فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
دلایل ریجکت ویزای شینگن
امتیاز 5 از 5 از بین 370 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید شینگن

دلایل ریجکت ویزای شینگن

متاسفانه در سال های اخیر میزان ریجکت ویزای شینگن بسیار افزایش یافته است و سفارت کشور های اروپایی مستقر در ایران به دلایل مختلفی درخواست متقاضیان ایرانی را رد می کنند در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل ریجکت ویزای شینگن و همچنین راه های رفع آن بپردازیم، اطلاع از دلایل ریجکت ویزای شینگن می تواند تا حد زیادی به دریافت بی دردسر ویزای شما کمک کند پس اگر قصد سفر به هر یک از کشور های اروپایی را دارید در ادامه با ایران ویزا همراه باشید.

ویزای شینگن

ویزای شینگن مجوز ورود به 26 کشور عضو پیمان شینگن واقع در قاره اروپا می باشد، دارندگان این ویزا می توانند برای مدت زمان مشخص به هر یک از کشور های عضو پیمان شینگن نظیر اتریش، بلژیک، اسپانیا، هلند، فرانسه، ایتالیا، آلمان و غیره سفر کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای شینگن و انواع آن می توانید به مقاله مربوطه در بخش ویزای های سایت مراجعه نمایید.

 

 

دلایل ریجکت ویزای شینگن

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله اشاره کردیم، امروزه شاهد افزایش میزان ریجکت ویزای شینگن از سوی سفارت کشور های اروپایی واقع در ایران می باشیم و این امر دلایل متعددی دارد که برخی از آن ها عبارتند از ارائه برنامه مبهم، عدم ارائه مدارک اقامت، سوء سابقه کیفری، ارائه مدارک جعلی و غیره که در ادامه این بخش از مقاله به بررسی تمامی آن ها خواهیم پرداخت.

1. اقدام از سفارت اشتباه

درست است که با دارا بودن ویزای شینگن شما می توانید به سادگی به تمامی کشور های عضو پیمان شینگن سفر کنید، اما در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزا باید از طریق سفارت کشوری که قصد سفر به آن را دارید، اقدام نمایید، به طور مثال اگر مقصد شما کشور فرانسه می باشد باید درخواست ویزای خود را به سفارت فرانسه ارائه بدهید در غیر این صورت ویزای شما به سبب ارائه برنامه سفر مبهم رد خواهد شد.

2. ارائه مدارک جعلی

ارائه و استفاده از مدارک جعلی یکی از نباید های دریافت ویزای شینگن می باشد، افرادی که از مدارک جعلی استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که این امر بی شک در انتها به ریجکت ویزای آن ها منجر می شود! سفارت کشور های عضو پیمان شینگن سختگیری بسیاری در رابطه با مدارک جعلی دارند و در صورت مشاهده مورد در پرونده هر یک از متقضیان علاوه بر رد درخواست نام آن ها در سیستم یکپارچه سفارت های اروپایی به عنوان متخلف ثبت می شود و این امر کاملاً به ضرر فرد متقضی است.

3. عدم ارائه مدارک اقامت

شما پیش از سفر به هر یک از کشور های عضو پیمان شینگن باید محل اقامت خود را مشخص کرده و مدارک اقامت خود نظیر واچر هتل را به سفارت ارائه دهید، برخی از افراد و یا کارگزاران دریافت ویزای شینگن بدون توجه به اهمیت ارائه مدارک اقامتی گاهاً از ارائه آن ها خودداری کرده و یا سعی در ارائه مدارک مبهم و یا متناقض دارند در این صورت سفارت مربوطه می تواند پس از اطمینان از تناقض مدارک می تواند به راحتی درخواست ویزای شما را رد کنند.

4. سوء سابقه کیفری

افرادی که در گذشته هر گونه سابقه کیفری داشته اند به سختی می توانند ویزای شینگن را دریافت نمایند، برای سفارت کشور های اروپایی بسیار مهم است که فرد ویزا شونده به قوانین و استاندارد های زندگی در اروپا مقید باشد.

