فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
ارمنستان
امتیاز 5 از 5 از بین 441 امتیاز دهنده به اطلاعات کشور ها ارمنستان

ارمنستان

ارمنستان در قفقاز جنوبی و در نزدیکی گرجستان واقع شده است. پایتخت این کشور ایروان می باشد و جمعیت آن حدودا به 3.2 میلیون نفر می رسد. این کشور از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم مرز می باشد. اطلاعات کشور ارمنستان در بخش جغرافیا، این کشور را کوهستانی که اکنون تنها شامل بخش شمالی فلات بزرگ ارمنستان است، معرفی می کند. می توان گفت که 90 درصد ارمنستان در ارتفاعاتی بیش از هزار متر قرار گرفته است. از جمله شهرهای مهم ارمنستان می توان به ایروان، گیومری و وانادزور اشاره کرد.

آب و هوا ارمنستان در تابستان ها با توجه به توده هوای گرمی که از مناطق جنوبی (فلات ایران) و مناطق گرمسیری وزیدن می گیرد هوا را گرم می کند. در اطلاعات کشور ارمنستان می توان گفت که آب و هوا در زمستان ها به شدت سرد می شود و فشار هوا نیز افزایش می یابد. همچنین دمای هوا در ارمنستان به شدت تابع فصول سال می باشد. دریاچه سوان یکی از بزرگترین دریاچه های ارمنستان می باشد که می توان گفت از جاذبه های گردشگری ارمنستان محسوب می شود.

در اطلاعات کشور ارمنستان جاذبه های گردشگری فراوانی در این کشور وجود دارد که آن را را تبدیل به موزه طبیعی روباز کرده است. با توجه به بی نیازی تهیه ویزا ارمنستان برای ایرانیان گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. گردشگری تاثیر زیادی بر شرایط اقتصادی ارمنستان داشته است. در سال های اخیر ورود گردشگران بین المللی به این کشور افزایش پیدا کرده است. می توان گفت که بیشتر این گردشگران از کشورهای اطراف می باشند. با توجه به جشن های سنتی که همه ساله در این کشور برگزار می شود همواره گردشگران در طول سال به این کشور سفر می کنند. از جمله جاذبه های گردشگری ارمنستان می توان به کاسکاد یا بنای هزار پله، صومعه تاتو، کلیسای گغارت، ساختمان اپرا ایروان و سایر بناها اشاره کرد، که بازدید از آن ها برای گردشگران بسیار جذاب می باشد.

 

درج نظر