فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
آب و هوای مکزیک
امتیاز 5 از 5 از بین 320 امتیاز دهنده به آب و هوا مکزیک

آب و هوای مکزیک

مکزیک در آمریکای شمالی واقع شده است و پایتخت آن مکزیکوسیتی است. این کشور بیشتر بر روی ارتفاعات واقع شده است، تنها بخشی از آن مسطح می باشد، که در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. در این کشور ارتفاعات از 500 متر به بالا می باشد به همین دلیل تفاوت دما با توجه به این تغییرات، متفاوت می باشد.

آب و هوا مکزیک در نواحی مرتفع، معتدل کوهستانی و در سایر نواحی این کشور گرم و مرطوب و یا خشک می باشد.

آب و هوا مکزیک در شمال این کشور خشک می باشد و این امر سبب شده که غیر قابل کشت باشد. در جنوب این کشور آب و هوا مکزیک گرم و مرطوب است. جالب است بدانید که میزان بارش ها در فصل تابستان بیشتر از زمستان می باشد. میانگین دمای هوا در شهر مکزیکوسیتی 15.9 درجه سانتیگراد و میانگین بارندگی در این شهر به 625 میلی متر می رسد.

مهم ترین ارتفاعات در مکزیک عبارت است از کوه ‌های مادره غربی، مادره شرقی، مادره جنوبی و همچنین فلات مکزیک. جلگه‌ های آن عمدتاً در کناره ‌ها واقع شده‌ اند. بیابان‌ ها نیز قسمت هایی از مکزیک را شامل می ‌شوند.

همچنین مهم ترین رودهای این کشور ریوگرانده، لرما، اوسوماسینتا، گریخالوا، پانوکو، بالساس و سانتیاگو می باشد که طولانی ترین رود ریوگرانده است. بلندترین نقطه در مکزیک قله سیتلال تپتل با 5700 متر ارتفاع می باشد.

خشک ترین ماه در آب و هوا مکزیک دسامبر می باشد و میزان بارش در این ماه به 6 میلی متر می رسد. اما بیشترین بارش ها در ماه جولای با میانگین 124 میلی متر است. ژوئن گرم ترین ماه سال در مکزیک بوده و میانگین دما به 18.3 درجه سانتیگراد می رسد. ژانویه نیز سردترین ماه سال است، که میانگین دما به 12.6 درجه سانتیگراد می رسد.

از دیگر اطلاعات کشور مکزیک این است که مدار راس السرطان از میان این کشور عبور کرده است و حرکت هوا باعث ریزش باران در ماه های خرداد تا مهر شده، به همین دلیل به مکزیک لقب کشور همیشه بهار را داده اند. اگر ویزا مکزیک را تهیه کرده اید، جالب است بدانید که تنها مکانی که در این کشور برف می بارد کوه های آتشفشانی است!

درج نظر