5. پاسبورت نامعتبر، مخدوش و یا آسیب دیده

گذرنامه یکی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن می باشد و باید بدانید که سفارت درخواست افرادی را که دارای پاسبورت مخدوش، آسیب دیده و یا ناقص می باشند را رد می کند، همچنین لازم به ذکر است که هنگام ارسال درخواست ویزا، گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار (برخی از سفارت ها سه ماه) و دو صفحه خالی داشته باشد در غیر این صورت به احتمال زیاد ویزای شما ریجکت خواهد شد.

6. مدارک مالی ناکافی برای تأمین هزینه های سفر

یکی از رایج ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن، کمبود مدارک مالی به جهت تأمین هزینه های سفر به اروپا می باشد، متقاضیان ویزای شینگن باید گزارش مالی (معمولاً سه ماه اخیر) را به سفارت ارائه دهید، علاوه بر این موجودی فعلی حساب بانکی شخص متقضی نیز توسط سفارت مورد بررسی قرار می گیرد.

7. احتمال عدم بازگشت متقضی

متقضی ویزای شینگن با ارائه مدارکی نظیر سند ملکی، مدارک اشتغال و همچنین بلیط برگشت می تواند به سفارت اطمینان بدهد که قصد پناهندگی ندارد و بعد از پایان مدت زمان ویزا به کشور خود باز خواهد گشت، اگر آفیسر پرونده به بازگشت شخص متقضی شک کند به راحتی می تواند درخواست ویزای شینگن را رد کند.

جالب است بدانید که دلیل بیش از 90 درصد ریجکتی های ویزای شینگن وجود احتمال عدم بازگشت متقضی می باشد، بنابراین اگر قصد سفر به اروپا را دارید با ارائه مدارک معتبر احتمال ریجکت درخواست خود را به حداقل برسانید.

8. عدم ارائه برنامه سفر شفاف 

متقضی ویزای شینگن موظف است که برنامه سفر خود را به صورت کامل و روشن به سفارت کشور مقصد ارائه دهد، در صورت وجود ابهام در برنامه سفر شما آفیسر پرونده به راحتی درخواستتان را رد می کند.

9. سابقه اقامت بیش از حد مجاز

دارندگان ویزای شینگن می توانند در یک بازه 180 روزه به مدت 90 روز در کشور های عضو پیمان شینگن اقامت نمایند، اگر سفر شما به مناطق عضو پیمان شینگن بیش از 90 روز به طول بیانجامد، به احتمال بسیار زیاد درخواست های بعدی شما مبنی بر صدور ویزای شینگن از طرف سفارت رد خواهد شد.

10. عدم ارائه بیمه مسافرتی معتبر

شخص متقضی ویزای شینگن باید بیمه مسافرتی معتبری را به سفارت کشور مقصد ارائه دهد، عدم ارائه این مورد یکی از مهم ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن به شمار می آید، البته توجه داشته باشید که در صورت ارائه بیمه اگر سفارت، تشخیص دهد که شرکت کارگزار بیمه شما معتبر نیست درخواست ویزای شما را رد خواهد کرد.

11. لغو دعوتنامه

داشتن دعوتنامه برای دریافت ویزای شینگن برخی از کشور ها ضروری و برای برخی از ها امتیاز به شمار می آید به گونه ای که افرادی که دعوتنامه دارند احتمال رد شدن درخواستشان بسیار کم می باشد، اما گاهاً دعوتنامه از طرف شخص ارسال کننده لغو می شود، در این صورت سفارت نسبت به ریجکت درخواست ویزای شما اقدام خواهد کرد.

12. سن 

سفارت کشور های اروپایی واقع در ایران، به افراد مجرد زیر سی سال به سختی ویزای شینگن می دهند، چرا که معتقد اند که احتمال پناهنده شدن این دست از متقضیان بسیار بالا است، البته فراموش نکنید که شما با ارائه مدارک کافی و معتبر می توانید آفیسر پرونده را متقاعد کرده و ویزای شینگن خود را دریافت نمایید.

