فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا هنگ گنگ
امتیاز 5 از 5 از بین 164 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا هنگ-گنگ

هنگ کنگ یکی از کشورهای زیبا و دیدنی است که از لحاظ اقتصادی نیز هم برای چین و هم در دنیا اهمیت فراوانی دارد. هنگ کنگ جزیره ای است که به عنوان منطقه ای آزاد و بندری در چین به شمار می رود. این جزیره مملو از تفریحات و مراکز خرید لوکس و مفرح می باشد، که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. از این لحاظ به یکی از کشورهای توریستی تبدیل شده است.

متقاضیان سفر به این کشور باید ویزا هنگ کنگ را تهیه کنند. به این منظور باید به سفارت چین در تهران مراجعه کنند و تمامی مراحل اخذ ویزا هنگ کنگ را طی کنند. این کشور انواع ویزای این کشور را در اختیار واجدین شرایط سفر به این کشور قرار می دهد.

انواع ویزا هنگ کنگ عبارت است از:

• ویزای توریستی هنگ کنگ

• ویزای تحصیلی هنگ کنگ

• ویزای ترانزیت فرودگاهی

• ویزای کار هنگ کنگ

• ویزای اقامت هنگ کنگ

• ویزای تجاری هنگ کنگ

 

ویزای توریستی هنگ کنگ

برای افرادی که قصد بازدید و گردشگری در این کشور را دارند صادر می شود. ویزای توریستی هنگ کنگ به صورت عادی (دوبار ورود)، عادی (سه بار ورود) و فوری صادر می شود. با دریافت این ویزا می توانید به مدت سه ماه در این کشور اقامت داشته باشید و در این مدت به دفعات مورد نظر به این کشور رفت و آمد کرده و در هر بار ورود به مدت دو هفته در این منطقه اقامت داشته باشید. دریافت آن حدود 45 تا 50 روز کاری به طول می انجامد. در مدت اقامت در این کشور اجازه کار و فعالیت های دیگری مانند تحصیل نخواهید داشت.

ویزای تحصیلی هنگ کنگ

این نوع ویزا برای متقاضیان تحصیل در این کشور صادر می شود. برای دریافت آن باید تمامی مدارک تحصیلی خود را از جمله ترجمه دیپلم و ریز نمرات را در اختیار سفارت چین قرار دهید. متقاضیان می توانند پس از پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های هنگ کنگ یا موسسات آموزشی مشغول به تحصیل شوند.

ویزای ترانزیت فرودگاهی هنگ کنگ

این نوع ویزا برای استفاده از فرودگاه های هنگ کنگ و سفر به مقصد دوم صادر می شود. افراد در طول مدتی که در فرودگاه این کشور می باشند، اجازه خروج از آن را نخواهند داشت. 

ویزای اقامت هنگ کنگ

این نوع ویزا برای اقامت های بلند مدت صادر می شود. بیشتر افرادی که برای تحصیل و یا کار در این کشور اقدام می کنند، باید این نوع ویزا را دریافت کنند.

ویزای تجاری هنگ کنگ

ویزای تجاری هنگ کنگ برای افرادی که قصد تجارت و سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند، صادر می شود. این ویزا به صورت بلند مدت و چندبار ورود برای تسهیل رفت و آمد تجار و بازرگانان صادر می شود.

ویزای کار هنگ کنگ

این نوع ویزا نیز برای افرادی است که بتوانند از طرف کارفرمای هنگ کنگی دعوت به کار شوند. معمولا این کار به سختی انجام می شود و این نوع دعوتنامه ها نیاز به تخصص ویژه ای دارد. کارفرما باید در این دعوتنامه حقوق شما و در صورت نیاز محل اقامت شما را تضمین کند. در این صورت می توانید برای دریافت ویزای کار هنگ کنگ اقدام کنید.

 

ویزای هنگ کنگ همچنین از نظر تعداد دفعات ورود به این کشور به دو نوع Single (یک بار ورود) که پس از خروج از این کشور اجازه وارد شدن ندارید و ویزای Multiple (چندبار ورود) که طی آن متقاضی می تواند به دفعات به خاک این کشور وارد و از آن خارج شود.

 

مراحل دریافت ویزا هنگ کنگ

برای دریافت ویزا هنگ کنگ ابتدا باید ایمیلی را که در آن اطلاعات شخصی متقاضی، آدرس و تلفن و هدفتان از سفر به این کشور بیان شده است، برای سفارت این کشور ارسال کنید. در صورتی که با اطلاعات اولیه شما موافقت شود، باید برای دریافت وقت ملاقات حضوری در سفارت خانه چین اقدام کنید و تمامی مدارک مورد نیاز ویزا هنگ کنگ را ارائه دهید. در این ملاقات در مصاحبه حضوری با افسر پرونده باید هدف سفر خود را بدون ابهام توضیح داده و اطلاعاتی از جمله انگشت نگاری را شخصا انجام دهید. پس از آن باید در انتظار تایید و یا عدم تایید ویزای خود باشید. برای دریافت ویزای توریستی هنگ کنگ هم شخص متقاضی و هم وکیل و یا نماینده وی، مانند آژانس های مسافرتی می توانند اقدام کنند، زیرا برای دریافت این نوع ویزا نیازی به مصاحبه با مسافر نمی باشد.

توجه داشته باشید که مدارک انواع ویزا هنگ کنگ با یکدیگر متفاوت می باشد. نقص در پرونده و مدارک ویزا می تواند یکی از دلایل رجکت ویزا هنگ کنگ شود، بنابراین نسبت به جمع آوری آن دقت فرمایید.

در وقت ملاقات در سفارت سر وقت حاضر شوید، در صورتی که حضور نداشته باشید، کنسل خواهد شد و قابل تعویض با شخص دیگری نمی باشد و باید مجددا برای دریافت آن اقدام کنید. روزهای تحویل مدارک به سفارت سه شنبه ها می باشد. دریافت ویزا هنگ کنگ حدود 45 تا 60 روز به طول می انجامد. متقاضیانی که قصد دارند ویزای خود را تمدید کنند باید 7 روز قبل از پایان تاریخ ویزای خود برای تمدید آن اقدام کنند. 

تمامی مدارکی که به سفارت تحویل داده می شود، باید به زبان انگلیسی و یا چینی ترجمه شده باشد. توجه داشته باشید که پس از پرداخت هزینه های ویزا، در صورت کنسل شدن از طرف متقاضی عودت داده نمی شود.

 

مدارک مورد نیاز ویزا هنگ کنگ عبارت است از:

• گذرنامه معتبر که دارای شش ماه اعتبار از تاریخ بازگشت ویزا باشد

• اصل فرم درخواست ویزا هنگ کنگ که باید به صورت دقیق پر شده باشد

• دو قطعه عکس رنگی 4*6 رنگی و زمینه سفید

• گواهی تمکن مالی که شامل پرینت حساب بانکی متقاضی که نشان دهد از توانایی مالی کافی برای سفر به این کشور برخوردار است. حداقل موجودی حساب شخصی باید حدود 20 میلیون تومان و گردش 3 ماه آخر حساب بانکی به زبان انگلیسی برروی سربرگ بانک الزامی می باشد

• چک ضمانت برای بازگشت مسافر به مبلغ 15 تا 20 میلیون تومان

• اسناد رزرو یکی از هتل های هنگ کنگ در طول اقامت در این کشور

• رزرو بلیط رفت و برگشت به یکی  از فرودگاه های هنگ کنگ

• گواهی اشتغال به کار با ذکر سمت و میزان حقوق و مدت اشتغال در شغل و یا جواز کسب با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی

• اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی از آن

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

 

درج نظر