فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا استرالیا
امتیاز 5 از 5 از بین 303 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا استرالیا

آیا می دانستید استرالیا به عنوان بزرگترین جزیره دنیا در قاره اقیانوسیه معرفی شده است؟ این کشور دارای سواحلی بسیار دیدنی، آب و هوایی دلپذیر، طبیعتی زیبا و جاذبه های گردشگری فراوانی می باشد که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

دولت استرالیا به استثنای شهروندان کشورهایی از جمله آمریکا، نیوزیلند، کانادا، ژاپن، برونئی-دارلسلام، کره جنوبی، سنگاپور و منطقه هنگ کنگ که می توانند فقط با استفاده از مجوز الکترونیکی سفر (ETA) وارد این کشور شوند، سایر متقاضیان از کشورهای دیگر حتما باید نسبت به دریافت ویزا استرالیا که انواع مختلفی، با توجه به هدفتان از سفر به این کشور دارد، اقدام کنید. ویزای توریستی استرالیا یکی از پر طرفدار ترین آن ها می باشد، که به شش نوع مختلف تقسیم می شود.

ویزای الکترونیکی سفر زیر گروه 601 (Electronic Travel Authority)

این نوع از خدمات آنلاین ویزای توریستی استرالیا مختص کشورهایی است، که دولت استرالیا اعلام کرده است و پیش تر در این مطلب اعلام کردیم. این نوع ویزا حدود 20 دلار هزینه دارد.

دریافت این نوع ویزا استرالیا، راحت ترین و سریع ترین و کم هزینه ترین پروسه را دارد و حتما باید از خارج از خاک کشور استرالیا اقدام شود. متاسفانه صدور این نوع ویزا شامل حال ایرانیان نمی شود. همچنین این نوع ویزا مالتی بوده و طبق آن متقاضی می تواند طی 12 ماه سال و در هر بار به مدت حداکثر سه ماه، در این کشور اقامت داشته باشد.

ویزای توریستی زیر گروه 651 (eVisitor)

نوع دیگر ویزای توریستی استرالیا می باشد، که مانند ویزای نوع ETA کوتاه مدت و مالتی یک ساله محسوب می شود. شخص می تواند طی 12 ماه به صورت نامحدود به این کشور سفر کند و در هر بار اقامت به مدت 3 ماه در استرالیا اقامت داشته باشد.

نکته قابل توجه این است که تنها افراد بالای 18 سال در برخی از کشورها، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، می توانند ویزای توریستی و رایگان استرالیا را که زیر گروه ویزای 651 می باشد اخذ کنند. برای دریافت این نوع ویزا نیز باید از خارج از خاک استرالیا اقدام کنید.

این کشورها شامل بلغارستان، بریتانیا کبیر، بلژیک، جمهوری چک، کرواسی، قبرس، استونی، فنلاند، استونی، آلمان، مجارستان، یونان، ایتالیا، ایسلند، لتونی، ایرلند، مالت، لوکزامبورگ، نروژ، موناکو، هلند، لهستان، رومانی، پرتغال، جمهوری اسلواکی، جمهوری سن مارینو، سوئیس، اسپانیا، سوئد، واتیکان، اتریش می شود.

در صورتی که این نوع ویزای توریستی استرالیا تایید شود، برچسبی بر روی پاسپورتتان نخواهد خورد و سفارت آن را به صورت دیجیتالی به پاسپورت متقاضی اضافه می کند.

ویزای توریستی زیر گروه 771 (Transit visa)

ویزای ترانزیت و یا همان عبور از این کشور می باشد، که به صورت رایگان صادر می شود و به مدت 72 ساعت نیز اعتبار دارد. این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد سفر دوم را داشته و می خواهند از فرودگاه های این کشور برای پروازهای بعدی خود استفاده کنند. اصول کلی در رابطه با این نوع ویزا حضور صد در صدی مسافر در فرودگاه و خارج نشدن وی قبل از سفر بعدی می باشد. اما در ویزای توریستی زیر گروه 771 شخص در مدت 72 ساعت می تواند پیش از خروج از استرالیا، این مکان را ترک کند و به دیدار اقوام و بستگان خود در این کشور برود. این نوع ویزا استرالیا برای ایرانیان مناسب نمی باشد و تنها در مواردی خاص برای متقاضیان کاربرد دارد.