13. حساب سازی

برخی از متقاضیان برای اثبات تمکن مالی به سفارت کشور های اروپایی اقدام به حساب سازی می کنند، حساب سازی عبارتست از واریز یک مبلغ قابل توجه به حساب راکد، این امر باعث می شود که سفارت نسبت به تمکن مالی شما شک کرده و درخواست ویزای شما را رد نماید بنابراین از انجام دادن این امر خودداری نمایید.

14. سابقه سفر ضعیف 

یکی از مواردی که سفارت پیش از صدور ویزا بررسی می کند، سابقه سفر های خارجی و ویزا های دریافتی شخص متقضی می باشد، اگر شما قصد دارید به یکی از کشور های عضو پیمان شینگن سفر کنید و سابقه سفر به خارج از کشور را ندارید باید بدانید که احتمال ریجکت شدن درخواست شما بسیار بالا است. 

ریجکت ویزای شینگن

همانطور که می دانید ویزای شینگن به دلایل مختلفی ممکن از ریجکت شود، پس از اعلان ریجکتی شما نامه ای از سفارت مربوطه دریافت می کنید که در آن علت ریجکت شدن درخواست ویزای شما بیان شده است، در ادامه می توانید نمونه ای از نامه ریجکتی ویزای شینگن که توسط سفارت فرانسه ارسال شده است را مشاهده نمایید.

افرادی که درخواست ویزای آن ها به هر دلیل ریجکت می شود، هنگام اقدام مجدد باید بسیار دقیق عمل کنند، چرا که درخواست کسانی که بیش از یکبار سابقه ریجکت ویزا دارند با سخت گیری بسیار بررسی می شود و باید بدانید که در اغلب مواقع سفارت ها از دادن ویزا به چنین متقاضیانی اجتناب می کنند، بنابراین اگر ویزای شینگن شما به هر دلیلی ریجکت شده است، پیش از اقدام دوباره حتماً با کارشناسان معتبر مشورت کنید، کارشناسان مجرب ایران ویزا آماده ارائه خدمات خود به متقاضیان ویزای شینگن می باشد برای ارتباط با کارشناسان ما و همچنین مشاوره رایگان در تمامی زمینه ها می توانید به صفحه فرم مشاوره رایگان مراجعه نمایید.

رفع ریجکتی ویزای شینگن

اولین اقدام برای رفع ویزای ارسال نامه اعتراض به سفارت مربوطه می باشد، افرادی که درخواست آن ها توسط سفارت رد شده است پس از اطلاع از دلیل یا دلایل ریجکت ویزا می توانند نسبت به ارسال نامه اعتراض اقدام نمایند، توجه داشته باشید که این نامه بسته به شرایط شما باید از نظر محتوایی دارای اطلاعات زیر باشد:

- اطلاعات فردی

- تاریخ دقیق رد درخواست ویزای شینگن

- دلیل یا دلایل ریجکت ویزای شینگن

- توضیحات شخص متقضی در رابطه با بروز اشتباه در زمینه صدور ویزا

نکات مهم در رابطه با ریجکت ویزای شینگن

- پس از ریجکت ویزای شینگن افراد می توانند بلافاصله درخواست مجدد خود را مبنی بر صدور ویزای شینگن به سفارت ارسال نمایند اما بد نیست بدانید که بهتر است بعد از 6 ماه نسبت به دریافت مجدد ویزا اقدام کنید (توجه داشته باشید که هیچ قانونی در این زمینه وجود ندارد و این مورد کاملاً تجربی به دست آمده است).

- از آنجایی که ریجکت شدن ویزای شینگن خسارت های بسیاری از نظر اعتباری و زمانی به شخص متقضی وارد می کند، بهتر است برای دریافت ویزا از دانش و تجربه کارشناسان مجرب و فعال در زمینه دریافت ویزا استفاده کنید، در نظر داشته باشید که کارشناسان ایران ویزا همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره رایگان به شما همراهان گرامی می باشند.

اگر قصد سفر به اروپا و دریافت ویزای شینگن را دارید کافیست فرم مربوطه را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

درج نظر