فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا فیلیپین
امتیاز 5 از 5 از بین 318 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا فیلیپین

کشور فیلیپین در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام واقع شده است. فیلیپین از جمله کشورهای آسیایی می باشد، که مورد استقبال توریست ها در سرتاسر جهان واقع شده است. این کشور دارای طبیعتی زیبا و جاذبه های گردشگری بکر و تاریخی فراوانی می باشد.

برای سفر به فیلیپین باید ویزای این کشور را تهیه کنید. این کشور دارای قوانین یکسان با سایر کشورها برای صدور ویزا می باشد. صدور ویزا فیلیپین برای تمامی افرادی که واجد شرایط هستند، امکان پذیر است.

انواع ویزا فیلیپین عبارت است از:

• ویزای توریستی فیلیپین

• ویزای تجاری فیلیپین

• ویزای تحصیلی فیلیپین

• ویزای کار فیلیپین

• ویزای ترانزیت فرودگاهی

ویزای توریستی فیلیپین

افرادی که قصد اقامت و بازدید از جاذبه های گردشگری فیلیپین دارند، می توانند این نوع ویزا را دریافت کنند. در این صورت باید تمامی مدارک مورد نیاز ویزای توریستی فیلیپین را به سفارت این کشور ارائه دهند. این نوع ویزا در سفارت فیلیپین در تهران صادر می شود. افراد می توانند در مدت زمان مشخص شده به این کشور سفر کرده و پس از اتمام ویزا فیلیپین بازگردند. این نوع ویزا کوتاه مدت بوده و قابل تمدید نمی باشد. مدت اعتبار ویزای توریستی 3 ماه است و متقاضیان می توانند حداکثر 30 روز در این کشور اقامت داشته باشند. متقاضیان در طول اقامت خود با این نوع ویزا، اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهند داشت.

ویزای تجاری فیلیپین

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد تجارت و سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشند. در این صورت باید تمامی مدارک مورد نیاز در رابطه با سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در فیلیپین را به همراه سایر مدارک ویزا فیلیپین ارائه دهند.

ویزای تحصیلی فیلیپین

متقاضیانی که قصد تحصیل در این کشور را داشته باشند، می توانند برای دریافت ویزای تحصیلی فیلیپین اقدام کنند. برای تحصیل در این کشور ابتدا باید پذیرش تحصیلی فیلیپین را از یکی از دانشگاه های فیلیپین دریافت کرده و تمامی رزومه تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. پس از تایید، نامه ای مبنی بر اجازه تحصیل در این دانشگاه ارسال می شود که باید به سفارت این کشور ارائه شود.

ویزای کار فلیپین

افرادی که قصد کار در این کشور را داشته باشند، باید مدارک تاییدیه کتبی و استخدامی و یا شراکت در یکی از موسسات و شرکت های فیلیپین را داشته باشند و آن را به سفارت فیلیپین ارائه دهند.

ویزای ترانزیت فرودگاهی فیلیپین

این نوع ویزا فیلیپین برای افرادی صادر می شود، که قصد سفر به مقصد دوم را داشته و می خواهند از فرودگاه های فیلیپین برای پرواز بعدی خود استفاده کنند. این افراد اجازه خروج از فرودگاه را نداشته و تنها می توانند به مدت یک روز و یا چند ساعت در این کشور حضور داشته باشند. برای این نوع ویزا حتما باید بلیط سفر بعدی خود را ارائه دهید.

ویزا فیلیپین از نظر تعداد دفعات ورود به این کشور به دو نوع ویزا Single (یک بار ورود) که تنها یک بار اجازه ورود به فیلیپین را دارند و ویزا Multiple (چند بار ورود) که با استفاده از آن می توانید چندین بار به خاک این کشور وارد شده و از آن خارج شوید، این نوع ویزا برای بازرگانان و تاجران مناسب می باشد.