ویزای توریستی استرالیا زیر گروه 600 (Visitor)

این نوع ویزا برای اهداف مختلفی از جمله توریستی، قرار ملاقات کاری و یا بازدید افراد خانواده در استرالیا صادر می شود. این ویزا به صلاح دید افسر پرونده و همچنین شرایط متقاضی دارای اعتبار 3، 6 و 12 ماهه می باشد. با توجه به این نوع ویزا امکان گذراندن دوره آموزشی و تحصیلی کوتاه مدت را به مدت 3 ماه خواهید داشت. اما با دارا بودن آن اجازه فعالیت کاری و یا استفاده از خدمات پزشکی کشور استرالیا را نخواهید داشت. این ویزا کوتاه مدت بوده و تحت شرایط مرتبط با متقاضی و تصمیم گیری افسر پرونده به صورت یک و یا چند بار ورود صادر می شود.

رسیدگی به این نوع ویزا استرالیا بین 3 هفته تا یک ماه زمان می برد، و هزینه آن حدودا 140 دلار می باشد. برای این نوع ویزا استرالیا باید از خارج از خاک این کشور اقدام کنید، هزینه آن برای افرادی که از داخل خاک این کشور اقدام می کنند، برابر با 355 دلار استرالیا خواهد بود.

ویزای Visitor استرلیا دو زیر شاخه دیگر نیز دارد که شامل:

• ویزای توریستی Sponsored family stream

برای افرادی صادر می شود که با پشتیبانی مالی خانواده خود در استرالیا و دریافت دعوتنامه استرالیا از طرف آن ها (در صورتی که مقیم این کشور باشند) را تنها برای بازدید از اقوام و خانواده استفاده کند. این نوع ویزا استرالیا حدود 140 دلار هزینه دارد و به مدت 12 ماه اعتبار دارد. توجه داشته باشید که پشتیبان مالی و فرد دعوت کننده شما در استرالیا باید در طول مدتی که در این کشور حضور دارید، مبلغی را تحت عنوان security bond نزد دولت استرالیا به امانت بگذارد.

در صورتی که خانواده پشتیبان شما در استرالیا مایل به پرداخت هزینه های اقامت در استرالیا شما نباشند و تنها دعوتنامه این کشور را برایتان ارسال کنند، متقاضی ملزم به استفاده از ویزا Visitor زیر گروه 600 می باشد. مدت زمان رسیدگی به ویزاهای Family استرلیا بین یک ماه و نیم تا دو ماه می باشد.

• ویزای توریستی استرالیا Business visitor stream

این نوع ویزا استرالیا کوتاه مدت است و تنها 3 ماه اعتبار دارد. صرفا برای مصاحبه های کاری، جلسات و قراردادهای اولیه تجاری و نمایشگاه ها می توان از آن استفاده کرد و در صورت دریافت آن نباید در این کشور به کار و یا فروش محصول و خدمات مشغول شوید. درخواست این نوع ویزا استرالیا باید در خارج از خاک این کشور باشد و هزینه آنلاین ویزای کاری حدود 140 یورو بوده و معمولا بین 3 هفته تا یک ماه رسیدگی به آن زمان می برد.

ویزای توریستی زیر گروه 462 یا کار و تعطیلات (Work & Holiday)

این نوع ویزا برای جوانان بین 18 تا 30 سال طراحی شده است، تا با استفاده از آن طی مدت 12 ماه اقامت در استرالیا، هم زمان با گذراندن تعطیلات خود به مدت شش ماه نیز مشغول به کار (هر شغلی که امکان پذیر باشد) شوند. این نوع ویزا از نوع مالتی (چندبار ورود) می باشد و این امکان را می دهد تا علاوه بر کار به تحصیل برای حداکثر 4 ماه در استرالیا بپردازند. این نوع ویزا استرالیا نیز برای برخی کشورها محدودیت دارد و تنها شهروندان کشورهای اتریش، چین، شیلی، آرژانتین، جمهوری اسلواکی، اسپانیا، اسرائیل، مجارستان، پرو، مالزی، لهستان، لوکزامبورک، پرتغال، سن مارینو، ویتنام، اندونزی، سنگاپور، ایالات متحده آمریکا، تایلند، ترکیه، اوروگوئه، اسلوونی و جمهوری چک می توانند از خدمات آن استفاده کنند.

دولت استرلیا شرایطی از جمله تحصیلات دانشگاهی و یا حداقل دیپلم، مهارت های زبان انگلیسی و برای اثبات تمکن مالی متقاضی در سفر حداقل 5000 دلار استرالیا به همراه هزینه برگشت به کشور خود را تعیین کرده است. هزینه این نوع ویزا نیز حدود 450 دلار بوده و توجه داشته باشید، که فرد در صورت کار کردن در این کشور مشمول پرداخت مالیات و قوانین سازمان این کشور می شود. علاوه بر آن باید هزینه هایی از جمله چکاپ های سلامت، مدارک مورد نیاز پلیس استرالیا و اطلاعات بیومتریک را نیز به سایر هزینه های ویزای توریستی استرالیا اضافه کنید.

