فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
هزینه های زندگی در ترکیه
امتیاز 5 از 5 از بین 444 امتیاز دهنده به هزینه زندگی ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه

به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی در ترکیه متوسط است. هزینه زندگی در ترکیه در برخی موارد و خدمات در این کشور بالاتر و در برخی دیگر پایین تر از ایران می باشد. در ترکیه می توانید با توجه به بودجه و توانایی خود زندگی کنید و برای خود مسکن و یا خورد و خوراک تهیه کنید، ولی باید توجه داشته باشید که برای هزینه زندگی در ترکیه حتما باید مشغول به کار و درآمد زایی باشید که برای آن می توانید ویزا ترکیه برای کار در این کشور را تهیه کنید.

اولین هزینه بسیار مهم و اساسی در ترکیه اجاره خانه می باشد که به شما بستگی دارد که در کدام شهر می خواهید اقامت داشته باشید، می خواهید در مرکز شهر باشید و یا در حاشیه، خانه آپارتمانی باشد و یا ویلایی و سایر موارد. درباره ترکیه باید بگوییم که هزینه اجاره یک آپارتمان 70 متری به بالا و یک خوابه و با توجه به اینکه در مرکز شهر باشد یا نه از حدود 900 لیر در ماه شروع می شود. اگر در مرکز شهر می خواهید خانه ای قدیمی ساز اجاره کنید می توان گفت حدودا ماهانه 1000 تا 1100 لیر باید پرداخت کنید. همچنین با همین قیمت می توانید در فواصل دورتر از مرکز شهر آپارتمان های تازه ساز تهیه کنید. لازم به ذکر است که بیشتر خانه هایی که در مرکز شهر قرار دارد قدیمی ساز هستند و اگر به دنبال خانه های تازه ساز برای اقامت در ترکیه می گردید باید به اطراف شهر نیز سر بزنید.

دومین هزینه زندگی در ترکیه که بسیار اساسی و مهم می باشد، تهیه خودرو است. می توان گفت که حدودا تهیه خودرو در ترکیه در مقاسیه با ایران یکی می باشد. متاسفانه هزینه بنزین در ترکیه بالا است و بین 5.5 تا 6 لیر برای هر لیتر بنزین می باشد، که اگر خانواده ها درآمدی برابر با ماهانه 7000 لیر نداشته باشند، نمی توانند از پس هزینه های آن بر بیایند. در عوض این کشور سیستم حمل و نقل عمومی گسترده و به صرفه ای دارد.

 

هزینه های خورد و خوراک نیز که از دیگر مسائل مهم در هزنیه زندگی در ترکیه است با ایران تفاوت زیادی ندارد. هزینه حدودا یک کیلو گوشت در ترکیه از 55 تا 75 لیر می باشد. در سایر موارد نیز می توان گفت قیمت لبنیات مثل ماست 4 تا 5 لیر، ماکارونی 3 لیر، شیر 3 تا 5 لیر،  چای بسته ای 15 تا 20 لیر، حبوبات 8 تا 15 لیر و برنج ترک 6 تا 8 لیر می باشد.

درج نظر