدرسه دینی و محلی برای زندگی کاتولیکس ارمنستان بوده است. این صومعه به این دلیل که زمانی گرگور روشنگر در آن سال ها زندانی بوده است قداست دارد. وی به دلیل موعظه مسیحیت توسط پادشاه ارمنستان، تیرداد سوم به مدت 13 سال در این صومعه زندانی می شود.

قلعه ایربونی که معنای آن همان یروان به زبان ارمنی است که همان ایروان پایتخت ارمنستان می باشد. با توجه به کتیبه سنگی که از این قلعه به دست آمده، نشان می دهد که در 782 سال پیش از میلاد مسیح به دست پادشاه آرگیشتی ساخته شده است. این بنا که بر فراز تپه ای به نام آرین ساخته شده است مرکز سیاسی و اقتصادی حکومت اورارتوها بوده است.

گردشگران سفر به ارمنستان می توانند در طول اقامت در ارمنستان به راحتی از این مناطق دیدن کنند. علاوه بر مکان ها تاریخی توصیه می کنیم بازدید از مراکز خرید ارمنستان و سایر تفریخات ارمنستان را نیز از دست ندهید.

ارمنستان همچنین دارای مکان های تاریخی زیبا و بسیاری از جمله:

• کاسکاد یا بنای هزار پله ارمنستان

• ساختمان اپرا ایروان ارمنستان

• صومعه تاتو TATEV ارمنستان

• کلیسای جامع ETCHMIADZIN

• کلیسای گغارت

• قلعه Amberd و کلیسای Astvatsatsin

• صومعه Noravank

• صومعه Alaverdi

 

درج نظر