ویزای توریستی استرالیا زیر گروه 417 یا تعطیلات کاری (Working Holiday)

این نوع ویزا استرالیا برای آن دسته جوانان بین 18 تا 30 سال می باشد، که قصد رفتن به تعطیلات را داشته و در بین این تعطیلات نیز قصد کار کردن برای درآوردن مقداری از هزینه های اقامت در استرالیا را دارند. مدت زمان این نوع ویزا بیشتر از سایر ویزاهای معمولی استرالیا می باشد.

متاسفانه تنها متقاضیان کشورهای تایوان، سوئد، هلند، نروژ، مالت، جمهوری کره، ایتالیا، ژاپن، هنگ کنگ، ایرلند، فرانسه، فنلاند، آلمان، دانمارک، استونی، قبرس، کانادا، بلژیک و مجموعه کشورهای بریتانیای کبیر مشمول گرفتن ویزای گردشگری استرالیا (Working Holiday) می شوند. این مسئله دارای یک استثنا می باشد و برای شهروندان کانادایی و ایرلندی تا سن 35 سال ویزای توریستی استرالیا زیر گروه 417 ارائه می شود.

 

متاسفانه باید بگوییم با توجه به اطلاعات و ریزه کاری های مربوط به اخذ ویزا استرالیا، تا حدودی این کار را برای ایرانیان عزیز دشوار می کند. اما نباید نا امید شد!

اما می توانید با داشتن تاریخچه یا سابقه سفر و همچنین دعوتنامه این کشور تاثیر فراوانی بر روند اخذ ویزا استرالیا بگذارید و باعث تسریع آن شوید. همچنین برچسب ویزای شنگن و یا سایر کشورهای معتبر از جمله کانادا و انگلیس در پاسپورت شما، می تواند در تصمیم گیری افسر پرونده نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

از شرایط مهم برای اخذ ویزا توریستی استرالیا می توان به توانایی مالی مناسب متقاضی و پوشش هزینه های اقامت در استرالیا که حداقل ماهانه هزینه ای برابر با 1500 تا 2000 دلار استرالیا نیاز خواهید داشت، سابقه کافی سفر به کشورهای مختلف، از جمله کشورهای معتبر و عضو اتحادیه شنگن، توانایی متقاضی به اثبات داشتن رابطه خانوادگی و وابستگان برای بازگشت به وطن خود، پیش از اتمام تاریخ اعتبار ویزا، ارائه مدارک کامل به افسر پرونده و اینکه طی پنج سال گذشته نسبت به دریافت ویزا طولانی مدت اقامت استرالیا درخواست نداده باشد.

توجه داشته باشید، که فرد نباید هیچ گونه بدهی به دولت استرالیا و سابقه کیفری داشته باشد و از تمامی آزمایشات پزشکی و شخصیتی نیز باید جواب مثبت بگیرد. ارائه مدارک کامل و شفاف و مطابق با برنامه سفر که قابل استناد باشد نیز بسیار مهم است.

 

مراحل اخذ ویزا استرالیا

برای ایرانیان عزیز تمامی مراحل اخذ ویزا استرالیا به صورت آنلاین انجام خواهد شد و افراد باید از طریق سایت دولت استرالیا اقدام کنند. پروسه تعیین وقت سفارت، مصاحبه حضوری و جمع آوری اطلاعات بیومتریک برای دریافت ویزا استرالیا در ایران وجود نخواهد داشت.

بنابراین این مراحل باید به این صورت طی شود:

ابتدا باید یک حساب کاربری در سایت دولت رسمی استرالیا با آدرس www.online.immi.gov.au/lusc/register بسازید.

سپس باید در حساب کاربری خود وارد شده و از منو بار My application summary و گزینه New application فرم درخواست ویزا را دریافت کرده و پس از مطالعه دقیق نسبت به پر کردن آن اقدام کنید و از آن پرینت تهیه کنید.

سپس باید با استفاده از گزینه Import Application اطلاعات درخواستی را وارد کرده و مدارک مورد نیاز ویزا استرالیا را پیوست کرده و دکمه تایید (Confirm) را بزنید.

پس از بررسی و اطمینان از اطلاعات و مدارک پیوست شده، جهت ارسال مدارک و درخواست ویزا، باید بر روی گزینه Submit applications کلیک کنید.

برای پرداخت هزینه های ویزای توریستی استرالیا باید از طریق منو بار Manage Payments بر روی گزینه Pre-pay Paper Service کلیلک کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود.

