فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
نقشه ارمنستان
امتیاز 5 از 5 از بین 272 امتیاز دهنده به نقشه ارمنستان

نقشه ارمنستان

موقعیت کشور ارمنستان بر روی نقشه ارمنستان به صورت همسایگی ایران (در جنوب)، ترکیه (در غرب)، گرجستان (در شمال) و آذربایجان (در شرق) است. ارمنستان در قفقاز جنوبی و در میان دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد، که مرز میان آسیا و اروپا محسوب می‌شود. در نقشه ارمنستان به آب های آزاد راه ندارد و می توان گفت که بزرگترین دریاچه در این کشور دریاچه سوان می باشد. با توجه به اینکه در نقشه ارمنستان با ایران مرز مشترک دارد و ورود به این کشور برای ایرانیان نیازی به دریافت ویزا ارمنستان ندارد، همه ساله ایرانیان زیادی به این کشور سفر می کنند. مساحت این کشور حدودا 29.800 کیلومتر مربع می باشد. ارمنستان دارای 11 استان می باشد که هر کدام از آن ها دارای طبیعتی بسیار زیبا و بکر می باشد. جمعیت این کشور 3.092.000 نفر می باشد. 

ارتفاع میانگین در ارمنستان 1800 متر از سطح دریا می باشد و می توان گفت تنها 10 درصد از مساحت این کشور دارای ارتفاعی کمتر از 1000 متر می باشد. از مهم ترین رود های ارمنستان می توان به رود آخوریان با 205 کیلومتر طول که در مرزهای ارمنستان با ترکیه جریان دارد اشاره کرد. همچنین یکی از بلندترین قله های این کشور آرتاگس نام دارد. این قله های مرتفع  4090 متر ارتفاع دارد و در شمال غربی آذربایجان قرار دارد. 

نقشه ارمنستان در طی دوره های گوناگون دچار تغییرات شده است. همچنین این کشور دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیاد و جذابی می باشد، به طوری که این کشور را به یکی از موزه های بزرگ در دنیا تبدیل کرده است. از جاذبه های گردشگری ارمنستان می توان به بازمانده ‌های دژ اورارتویی ،‌ قلعه اربونی و... اشاره کرد.

در کشور ارمنستان یک شهر یا شهرک بر پایه جمعیت تعریف نمی‌شود. اما شهرهای ایروان، گیومری و وانادزور که هم‌اکنون بالای 80 هزار تن جمعیت دارند در طی دوران شوروی شهرهای اصلی تابع جمهوریت محسوب می‌شدند.

درج نظر