فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا ترکیه
امتیاز 5 از 5 از بین 260 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری، تفریح، خرید، تجارت، اقامت و... برای ایرانیان می باشد، که با ایران مرز مشترک دارد. این کشور از همسایه های ایران است و پایتخت آن آنکارا می باشد. البته بزرگترین شهر آن استانبول است که همه ساله گردشگران زیادی از جاذبه های گردشگری آن دیدن می کنند.

و اما آیا برای ورود به این کشور نیاز به تهیه ویزا می باشد؟! ایرانیان عزیز که به قصد گردشگری وارد این کشور می شوند، نیازی به تهیه ویزا ترکیه نخواهند داشت. اما توجه داشته باشید که این قانون تنها برای سفر توریستی به این کشور صدق می کند و برای سایر ویزاهای این کشور باید ویزای مرتبط با هدف خود را اخذ کنید.

انواع ویزا ترکیه عبارت است از:

• ویزای توریستی ترکیه

• ویزای کار ترکیه

• ویزای تحصیل ترکیه

• ویزای تجاری ترکیه

• ویزای پژوهش ترکیه

 

ویزای توریستی ترکیه

اگر قصد سفر توریستی به ترکیه را دارید نیازی به اخذ ویزای ترکیه ندارید. ایران و ترکیه طی توافق نامه ای که با یکدیگر امضا کرده اند، این امکان را فراهم کرده اند که شهروندان هر کدام از این کشورها برای سفر نیازی به تهیه ویزا توریستی به کشور همسایه نداشته باشند. طی آن می توانید به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید. تنها نیاز به پاسپورت خواهید داشت که به مدت شش ماه اعتبار داشته باشد و دارای مهر ورود به این کشور باشد. توجه داشته باشید که با این شرایط اجازه تحصیل و کار در این کشور را نخواهید داشت. همچنین پس از اتمام تاریخ 90 روزه اقامت در ترکیه باید از آن خارج شوید. در صورتی که این دو قانون رعایت نشود با شما به طور جدی برخورد خواهد شد.

ویزای کار ترکیه

همانطور که از نام آن مشخص است برای کار در این کشور صادر می شود. برای دریافت ویزای کار ترکیه باید به نمایندگی های ترکیه در ایران بروید و تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت این نوع ویزا را برای تشکیل پرونده در اختیار آن ها قرار دهید. این مدارک به اداره کار ترکیه منتقل شده و در صورت تایید برای متقاضی ویزای کار صادر می شود. در این صورت متقاضی فرصت دارد که طی مدت 90 روز برای دریافت ویزای خود مراجعه کند. توجه داشته باشید که این نوع ویزا مدت زمان محدودی دارد و برای اولین بار به مدت یک سال صادر می شود. پس از اتمام آن مجددا به مدت 3 سال تمدید خواهد شد و پس از آن نیز به مدت 6 سال تمدید می شود. در صورتی که فرد در این مدت بدون هیچ مشکلی در این کشور اقامت داشته باشد، می تواند برای ویزای کار دائم ترکیه اقدام کند.

ویزای تجاری ترکیه

این نوع ویزا نیز برای افرادی صادر می شود که قصد مراودات تجاری، واردات و صادرات، ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور را داشته باشند. اگر به این نوع ویزا نیاز دارید باید کسب و کار خود را در این کشور ثابت کنید و نامه ای از کارفرمای خود ارائه دهید. همچنین افرادی که به صورت موقت قصد شرکت در کنفرانس ها، جلسات و سخنرانی ها در این کشور داشته باشند، باید ویزای تجاری ترکیه را اخذ کنند. این نوع ویزا مانند ویزای توریستی به مدت 90 روز صادر می شود و از نوع Single (یکبار ورود) می باشد.

ویزای تحصیلی ترکیه

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه و مدارس و آموزشگاه های معتبر در این کشور را داشته باشند، می توانند پس از ثبت نام و ارائه کلیه مدارک و رزومه تحصیلی خود برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنند. همچنین باید نامه ای مبنی بر ثبت نام در موسسه مربوطه ارائه دهند. توجه داشته باشید که پس از ورود به ترکیه باید در عرض 30 روز در شعبه های خارجی دپارتمان پلیس محلی ثبت نام کنید. پس از ثبت نام برای دانشجو اجازه اقامت صادر خواهد شد. ویزای تحصیلی اجازه رفت و آمد به صورت نامحدود بین دو کشور را صادر می کند. در صورت اتمام تاریخ ویزا سریعا آن را تمدید کنید تا در معرض اقامت غیر قانونی قرار نگیرید.