پس از اتمام این مراحل، شماره پیگیری برای شما صادر می شود، که طبق آن می توانید تمام مراحل و روند پرونده خود را پس از گذشت سه هفته تا یک ماه پیگیری کنید. برای اینکار باید به بخش VEVO وارد شوید.

نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه کل پروسه، آنلاین صورت می گیرد، پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک و پرداخت هزینه، قادر به ایجاد تغییر و یا اضافه نمودن اسنادی به گزینه های مورد نظر وجود نخواهد داشت. بنابراین توصیه می کنیم که قبل از طی این مراحل، حتما با مشاوران مجربی که در شرکت های خدماتی به اطلاع رسانی در این زمینه مشغول هستند، مشورت کنید تا از انجام درست این امور اطمینان حاصل کنید.

همان طور که گفتیم مدت زمان رسیدگی به پرونده بین سه هفته تا یک ماه به طول می انجامد و این به دلیل آنلاین بودن خدمات سفارت این کشور، برای دریافت ویزای گردشگری استرالیا در ایران و همچنین حذف وقت سفارت و مصاحبه حضوری می باشد. گاهی نیز به دلیل درخواست بالای مراجعان برای دریافت ویزای توریستی استرالیا، نوع ویزای درخواستی و یا هر گونه ایرادی در پرونده ممکن است زمان رسیدگی به پرونده بیشتر از تایم مورد نظر شده و گاهی تا یک ماه و نیم نیز به طول انجامد.

برای تمدید ویزای گردشگری استرالیا زیر گروه 600 می توانید پیش از اتمام تاریخ اعتبار ویزای گردشگری استرالیا، و زمانی که هنوز در خاک این کشور حضور دارید، اقدام کرده و یا درخواست ویزای جدید Visitor را ارائه دهید. ویزای زیر گروه 600 برای اولین بار برای متقاضیان ایرانی با اعتبار سه ماهه و در برخی موارد، که کمتر پیش می آید به مدت شش ماه و یا یک سال اعتبار دارد.

لازم به ذکر است که برای استفاده از موقعیتی که اعلام شد، باید شرایط خاصی داشته باشید. اگر جزء متقاضیانی باشید که ویزای توریستی استرالیا شما با موقعیت 8503 (no further stay condition) صادر شده و اعتبار پاسپورت شما کافی نباشد، امکان درخواست تمدید و یا درخواست ویزای جدید در خاک این کشور را نخواهید داشت. در غیر این صورت از سه هفته قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزای خود می توانید برای تمدید ویزای خود اقدام کنید.

برای تمدید مجدد ویزا استرالیا و یا درخواست مجدد ویزای توریستی کشور استرالیا باید به هنگام حضور در این کشور، مبلغ 345 دلار و برای بار دوم باید مبلغ 1045 دلار استرالیا بپردازید.

تمدید مجدد این نوع ویزا برای ایرانیان، با توجه به این هزینه ها، تا حدودی با ریسک همراه می باشد. در صورتی هم که با درخواست شما موافقت شود، می تونید تنها به مدت 12 ماه دیگر در این کشور اقامت داشته باشید.

برای درخواست ویزای توریستی زیر گروه باید مدارکی را به صورت آنلاین در سایت دولت این کشور لود شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی استرالیا:

• فرم پر شده درخواست ویزا استرالیا

• دو قطعه عکس بیومتریک 3.5*5

• کپی پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار از زمان صدور ویزا استرالیا

• ترجمه رسمی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت به همراه مهر دادگستری و وزرات امور خارجه

• پرداخت هزینه های رسیدگی به پرونده متقاضی

• کپی از تمام صفحات گذرنامه قدیمی

• گواهی تمکن مالی از جمله ریز سه ماهه حساب بانکی، فیش حقوقی، گواهی موجودی حساب و گردش مالی

• برنامه دقیق سفر و توضیح دلایل سفر

• مدارک و اسناد ملکی، مدارک مالی و سند ازدواج جهت نشان دادن انگیزه بازگشت به کشور خود

• رزرو یکی از هتل های استرالیا

• رزرو بلیط رفت و برگشت به استرالیا

• گواهی اشتغال به کار از جمله، نامه اشتغال به کار، نامه مرخصی، قرارداد کاری، حکم کارگزینی، لیست بیمه تامین اجتماعی

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان ودانش آموزان (آخرین کارنامه تحصیلی)

دعوتنامه استرالیا به همراه کپی پاسپورت، مدارک تابعیت، آدرس و اطلاعات کامل شخص دعوت کننده در استرالیا (در صورت داشتن دعوتنامه)

درج نظر