فرم ورود به پنل
ثبت نام
رمز عبور را فراموش کرده ام ؟
اطلاعات ویزا سوئد
امتیاز 5 از 5 از بین 355 امتیاز دهنده به اطلاعات ویزا سوئد

سوئد از جمله کشورهایی است که ایرانیان زیادی همه ساله به جهت کار، تحصیل، تجارت و زندگی برای دریافت ویزا سوئد اقدام می کنند. سوئد در شمال اروپا واقع شده است، هوای بسیار پاکی دارد و بهترین سواحل اروپا در این کشور واقع شده است.

سوئد یکی از اعضای پیمان شنگن محسوب می شود، که برای سفر به آن باید ویزای شنگن را تهیه کنید. این کشور انواع ویزا سوئد را برای شهروندان ایرانی صادر می کند، بنا به این شرط که واجد شرایط باشند. سوئد انواع ویزای این کشور را از لحاظ اهداف سفر به این کشور به انواع مختلفی تقسیم می کند، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

انواع ویزا سوئد عبارت است از:

• ویزای توریستی

• ویزای ملاقات با خانواده و دوستان

• ویزای تجاری

• ویزای مقام های رسمی

• ویزای رویدادهای فرهنگی و ورزشی

• ویزای ازدواج

• ویزای تحصیلی

 

ویزای توریستی سوئد

ویزای توریستی سوئد برای افرادی صادر می شود، که قصد گردشگری و بازدید از جاذبه های گرشگری سوئد را داشته باشند. این ویزا به مدت 90 روز اقامت در سوئد صادر می شود، که البته بر اساس تاریخ بلیط و مدت زمان اقامت مسافر تنظیم می شود. توجه داشته باشید که پس از بازگشت، حتی اگر از اعتبار ویزا نیز باقی مانده باشد، امکان استفاده از آن و سفر مجدد به این کشور را ندارید. این نوع ویزا تنها برای گردشگری صادر می شود و با دریافت آن اجازه کار و یا تحصیل در این کشور را نخواهید داشت.

ویزای ملاقات خانواده و دوستان

این نوع ویزا سوئد نیاز به دریافت دعوتنامه این کشور دارد. این دعوتنامه باید از طرف شخصی که مقیم این کشور است، صادر شود. این ویزا برای ملاقات با اقوام درجه یک و بستگان می باشد، که دعوتنامه آن را باید خطاب به سفارت سوئد در ایران دریافت کنید. این نوع ویزا به مدت 90 روز صادر می شود و جزء ویزای کوتاه مدت سوئد به حساب می آید.

ویزای تجاری سوئد

این نوع ویزا سوئد برای افرادی صادر می شود، که قصد انجام مراودات تجاری با این کشور را دارند. در این صورت این افراد می توانند ویزایی با اعتبار یک تا پنج سال دریافت کنند و در طول این مدت چندین بار به این کشور سفر کنند. در صورتی که در این کشور سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت کرده اید، باید تمامی مدارک آن را برای دریافت ویزای تجاری سوئد به سفارت این کشور به همراه سایر مدارک ارائه دهید.

ویزای مقام های رسمی

این نوع ویزا برای دیپلمات ها و مقام های رسمی از جمله وزرا و افرادی که دارای مقام های دولتی هستند، می باشد. این افراد نیازی به ملاقات حضوری در سفارت نخواهند داشت.

ویزای رویدادهای فرهنگی و ورزشی

این ویزا برای افرادی که قصد شرکت در رویدادهای فرهنگی و هنری از جمله جشنواره های بین المللی و نمایشگاه ها و همچنین افرادی که می خواهند در مسابقات بین المللی که در این کشور برگزار می شود، شرکت کنند، صادر می شود. این افراد باید دعوتنامه ای مبنی بر دعوت آن ها برای شرکت در این مراسم را دریافت کرده باشند و به طور رسمی دعوت شده باشند. در این صورت برای آن ها ویزا سوئد صادر می شود. پس از اتمام اعتبار ویزا سوئد باید به کشور خود بازگردند.