ویزای پژوهش ترکیه

این نوع ویزا برای مواقعی می باشد که محققان بخواهند برای باستان شناسی به این کشور سفر کنند. در این صورت باید درخواست خود را به سفارت یا کنسولگری ترکیه ارسال کنند. برنامه های کاربردی آن ها باید برای بازبینی و تایید به ترکیه ارسال شود. پس از تکمیل و تایید، هزینه های بررسی پرداخت می شود. همه اعضای تیم پژوهشی باید از فرم های درخواست و پاسپورت خود هفت سری کپی ارسال کنند. پژوهشگرانی که تحقیقات علمی انجام می دهند و کاری به معادن ندارند، فقط باید به سفارت یا کنسولگری در ترکیه با اطلاعات و داده های کاربردی استاندارد مراجعه کنند. برای این نوع ویزا یک نامه از موزه و یا موسسه ای که پژوهش را حمایت می کند، جایگزین نامه اشتغال و یا دعوتنامه می شود. برای دریافت این نوع نامه نیز باید پیشنهادات پروژه خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد ترکیه ارسال کنید.

 

ویزای آنلاین ترکیه

دولت ترکیه از سال 2013 امکان استفاده از امکانات و خدمات ویزای آنلاین را در اختیار کاربران و متقاضیان قرار داده است. ویزای آنلاین را می توانید از طریق مراجعه به سایت www.evisa.gov.tr دریافت کنید. البته در فرودگاه های ترکیه نیز باجه هایی برای دریافت ویزای الکترونیکی این کشور قرار داده شده، اما توصیه می کنیم که قبل از سفر به این کشور ویزای خود را تهیه کنید. زیرا ممکن است این باجه ها به زودی جمع آوری شود و همچنین هزینه های بالاتری در بر خواهد داشت.

برای دریافت ویزای آنلاین ترکیه باید حداقل 48 ساعت قبل از سفر خود اقدام کنید. ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنید و پس از آن تمامی مدارک را آپلود کرده و پس از آن می توانید ویزای خود را آماده شده پرینت گرفته و درهنگام ورود به ترکیه ارائه دهید. افرادی که قصد دارند به مدت 180 روز در این کشور اقامت داشته باشند، باید به صورت حضوری و دریافت ویزای بلند مدت ترکیه به سفارت و یا کنسولگری ترکیه مراجعه کنند. ویزای آنلاین برای اقامت مسافر به مدت 90 روز در این کشور صادر می شود که قابل تمدید نیز می باشد.

دریافت ویزای حضوری ترکیه

در این روش که برای دریافت ویزای بلند مدت مورد استفاده قرار می گیرد، متقاضی باید به صورت حضوری به سفارت این کشور مراجعه کند. این نوع ویزا برای افرادی که قصد کار، تحصیل و اقامت در این کشور را داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش باید با توجه به ویزای مورد نظر خود تمامی مدارک ویزا ترکیه را فراهم کرده و در مصاحبه حضوری در سفارت خانه ترکیه به افسر پرونده خود ارائه داده و اطلاعات شخصی و انگشت نگاری ها را انجام دهید.

ویزای ترکیه به دو صورت Single (یکبار ورود) برای ویزای های کوتاه مدت و Multiple (چندبار ورود) برای ویزا های بلند مدت 1 تا 5 ساله صادر می شود.

مدارک ویزا ترکیه عبارت است از:

• اصل پاسپورت که دارای حداقل 3 ماه اعتبار از تاریخ بازگشت از سفر باشد

• فرم درخواست ویزا ترکیه

• مدارک بیمه سلامت

• دریافت رزرو بلیط برگشت و یا اثبات مالی برای خرید بلیط برگشت

• اثبات تمکن مالی متقاضی

• پرداخت هزینه های بررسی و صدور ویزا

این مدارک بدون در نظر گرفتن ویزای مورد نظر شما باید در ابتدا تهیه شود. باقی مدارک ویزا ترکیه بستگی به ویزای مورد نظر متقاضی متفاوت دارد.

 

درج نظر