فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
ویژگی های ارمنستان
امتیاز 5 از 5 از بین 197 امتیاز دهنده به ویژگی های ارمنستان

ویژگی های ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهایی است که در همسایگی ایران قرار دارد و از ویژگی های زیادی برخودار است. در این مقاله قصد داریم به چند نمونه از ویژگی های ارمنستان اشاره ای کوتاه داشته باشیم، پس در ادامه با ما باشید.

یکی از ویژگی های ارمنستان در طول تاریخ همجواری با کشورهایی است که زمانی بخشی از نقشه و تاریخچه آن ممالک بوده است. می توان گفت که ارمنستان در تاریخ پیشین خود بخشی از امپراطوری ایران بوده است، به مرور و با گذشت زمان به بخشی از روسیه تزاری تبدیل می شود و در نهایت قبل از به دست آوردن استقلال خود در سال 1991 تحت سلطه امپراطوری عثمانی قرار می گیرد.

پایتخت ارمنستان ایروان می باشد. از دیگر ویژگی های ارمنستان این است که می توان این کشور را به سه ناحیه تقسیم کرد. ارمنستان بزرگ که وسیع تر است و شامل 15 ایالت می باشد. ارمنستان کوچک یا هایک کوچک که در منطقه غربی ارمنستان بزرگ قرار دارد. و ارمنستان جدید که به سده یازدهم مربوط می شود و در جنوب غربی ارمنستان کوچک قرار گرفته است. جالب است بدانید که ارمنستان 50.4 برابر کوچک تر از ایران می باشد.

یکی از ویژگی های ارمنستان این است که پسرها بعد از ازدواج همسران خود را به خانه پدری خود می برند و در آنجا زندگی می کنند. مردم ارمنستان بسیار وطن پرست هستند و خود اعتراف می کنند که در کار گروهی بسیار ضعیف هستند اما به خانواده اهمیت زیادی می دهند. ارمنستان نیز یکی از کشورهایی است که در حال مقابله با کاهش جمعیت است، خانواده های ارمنی نهایتا دو فرزند دارند.

در ارمنستان گردشگری و صنعت توریسم نقش بسزایی در شرایط اقتصادی ارمنستان دارد. وجود جاذبه های گردشگری ارمنستان که از جذابیت و زیبایی، معماری و تاریخی پر پیچ و خم خبر می دهد، گردشگران زیادی را به این کشور جذب می کند. و می توان گفت که ادبیات در این کشور پیشینه تاریخی بسیار غنی دارد. لازم به ذکر است که برای سفر به این کشور خصوصا برای ایرانیان عزیز نیازی به تهیه ویزا ارمنستان نمی باشد، و تنها با گذرنامه می توان به این کشور زیبا سفر کرد.

 

درج نظر