ویزای ازدواج سوئد

این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود، که قصد ازدواج با فردی که از شهروندان این کشور می باشد را داشته باشد. برای ازدواج نیز باید همسر آینده متقاضی دعوتنامه ای مبنی بر قصد ازوداج با شخص خارجی ارسال کند، تا به او اجازه ورود و ازدواج در این کشور داده شود.

ویزای تحصیلی سوئد

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های سوئد و موسسات آموزشی این کشور را دارند، می توانند از این نوع ویزا استفاده کنند. برای دریافت این نوع ویزا سوئد ابتدا باید پذیرش تحصیلی سوئد را دریافت کرده و تمامی مدارک مرتبط با آن، از جمله ترجمه دیپلم و ریز نمرات آن را در اختیار سفارت این کشور قرار دهید.

 

ویزای سوئد را نیز از دیدگاه قوانین حوزه شنگن به انواع مختلفی تقسیم می کنند که عبارت است از:

ویزای نوع A یا ویزای ترانزیت فرودگاهی که در قوانین آن مسافر اجازه خروج از فرودگاه را نداشته و می تواند برای سفر دوم خود به خارج از حوزه شنگن از فرودگاه این کشور استفاده کند. 

ویزای نوع B یا ویزای عبور می باشد که بر اساس آن مسافر می تواند از فرودگاه خارج شود و از طریق راه های زمینی از این کشور عبور کرده و خود را به کشوری خارج از شنگن برساند.

ویزای نوع C یا همان ویزای توریستی سوئد می باشد، که بیشتر مورد استقبال مسافران است.

ویزای نوع D نیز ویزای بلند مدت می باشد که بیشتر برای بازرگانان و افرادی که با این کشور مراودات تجاری دارند و در طول سال چندین بار به این کشور سفر می کنند، صادر می شود.

افرادی که بخواهند بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند باید برای اقامت در این کشور اقدام کنند و تمامی مراحل آن را از طریق سفارت این کشور طی کنند. در صورتی که از 90 روز اقامت خود در حوزه شنگن استفاده کرده اید، برای درخواست مجدد حتما باید 3 ماه خارج از شنگن باشید.

توجه داشته باشید که داشتن ویزای شنگن لزوما اجازه ورود به محدوده شنگن نمی باشد و ورود شما حتما باید از کشوری باشد که ویزای شنگن برای آن صادر شده است. بنابراین ورود به حوزه شنگن حتما باید از کشور مورد نظر باشد، پس از ورود می توانید بین کشورهای شنگن رفت و آمد داشته باشید.

 

مراحل دریافت ویزا سوئد

اولین اقدام جهت درخواست ویزا سوئد انتخاب یکی از انواع ویزای این کشور می باشد. پس از آن باید فرم درخواست ویزا مورد نظر خود را به صورت آنلاین از سایت، به آدرس www.migrationsverket.se دریافت کرده و به صورت دقیق و به دور از ابهام پر کنید. برای دریافت این فرم ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنید و به عنوان یک کاربر و متقاضی دریافت ویزا سوئد درخواست خود را ثبت کنید. پس از آن باید تمامی مدارک مرتبط با ویزای درخواستی خود را تهیه کنید. این مدارک برای هر یک از ویزاهای این کشور متفاوت می باشد. در این صورت باید تمامی مدارک را بدون نقص تهیه کنید در غیر این صورت می تواند یکی از دلایل رجکت ویزا سوئد شود.

پس از این مرحله باید نسبت به دریافت وقت سفارت سوئد اقدام کنید. این مرحله را حتما باید قبل از 3 ماه از سفر خود انجام دهید. وقت سفارت این کشور را نیز باید به صورت آنلاین دریافت کنید. توجه داشته باشید که این کشور وقت ملاقات حضوری در سفارت را به صورت تلفنی صادر نمی کند.

