فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
فرودگاه های سوئد
امتیاز 5 از 5 از بین 304 امتیاز دهنده به فرودگاه ها سوئد

فرودگاه های سوئد

یکی از فرودگاه های سوئد که قصد داریم در این مطلب به شما معرفی کنیم فرودگاه بین المللی آرلاندا (Stockholm-Arlanda flygplats) واقع در شهر استکهلم پایتخت سوئد است. این فرودگاه از بزرگترین فرودگاه های سوئد می باشد که به نوعی پل ارتباطی سایر کشورها با سوئد است.

ترافیک های هوایی که در سال 1960 در منطقه اسکاندیناوی پیش آمد، باعث شد که مسئولان وقت سوئد از این فرودگاه، که صرفا برای آموزش راه اندازی شده بود، همراه با تغییر کاربری استفاده کنند. در سال 1962 این فرودگاه به عنوان فرودگاه مسافربری شروع به کار کرد. این فرودگاه در حال حاضر در 40 کیلومتری اوپسالا و 37 کیلومتری مارتا که نزدیک به استکهلم می باشد، قرار گرفته است. همچنین به عنوان سومین فرودگاه بزرگ کشورهای شمال اروپا نیز شناخته شده است. این فرودگاه در سال 2017 حدود 27 میلیون مسافر را جا به جا کرده است، که از این تعداد 21.2 میلیون نفر مسافر بین المللی و حدود 5.5 میلیون نفر نیز مسافران داخلی بوده اند.

فرودگاه آرلاندا به عنوان قطب اصلی و مرکزی شرکت های هواپیمایی اسکاندیناوی، نکست جت و شاتل هوایی نروژ می باشد. سایر شرکت های هواپیمایی که در این فرودگاه فعالیت دارند شامل ایجین ایرلاینز، ایرفلوت، ایرعربیا، ایرچاینا، ایرفرانس، ایر ایندیا، ایربالتیک، اطلس گلوبال، آسترین ایرلاینز، هواپیمایی کرواسی، دلتا ایر لاینز، ایران ایر، ترکیش ایرلاینز و... می باشد.

فرودگاه آرلاندا دارای 5 ترمینال مسافربری می باشد، که ترمینال 5 آن به روزترین ترمینال آن است و تمامی پروازهای بین قاره ای و سایر پروازهای بین الملی و درون قاره ای از این ترمینال و ترمینال شماره 2 انجام می پذیرد.

راه های دسترسی به این فرودگاه نیز از طریق قطار، تاکسی و اتوبوس امکان پذیر می باشد. از امکانات این فرودگاه نیز سالن پروازهای VIP و فرست کلاس جداگانه، وجود رستوران های مختلف در تمامی ترمینال ها، فروشگاه ها، حضور پلیس محلی، صندلی های مناسب برای استراحت مسافران، حمل و بسته بندی بار در فرودگاه برای مسافران، دستگاه های خودپرداز، باجه های بانکی و صرافی در تمامی ترمینال ها می باشد.

از دیگر فرودگاه های سوئد، فرودگاه لاندوتر واقع در گوتنبرگ می باشد. فرودگاه مسافربری همگانی بوده و دارای یک باند پرواز به طول 3299 متر است. این فرودگاه قادر به جابه جایی حدود چهار میلیون مسافر می باشد. این فرودگاه در جنوب غرب سوئد واقع شده است و دومین فرودگاه سوئد، بعد از فرودگاه آرلاندا می باشد و به عنوان دروازه ورود به جنوب غرب سوئد شناخته شده است.

خطوط هواپیمایی که در فرودگاه لاندوتر گوتنبرگ فعالیت دارند ایر فرانس، نروژین ایر اینترنشنال، فین ایر، آیسلند ایر، رایانیر، نروژین ایرشاتل، ایران ایر، ایبریا، هاپ، بریتیش ایرویز و... می باشند. این فرودگاه شامل حدود 65 درصد از تمام مسافران بین المللی و حدود 80 درصد از مسافران داخلی می باشد.

فرودگاه کپنهاگ کاستورپ (Copenhagen Kastrup) از جمله فرودگاه های سوئد است که بیشترین خطوط هوایی را در اختیار دارد، که سفر های توریستی به جنوب سوئد و جزایر کپنهاگ و مالمو را انجام می دهد و از فرودگاه های اصلی سوئد محسوب می شود. این جزایر از جاذبه های گردشگری سوئد محسوب می شوند و بیشتر افرادی که ویزا سوئد را دریافت کرده اند، از این مناطق دیدن می کنند.

تعدادی فرودگاه کوچکتر در این کشور وجود دارد. از جمله این فرودگاه های سوئد، فرودگاه اسکاوستا (Stockholm Skavsta)  که به فاصله صد کیلومتری استکهلم و نزدیک به شهر نیکوپینگ است. این فرودگاه پروازهای کم هزینه تری دارد.

فرودگاه واستراس (Stockholm Västerås) واقع در صد کیلومتری استکهلم از دیگر فرودگاه های سوئد است که به ارائه پروازهای بین المللی بین سوئد و لندن می پردازد.

فرودگاه شهر لینکوپینگ (Linköping City) نیز در فصول مختلف سال دارای پروازهای بین المللی به آمستردام هلند و پراگ جمهوری چک می باشد. این فرودگاه در 250 کیلومتری شهر استکهلم و در جنوب شرقی سوئد واقع شده است. این فرودگاه از طریق خدمات شرکت فلای باس آرنا قابل دسترس می باشد. می توانید بلیط هایی به قیمت 70 تا 100 کرون را تهیه کنید. برای دسترسی به این فرودگاه نیز می توانید از قطار استفاده کنید.

فرودگاه مالمو استارتاپ (Malmö-Sturup) نیز پروازهای داخلی در سوئد را با هزینه های کمتری انجام می دهد و در 30 کیلومتری شهر مالمو واقع شده است.

درج نظر