 

مراحل دریافت ویزا فیلیپین

برای اخذ ویزا فیلیپین ابتدا باید ویزای مورد نظر خود را مشخص کرده و طبق آن فرم درخواست ویزا را از سایت سفارت این کشور دریافت کنید. پس از آن باید نسبت به دریافت وقت سفارت فیلیپین اقدام کنید. این کار را می توانید به صورت آنلاین نیز انجام دهید. توجه داشته باشید که در وقت مصاحبه حضوری در سفارت باید تمامی مدارک ویزا فیلیپین را جمع آوری کرده و بدون نقص در اختیار افسر پرونده قرار دهید. همچنین باید هدف از سفر خود به این کشور را به صورت کتبی در بین مدارک قرار دهید. در این مصاحبه از شما در رابطه با مقصد و هدف سفر پرسیده می شود، که باید بدون هیچ گونه ابهام به آن پاسخ دهید.

افرادی که دارای دعوتنامه فیلیپین می باشند، باید آن را به همراه سایر مدارک به سفارت ارائه دهند، تحویل دعوتنامه این کشور را به روزهای بعد از مصاحبه موکول نکنید.

ویزای فیلیپین به دو صورت در گذرنامه درج می شود. ویزا با برچسب که بر روی صفحه گذرنامه شما ثبت می شود و ویزا با مهر که توسط سفارت یک مهر بر روی صفحات گذرنامه متقاضی زده می شود و تمامی اطلاعات در آن درج می شود.

در صورتی که در این کشور گذرنامه و مدارک ویزای خود را گم کردید، اولین کار این است که آرامش خود را حفظ کنید. ایران در فیلیپین دارای سفارت می باشد، که به ایرانیان عزیز در این کشور خدمات رسانی می کند. با مراجعه به سفارت ایران در این کشور می توانید مجددا برای دریافت مدارک خود اقدام کنید.

مدت زمان صدور ویزا فیلیپین 10 روز کاری است که در این مدت می توانید با استفاده از کد پیگیری مراحل صدور آن را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که ویزاهای کوتاه مدتی که کمتر از شش ماه اعتبار دارند، قابل تمدید نمی باشند. اما در مواردی خاص که ویزای پزشکی و درمانی دریافت کرده باشید، در صورت طولانی شدن مدت درمان، می توانید ویزای خود را تمدید کنید. همچنین سعی کنید برای دریافت ویزا فیلیپین از یک ماه قبل از تاریخ سفر خود اقدام کنید.

توصیه می کنیم در بازدید های خود از این کشور همیشه گذرنامه خود را به همراه داشته باشید، زیرا تنها اطلاعات شناسایی شما در این کشور پاسپورت شما می باشد.

برای دریافت ویزا فیلیپین به یک سری مدارک کلی نیاز دارید، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. سفارت این کشور برای خود این حق را محفوظ می دارد که در صورت نیاز، از متقاضی مدارک بیشتری را درخواست کند. همه مدارک ویزا فیلیپین نیز باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد و به تایید وزرات دادگستری در آید. هزینه ویزا فیلیپین نیز 50 دلار می باشد.

 

مدارک مورد نیاز ویزا فیلیپین عبارت است از:

• اصل گذرنامه متقاضی که دارای حداقل شش ماه اعتبار باشد

• اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید

• بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های فیلیپین

• اصل فرم درخواست ویزا فیلیپین که به صورت دقیق پر شده باشد

• پرداخت تمامی هزینه های مربوط به ویزا که باید در سفارت این کشور پرداخت شود

• گواهی تمکن مالی و گردش حساب متقاضی به میزان اعلامی سفارت فیلیپین که حداقل 10 میلیون تومان می باشد

• گواهی اشتغال به کار که برای کارمندان آخرین فیش حقوقی و لیست بیمه پرداخت شده می باشد و صاحبان مشاغل و کسب و کار باید گواهی ثبت شرکت یا جواز و پروانه کسب و کار را ارائه دهند، بازنشستگان نیز باید گواهی بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی خود را ارائه دهند

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و دانشجویان

دعوتنامه فیلیپین ( در صورت وجود)

• ارائه رزرو یکی از هتل های فیلیپین برای کل مدت اقامت در این کشور

• در برخی موارد ارائه چک ضمانت از طرف متقاضی الزامی می باشد

• سند مالکیت به نام متقاضی (در صورت وجود)

• دریافت نامه تمکن مالی از بانک و گردش سه ماه آخر حساب بانکی متقاضی به زبان انگلیسی و بر روی سربرگ انگلیسی بانک که مهر و تایید بانک مورد نظر را داشته باشد

 

درج نظر