فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
دعوتنامه شینگن
امتیاز 5 از 5 از بین 242 امتیاز دهنده به اطلاعات مفید شینگن

دعوتنامه شینگن

دعوتنامه یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن می باشد، البته ارائه این مدرک ضروری نیست اما متقاضیانی که دعوتنامه از طرف شهروندان کشور مقصد به سفارت تحویل می دهند، شانس بیشتری برای اخذ ویزای شینگن دارند. این مقاله در رابطه با دعوتنامه ویزای شینگن و انواع آن می باشد، بنابراین اگر به اطلاعات مذکور نیاز دارید در ادامه ایران ویزا را همراهی کنید.
دعوتنامه شینگن چیست؟
دعوتنامه در واقع نامه ای رسمی از سوی یکی از دوستان و یا اقوام درجه یک فرد متقضی می باشد که توسط دفاتر شهرداری کشور مورد نظر صادر می شود، خوب است بدانید که ارسال دعوتنامه کشور های شینگن به معنی پشتیبانی کامل از مسافر به هنگام اقامت در کشور اروپایی می باشد به همین جهت نیز شخص فرستنده باید دارای شرایط خاص و مطلوب از هر نظر باشد در غیر این صورت اجازه ارسال دعوتنامه را ندارد.
دعوتنامه شینگن چند نوع مختلف دارد؟ 
همانطور که پیش تر اشاره کردیم ارسال دعوتنامه به منزله پشتیبانی از مسافر در طول سفر می باشد و به سفارت تضمین می دهد که شخص متقضی قصد اقامت غیر قانونی در کشور مقصد را ندارد، لازم به ذکر می باشد که دعوتنامه شینگن مانند دعوتنامه سایر کشور ها انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
دعوتنامه تجاری | این نوع از دعوتنامه شینگن برای افرادی که با هدف شرکت در همایش ها یا دوره های آموزشی به کشور اروپایی سفر می کنند صادر می شود. در این نوع دعوتنامه باید روابط تجاری، هدف از سفر به صورت کامل و شفاف ذکر شود، از مدارکی که همراه با دعوتنامه تجاری باید به سفارت تحویل داده شود می توان به گواهی اشتغال به کار شخص متقضی در کشور مبدأ اشاره کرد.
دعوتنامه خانوادگی | این نوع از دعوتنامه از سوی بستگان درجه یک شخص متقضی ارسال می شود و به موجب آن ارسال کنندگان تضمین می کنند که در طول سفر از مسافر مورد نظر حمایت خواهند کرد.
دعوتنامه توریستی | افرادی که با هدف گردشگری به کشور اروپایی سفر می کنند باید دعوتنامه توریستی به سفارت ارائه دهند.
دعوتنامه نمایشگاهی | این نوع از دعوتنامه شینگن در واقع همان دعوتنامه تجاری است که برای تاجران از طرف شرکت های مختلف به منظور شرکت افراد در نمایشگاه های خاص صادر می شود، توجه داشته باشید که شرکت ارسال کننده دعوتنامه باید به طور دقیق علت دعوت شخص متقضی را شرح دهد.
دعوتنامه پزشکی | دعوتنامه پزشکی برای بیمارانی که با هدف ادامه درمان به کشور مقصد سفر می کنند، از سوی مراکز درمانی و یا پزشک معالج ارسال می شود.
دعوتنامه تحصیلی | دعوتنامه تحصیلی در واقع باید از سوی دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی معتبر برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند ارسال شود.
در دعوتنامه شینگن باید به چه مواردی اشاره شود؟
دعوتنامه شیوه نگارش مخصوصی دارد و باید شامل اطلاعات واقعی، کامل و شفاف باشد در غیر این صورت فاقد ارزش می شود در ادامه لیستی از اطلاعات الزامی برای ثبت در دعوتنامه را مشاهده می کنید.
- نام و نام خانوادگی شخص دعوت شونده 
- اطلاعات تماس سفارت
- نام و نام خانوادگی شخص دعوت کننده 
- اسناد مورد نیاز (اسناد اثبات وجود محل اقامت)
- تاریخ نگارش دعوتنامه 
- تاریخ دعوت (سفر)
- هدف از سفر 
- شماره پاسپورت شخص دعوت شونده 
- اطلاعات تماس فرد دعوت کننده 
- عکس پاسپورت شخص دعوت شونده 
لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات باید به صورت کاملاً رسمی درج شود چرا که این نامه یک نامه کاملاً رسمی می باشد و باید بازگشت شخص دعوت شده به کشور مبدأ و همچنین حمایت دعوت کننده را تضمین کند.
نکات ضروری در رابطه با دعوتنامه شینگن
- افرادی که دعوتنامه ارائه می کنند و این در دعوتنامه به محل اقامتشان در کشور مقصد اشاره شده است نیازی به تحویل واچر هتل یا مدارک محل اقامت به سفارت ندارند.
- پیش از ثبت نام در کنفرانس های خارجی از معتبر بودن آن ها اطمینان حاصل نمایید چرا که دعوتنامه غیر معتبر تأثیر منفی در نتیجه درخواست شما دارد.
- شانس دریافت ویزا با وجود دعوتنامه تا حد زیادی افزایش می یابد اما در نظر داشته باشید که دعوتنامه تنها در صورت معتبر بودن تأثیر مثبت دارد در غیر این صورت ممکن است منجر به ریجکت درخواست شما شود.
- ارائه دعوتنامه برای اخذ ویزای بسیاری از کشور های عضو شینگن امری ضروری نیست اما به طور کلی همانطور که پیش تر اشاره کردیم منجر به تسهیل اخذ ویزا می شود.
- پس از پایان مدت زمان مندرج در دعوتنامه نیز می توانید در حوزه شینگن اقامت کنید (در صورت اعتبار داشتن ویزا)، اما برای زمان هایی که در دعوتنامه ذکر نشده است باید واچر هتل و یا مدارک اقامتی تحویل دهید.
- در صورتی که دعوتنامه از سوی دوستان و یا خویشاوندان درجه دو ارسال شود شخص متقضی باید مدارکی به منظور اثبات رابطه مذکور به سفارت ارائه دهد، به منظور ارائه مدارک کامل و درست می توانید از کارشناسان مجرب تیم ایران ویزا مشورت بگیرید. 
امیدواریم این بخش از سایت برای شما کاربر گرامی مفید واقع شود و بتوانید از اطلاعات این مقاله استفاده کنید، در صورت نیاز به مشاوره می توانید از طریق فرم تماس با ما، درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل کنند.

درج نظر