در ملاقات حضوری در سفارت باید هدف از سفر خود را توضیح داده و تمامی مدارک ویزای مورد نظر خود را به همراه اثر انگشت و اطلاعات شخصی ارائه دهید.

توجه داشته باشید که برای هر یک از متقاضیان ویزا سوئد باید فرم درخواست به صورت جداگانه پر شود. در پایان درخواست از متقاضی درخواست ثبت امضا به صورت آنلاین می شود، که در جهت تایید مراحل طی شده می باشد. همچنین امکان ویرایش اطلاعات شما پس از تایید وجود نخواهد داشت، به همین دلیل سعی کنید اطلاعات را به صورت صحیح وارد کنید. این اطلاعات باید به زبان انگلیسی وارد شود. پس از اتمام ثبت نام برای هر متقاضی یک کد پیگیری صادر می شود که با استفاده از آن می توانند مراحل ویزای خود را پیگیری کنند.

توصیه می کنیم که برای اطمینان از دریافت ویزا و احتمال رجکت و یا نقص در پرونده و جبران آن از سه ماه پیش از سفر خود به این کشور برای دریافت ویزا اقدام کنید.

افرادی که دارای دعوتنامه سوئد می باشند از روند سریعتری نسبت به سایر افراد در طی کردن امور ویزای سوئد برخوردار می باشند. دعوتنامه سوئد بر اساس هدف متقاضی از سفر به این کشور متفاوت می باشد. برای دریافت آن باید یکی از دوستان و اقوام شما شهروند این کشور باشد تا بتواند تمامی هزینه ها و محل اقامت شما را تضمین کند. برای تضمین هزینه های دعوت شونده و همچنین توانایی مالی باید تمامی مدارک و گردش مالی حساب بانکی و همچنین اطلاعات شخصی و آدرس محل اقامت خود را به سفارت این کشور ارائه دهید. این دعوتنامه باید خطاب به سفارت سوئد در ایران و توسط فرد دعوت کننده نوشته شود. در صورتی که فرد دعوت کننده نتواند متقاضی سفر به این کشور را ساپورت مالی کند، این کار به عهده شخص دعوت شونده خواهد بود و باید تمامی مدارک تمکن مالی خود را برای اطمینان از توانایی پرداخت هزینه های اقامت در این کشور ارائه دهد.

هزینه های ویزا سوئد همانند سایر ویزاهای شنگن می باشد. برای هر فرد حدود 60 یورو، برای کودکان 6 تا 12 سال حدود 35 یورو و برای کودکان زیر 6 سال نیز رایگان می باشد.

 

مدارک مورد نیاز ویزا سوئد عبارت است از:

• فرم آنلاین درخواست ویزا سوئد که چاپ و امضا شده باشد

• پاسپورت متقاضی که دارای سه ماه اعتبار پس از تاریخ سفر شما باشد، باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد و 10 سال از زمان صدور آن گذشته باشد

• دو قطعه عکس 4*6 رنگی و زمینه سفید که حداقل برای شش ماه گذشته باشد

• شناسنامه و کارت ملی متقاضی

• رزرو بلیط رفت و برگشت به یکی از فرودگاه های سوئد

• پرینت گردش سه ماه آخر حساب بانکی که به زبان انگلیسی و بر روی سربرگ لاتین بانک به همراه مهر و امضا تایید بانک مورد نظر

• سند مالکیت به نام متقاضی (در صورت وجود)

• رزرواسیون یکی از هتل های سوئد

• گواهی اشتغال به کار مانند فیش حقوقی، قرارداد کار و بیمه تامین اجتماعی، پروانه کسب و مجوز فعالیت برای شرکت ها و واحد های صنعتی، حکم بازنشستگی برای بازنشستگان و گواهی ثبت و آگهی روزنامه رسمی برای صاحبان مشاغل

• گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان

• بیمه نامه مسافرتی

• پرداخت هزینه ویزا به صورت آنلاین و یا حضوری در سفارت خانه سوئد

 

درج نظر