فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
ویزای توریستی شینگن
امتیاز 5 از 5 از بین 105 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید شینگن

ویزای توریستی شینگن

حوزه شینگن واقع در قاره اروپا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا می باشد و افرادی که از سراسر دنیا قصد سفر به یکی از 26 کشور عضو معاهده شینگن را دارند برای ورود به این کشور باید نسبت به دریافت ویزای توریستی شینگن اقدام نمایند، در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعاتی کلی در رابطه با ویزای توریستی شینگن، مراحل دریافت، هزینه اخذ ویزا، نکات ضروری و غیره در اختیارتان قرار دهیم.
ویزای توریستی شینگن چیست؟
ویزای شینگن در واقع مجوز ورود به کشور های عضو پیمان شینگن می باشد و ویزای توریستی شینگن نوعی از این ویزا است، ویزای مذکور برای افرادی که با هدف گردشگری و یا بازدید از اقوام و آشنایان خود سفر می کنند صادر می شود، بد نیست بدانید که ویزای توریستی شینگن ویزای نوع C می باشد که در دو نوع سینگل و مالتیپل صادر می شود، دارندگان ویزای توریستی سینگل تنها یک بار اجازه ورود به حوزه شینگن را دارند، اما دارندگان ویزای مالتیپل می توانند به صورت نا محدود وارد حوزه شینگن شوند، علاوه بر این دارندگان ویزای توریستی شینگن از مزایای دیگری نیز برخوردار می شوند که برخی از آن ها عبارتند از:
- امکان سفر به تمامی کشور های عضو پیمان شینگن تنها با داشتن ویزای یک کشور
- ایجاد سابقه سفری مناسب (به منظور سهولت در دریافت ویزا های بعدی)
- به موجب این ویزا می توانید 90 روز در یک بازه زمانی 180 روزه در منطقه شینگن اقامت داشته باشید.
شرایط دریافت ویزای توریستی شینگن چیست؟
همانطور که پیش تر اشاره کردیم، افرادی که قصد سفر به کشور های منطقه شینگن با هدف گردشگری و یا بازدید از اقوام را دارند باید ویزای توریستی شینگن را دریافت کنند، باید بدانید که دریافت ویزای توریستی شینگن ملزم به داشتن شرایط خاصی می باشد که در ادامه لیستی از آن ها را مشاهده می کنید.
- تمکن مالی | متقاضیان ویزای توریستی شینگن باید مدارکی مبنی بر توانایی تأمین هزینه های سفر خود به سفارت ارائه دهند تا ثابت شوند که از نظر مالی واجد شرایط سفر به اروپا هستند.
- تاریخچه سفری | تاریخچه سفری عبارت است از ویزای تمامی مقاصدی که فرد متقضی پیش از اقدام به دریافت ویزای توریستی شینگن سفر کرده است، توجه داشته باشید که عدم وجود تاریخچه سفری غنی می تواند از علل ریجکت ویزا باشد.
- عدم سوء سابقه کیفری | هر گونه سوء سابقه کیفری در پرونده شخص متقضی ویزای توریستی شینگن منجر به ریجکت ویزای وی می شود.
مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی شینگن 
افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی شینگن را دارند باید مدارکی را به سفارت کشور مقصد ارائه دهند، در این بخش از مقاله قصد داریم لیستی از این مدارک را بیان کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن می توانید به مقاله مربوطه در سایت ایران ویزا مراجعه نمایید.
- عکس پرسنلی
- واچر هتل (مدارک مربوط به محل اقامت در طول سفر)
- فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی شینگن
- رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
- بیمه مسافرتی
- دعوتنامه معتبر
- مدارک تضمین بازگشت به کشور مبدأ (سند ملکی)
- اصل و کپی پاسپورت (با حداقل 6 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
- گواهی اشتغال به کار
قیمت ویزای توریستی شینگن
هزینه اخذ ویزای توریستی شینگن در قالب وقت سفارت از متقاضبان ویزای توریستی شینگن دریافت می شود، این مبلغ برای ویزای توریستی که نوعی از ویزای کوتاه مدت شینگن می باشد 60 بورو است، البته در نظر داشته باشید که مبلغ ذکر شده بدون احتساب هزینه خدمات کارگزاری و همچنین مالیات می باشد، همچنین لازم به ذکر است که هزینه وقت سفارت به هیچ عنوان قابل استرداد نیست و باید به صورت نقدی و در محل سفارت پرداخت شود.
روند دریافت ویزای توریستی شینگن 
1. دریافت وقت سفارت از کشور مقصد | ابتدایی ترین مرحله برای دریافت ویزای توریستی شینگن دریافت وقت سفارت می باشد بدین منظور متقاضیان می توانند به سایت سفارت کشور مقصد مراجعه کرده، فرم درخواست وقت سفارت را تکمیل و برای ایمیل مندرج در سایت سفارت ارسال کنند، البته شما می توانید از خدمات دریافت وقت سفارت تیم ایران ویزا نیز استفاده نمایید.
2. جمع آوری مدارک مورد نیاز | دومین مرحله برای اخذ ویزای توریستی شینگن جمع آوری مدارک مورد نیاز این نوع از ویزا می باشد، این مرحله بسیار حائز اهمیت است چرا که نتیجه درخواست متقاضیان تا حد بسیاری به مدارکی که به سفارت ارائه می دهند بستگی دارد.
3. پرداخت هزینه ها، مصاحبه و ارائه مدارک به سفارت | سومین و آخرین مرحله در روند درخواست ویزای توریستی مراجعه به سفارت، پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا و ارائه مدارک به افسر سفارت و انجام مصاحبه می باشد، پس از این مرحله متقاضیان باید منتظر ایمیل سفارت بمانند.
نکات ضروری در رابطه با ویزای توریستی شینگن
- بهترین زمان برای شروع روند درخواست ویزای شینگن حدود 4 ماه پیش از موعد سفر می باشد.
- دریافت ویزای توریستی شینگن به منزله اجازه اقامت طولانی مدت در حوزه شینگن نمی باشد و افرادی که با ویزای توریستی بیش از 90 روز در کشور های اروپایی اقامت می کنند، مشمول جریمه خواهند شد.
- با ویزای توریستی شینگن تنها می توان به کشور های عضو پیمان شینگن سفر کرد و برای سایر کشور ها نظیر کانادا باید ویزای مخصوص کشور مورد نظر را دریافت نمایید.
- اگر برای اولین بار است که قصد دریافت ویزای شینگن را دارید، توصیه ما به شما استفاده از تجارب و نظرات کارشناسان فعال در این زمینه می باشد، چرا که در صورت ریجکت شدن درخواست ویزایتان باید حداقل شش ماه صبر کرده و پس از آن نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایید، علاوه بر این شانس دریافت ویزای شما تا حدی کاهش می یابد.
امیدواریم مطالعه این بخش از سایت ایران ویزا برای شما کاربران گرامی مفید واقع شود و اطلاعاتی در رابطه با ویزای توریستی شینگن، نحوه دریافت آن و غیره کسب کرده باشید، لازم به ذکر است که تیم ایران ویزا آماده ارائه خدمات اخذ ویزای شینگن و دریاف اقامت اروپا می باشد، در صورت نیاز به خدمات مذکور می توانید از طریق صفحه تماس با ما، درخواست خود را برایمان ارسال نمایید.

درج نظر